BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika m20 na m50 w e30 325
Autor Wiadomość
Bruner 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: Tczew
Wysłany: 2006-05-15, 13:38   

Chris napisz jak to zrobiles u siebie :wink:
_________________
E30 318is '90
było:
E46 318i Touring '04
E30 318i Touring '92
E30 325e '86
E30 320i '90
 
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2006-05-15, 18:59   

Pisałem już dwa razy,ale mogę jeszcze raz.
Pierwsza wersja (robili mi super "fachowcy" w warsztacie) to serwo od e36 i lekko podcięty i sklejony kolektor dolotowy,łapy od M20 ale jedna szlifowana.
Druga wersja to moje poprawki po 2 miesiącach:nowy kolektor,prawa łapa dorabiana-spawana z grubego płaskownika,serwo o małej średnicy ze szrotu nie wiem od jakiego samochodu,ale bosch i pasowało idealnie do pompy i do pedału hamulca.Niestety hamulce nie były zbyt dobre mimo nowych tarcz i klocków(przód i tył).
Według mnie najlepszy zestaw to:łapy od e36,serwo podwójne od późnego ix lub innej beemki(nie wiem dokładnie które takowe mają)-ja ostatnio kupiłem na allegro taki zestaw pompa +serwo podwójne o śr.24cm za 100zł.
W sytuacji gdy kolektor opiera się o serwo, a nie mamy innego-mniejszego zawsze można przechylić silnik bardziej w lewo(patrząc od przodu) zmieniając poduszki przy łapach.
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Zip_er 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Maj 2006
Skąd: Opole
Wysłany: 2006-05-15, 23:28   

to wszystko juz wiem :)

ale dzieki za porady :)
 
 
bmwm 



Dołączył: 08 Lut 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-15, 23:54   

to serwo wystepuje w :
e30 325ix po 09.87r
e32 3.0l,3.5l 03.88-03.90r
e34 3l 03.90r
e34 m5 3.6l do 01.90r
nr bmw ... 1 161 486
ale i tak lepiej pasi od golfa 3 pasuja mocowania pompa jest mniejsze nie za duzo bo hamulec byl by wtedy slaby za duzo nie moze byc mniejsze
i nie jest takie dlugie jak to od ix podwojne
 
 
puz 
swapownik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2006-05-16, 23:00   

mam pytanie na temat łap ponoc pasuja od E36 i silnik lezy na belce ale czy wtedy wejdzie wiskoza czy trzeba kombinowac z elektrycznym? i jakie poduszki ?
 
 
 
Zip_er 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Maj 2006
Skąd: Opole
Wysłany: 2006-05-17, 11:00   

Witam

ja mam lape z e36 i poduszki od e34 i fajnie na tym siedzi ma fajny odstep od belki

a co do wiskozy to slyszalem i modle sie ze wejdzie ale to czas pokaze

slyszalem rowniez ze pasuja lapy od e46 i ponoc lepiej siedza (lecz cenowo duza roznica)


pozdro
 
 
bmwm 



Dołączył: 08 Lut 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-17, 13:08   

lapa od e46 nowa szt 80zl
 
 
Gangstapcf 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 28 Lut 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-05-17, 22:56   

wiskoza wejdzie, ale jest dosc ciasno i trzeba uważać. Znajomek podczas latania bokiem na torze zerwał poduszke pod silnikiem i niestety pozegnał sie z chłodnicą. ma na łapach od e36 i generalnie wszystko wchodzi. Musiał tylko podnieść odrobinke silnika na podkładkach jak założył wspomaganie bo listwa dotykała miski.
 
 
puz 
swapownik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2006-05-18, 17:16   

ogladalem dzis e34 z M50B25 i mam kilka pytan po pierwsze jak poznac ze M50 to 2,5 a nie 2,0, po drugie wlasciwie wczesniej nie slyszalem pracy m50 jakos dziwnie glosno chodzilo tak jakby mocno zasysalo powietrze no i ten dzwiek jakby chrobotalo cos w srodku. znajomy ktory ma M50 twierdzi ze tak jest. wlasciwie to juz sam zglupialem i nie wiem czy halasowalo przy zejsciu z obrotow czy na obrotach.
 
 
 
Gangstapcf 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 28 Lut 2006
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-05-18, 17:46   

chrobotanie i zasysanie to raczej mi sie wydaje ze cos jest nie tak, u znajomka m50 wsumie cicho tylko ostatnio daje o sobie znac jeden zawor, ale generalnie jest cicho, a jak wchodzi na obroty jest fajny dziwiek :) , jedyne co chrobocze to wydech bo sie konczy :)
 
 
Kruk 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Kwi 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-05-18, 22:06   

Mam w E30 M50B25 na łapach od E36 i poduchach z E46 i wisko wchodzi ale jest dość ciasno. Dla bezpieczeństwa i lepszego chłodzenia przy ostrej jeździe zamontowałem dodatkowo oprócz wisko także wentylator elektryczny z włącznikiem termicznym i osobnym włącznikiem z kabiny. Obecnie zamierzam wogóle zrezygnować z wisko i zostać tylko przy elektrycznym bo w zupełności wystarcza.
_________________
BMW + LPG = WC
 
 
Zip_er 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Maj 2006
Skąd: Opole
Wysłany: 2006-05-28, 22:28   

widze ze temacik umarł :|
 
 
madcar 



Dołączył: 22 Maj 2005
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-05-28, 23:00   

moze podsumujmy dotychczasowe ustalenia :
-silnik m50b25
-lapy silnika od e36 325i...od silnika m50 ??czy tez byly montowane m20 ??
-poduszki od silnika z e46
-servo hamulcow od poznego IX 325i...albo z golfa III

jak to bedzie wygladalo z podpieciem elektryki i elektorniki ?? gdzy silnik bedzie z kompletna wiazka...to praktycznie wystarczy podlaczyc mase i "+" ??

