BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda Lambda
Autor Wiadomość
mOLu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Sty 2006
Skąd: Kielce
Wysłany: 2007-10-21, 22:03   Sonda Lambda

Witam Wszystkich :)

Mam mały problem

Podłączyłem do mojego samochodu e30 320i 88 r. silnik b25 Interfejs LUNCH (myślę że jeden z najlepszych) i okazało się, że na odczycie napięcia sondy pokazuje 0.394 mV i tak sobie stoi bez względu co robie (czy zwiększam obroty czy reguluje przepływomierz) natomiast na kabelku sygnałowym z sondy na mierniku wszystkie odczyty są normalne !! ! Faluje, pokazuje 0.8 0,1 itp

Podłączałem kiedyś inny interfejs (jeszcze na silniku b20) i odczyty sondy były ok na monitorze i na mierniku

Wiązka została z silnika b20 komputer z końcówką 172

Zastanawiam się czy to interfejs źle czyta czy komputer nie dostaje sygnału?????????
acha co najśmieszniejsze samochodzik pali około 12-13 litrów po mieście na moście 4.10 i skrzyni od b20

może spotkał się ktoś z takimi objawami ?? ??

POZDRAWIAM :D
_________________
BMW - Bardziej Mocniej Więcej !! !

http://www.youtube.com/watch?v=Y4KLw-eUAB4
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/21783
http://www.youtube.com/watch?v=XQAjouU1eyw
 
 
 
Pablo325i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2007-10-21, 22:06   

obstawiam komp jak spalanie małe. podmien go i bedzie jasne moze co i jak....
jak sie myle to sory za zamieszanie :wink:
_________________


gg 3777982
Ostatnio zmieniony przez Pablo325i 2007-10-21, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-10-21, 22:33   

0.3mv to napięcie większe ma mój naskórek, jesteś pewien że to złącze ma napięcie z sondy?
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
mOLu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Sty 2006
Skąd: Kielce
Wysłany: 2007-10-21, 23:07   

Piotr_1 napisał/a:
0.3mv to napięcie większe ma mój naskórek, jesteś pewien że to złącze ma napięcie z sondy?


Racja ;)

0.3 V

Tylko dziwi mnie dlaczego nie pali 20 litrów czy coś takiego ??
_________________
BMW - Bardziej Mocniej Więcej !! !

http://www.youtube.com/watch?v=Y4KLw-eUAB4
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/21783
http://www.youtube.com/watch?v=XQAjouU1eyw
 
 
 
Pablo325i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2007-10-21, 23:14   

no moim zdaniem komp od 2.0 daje mniejsze czasy wtrysku, ma inną mape zapłonu, stąd spalanie.
ale nie jestem w tym obeznany, wiec tylko sie domyslam
_________________


gg 3777982
 
 
 
mOLu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Sty 2006
Skąd: Kielce
Wysłany: 2007-10-21, 23:18   

Pablo325i napisał/a:
no moim zdaniem komp od 2.0 daje mniejsze czasy wtrysku, ma inną mape zapłonu, stąd spalanie.
ale nie jestem w tym obeznany, wiec tylko sie domyslam



Komputer mam od 2.5 tylko nie napisałem jeszcze, że od jakiegoś czasu ekonomizer przestawał działać ( działał ale pokazywał 0 albo max) może ktoś wie z czego komputer korzysta aby obliczyć spalanie bo wydaje mi się, że z sondy też
_________________
BMW - Bardziej Mocniej Więcej !! !

http://www.youtube.com/watch?v=Y4KLw-eUAB4
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/21783
http://www.youtube.com/watch?v=XQAjouU1eyw
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-10-21, 23:22   

Nie rozumiem jak ma działać ten komputer diagnostyczny... Skoro sonda jest podłączona to działa w zamkniętej pętli z komputerem i nie można monitorować jej wskazań odniesionych do mieszanki, poniewasz mieszanka będzie na bierząco korygowana do odpowiedniego poziomu. Nie wiem jak to wytłumaczyć... Dlatego sondę sprawdza się samodzielnie, nie urządzeniem do sprawdzania błędów
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
mOLu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Sty 2006
Skąd: Kielce
Wysłany: 2007-10-21, 23:28   

Piotr_1 napisał/a:
Nie rozumiem jak ma działać ten komputer diagnostyczny... Skoro sonda jest podłączona to działa w zamkniętej pętli z komputerem i nie można monitorować jej wskazań odniesionych do mieszanki, poniewasz mieszanka będzie na bierząco korygowana do odpowiedniego poziomu. Nie wiem jak to wytłumaczyć... Dlatego sondę sprawdza się samodzielnie, nie urządzeniem do sprawdzania błędów


Podczas sprawdzania sonda była wpięta normalnie tylko mam dodatkowy kabelek wyprowadzony z sondy z kabelka sygnałowego, a mnie najbardziej interesowały odczyty z komputera a nie bezpośrednio z sondy.

zobaczę jeszcze jakie wskazania są na pinie do komputera odpowiadającego za sondę

[ Dodano: 2007-10-24, 00:15 ]
A może jest jakiś związek między ekonomizerem a sondą ?? ??
Miał może ktoś taki problem ??

[ Dodano: 2007-12-25, 01:48 ]
No i sprawa się trochę wyjaśniła :)

Podmieniłem komputery i sondę - interfejs sczytuje sygnały z sondy,

nie ma już błędu Czujnik Tlenu (ta działa trochę lepiej i pokazuje cały zakres od 0,0 do 1V))

Pojawił się natomiast taki motyw:

-błąd sterowanie lambda
-sonda faluje (mam AFR) ale i tak silnik chodzi nie równo (nie daje rady wyregulować przepływką, na chipie też nierówno)

Jak na razie nic nie poradzę :( Może ma ktoś jakiś pomysł ??
_________________
BMW - Bardziej Mocniej Więcej !! !

http://www.youtube.com/watch?v=Y4KLw-eUAB4
http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/3/21783
http://www.youtube.com/watch?v=XQAjouU1eyw
 
 
 
citybikeR 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