tez bede powoli zabieral sie za wstawienie tego silnika...jeszcze nie wiem czy b25 czy b28...bo z tym moim le-jet`em..to nic nie zrobie..wiec nie bede sie juz chyba bawil z m20 :roll:
_________________
www.dt-motorsport.com.pl

byl sobie e21 320 `79...
a jest e30 323i `84 i jeszcze PF126p 600ccm `77
no i jeszcze jest e21 320 w trakcie "renowacji" :P
 
 
 
bmwm 



Dołączył: 08 Lut 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-05-28, 23:07   

jezeli ktos ma problem z podlaczeniem elektryki do m50 czy m52 i odblokowanie kompa to piszcie na pw.jak chcesz miec to zrobione profesjonalnie zeby wygladalo jak fabryka i wszytko dzialalo idealnie (silnik,zegary,itp).przyprowadzasz auto po umowieniu sie i masz wszytko zrobione.
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2007-04-21, 21:17   

temat troszke stary i czytajac go nie znalazlem potrzebnych informacji jesli sa jakies inne posty to prosze pakazcie to nie bede zawracal glowy,mianowicie zamierzam kupic 520 z m50 i wrzucic go do mojej ISy tylko nie wiem czy jak przeloze wszystko to czy po zamontowaniu kompa i podpieciu wiazki auto odpali czy trzeba jeszcze cos przepinac w instalacji jak trzeba to co???no i ktos wspomnial o skracaniu walu bede mial skrzynie od e34 czy wejdzie bez problemu do e30 czy trzeba skracac ten niescesny wal??? o lpg zapytam pozniej jak juz auto bedzie poruszalo sie o wlasnych silach dzieki za info
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2007-04-22, 20:04   

bmwm napisał/a:
jezeli ktos ma problem z podlaczeniem elektryki do m50 czy m52 i odblokowanie kompa to piszcie na pw.jak chcesz miec to zrobione profesjonalnie zeby wygladalo jak fabryka i wszytko dzialalo idealnie (silnik,zegary,itp).przyprowadzasz auto po umowieniu sie i masz wszytko zrobione.

Napisał byś Adam jak to podpiąc bo przeciez targac auto do Łodzi na sznurku troche kulawo, a kompa to nie problem rozkodowac czy cos tam :P
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2007-04-22, 22:23   

dowiedzialem sie ze do odpalenia silnika potrzeba spiac z soba 2 wiaski te od m50 z ta instalacja w aucie ale niestety zadna z 3 zyczliwych osob nie zdradzi tajnikow operacji nie wiem dlaczego przeciez mi to tylko potrzebne do mojego auta a nie zebym na tym zarabial a z drugiej strony jak zaplace komus za zrobienie swapa to tez moge porozwijac wiazke i tez bede wiedzial co gdzie trzeba wpiac ;/ no nic pozostaje nam tylko bulic za swapa bo nikt nam nie udzieli wskazowek
 
 
 
Piotrek E-30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2005
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2007-04-22, 23:03   

młody318IS napisał/a:
dowiedzialem sie ze do odpalenia silnika potrzeba spiac z soba 2 wiaski te od m50 z ta instalacja w aucie ale niestety zadna z 3 zyczliwych osob nie zdradzi tajnikow operacji nie wiem dlaczego przeciez mi to tylko potrzebne do mojego auta a nie zebym na tym zarabial a z drugiej strony jak zaplace komus za zrobienie swapa to tez moge porozwijac wiazke i tez bede wiedzial co gdzie trzeba wpiac ;/ no nic pozostaje nam tylko bulic za swapa bo nikt nam nie udzieli wskazowek

Też mi tajemnica,na E30.de jest wszytsko,tylko po szwabsku,ale translatory są :D
_________________
Były: 2x E30, 2x E34, jest E39.
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-04-23, 09:20   

dokladnie - www.e30.de - szwaby nie robia z tego tajemnicy :) - masz wszystko opisane kolorami.
 
 
 
Bagor 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Kwi 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-23, 11:18   

Polaczek na wszystkim musi zarobić :evil:
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2007-04-23, 11:45   

z drugiej strony nie ma się co dziwić - wiedza kosztuje i ktoś, żeby ją zdobyć musiał poświęcić swój czas, a czas to pieniądz - jak się komuś nie chce poszukać, to musi zapłacić i tyle
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2007-04-23, 13:43   

PioterW napisał/a:
z drugiej strony nie ma się co dziwić - wiedza kosztuje i ktoś, żeby ją zdobyć musiał poświęcić swój czas, a czas to pieniądz - jak się komuś nie chce poszukać, to musi zapłacić i tyle

calkowicie sie z tym zgadzam ze czas to pieniadz i ktos musial sie naglowkowac ale forum powstalo z mysla aby dzielic sie doswiadczeniami i pomagac w trudnych sytuacjach jak sie myle to poprawcie!!!
 
 
 
Yasio 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Cze 2011
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-06-20, 20:52   

Czy ktoś ma pojęcie jak podpiąć elektrykę w e30 (był m20b25 z 86r.) na m50 b25 vanos?? Jestem na etapie wrzucenia silnika, jutro zacznę bawić się z wydechami a pojutrze chciałbym z elektryką.... :help:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15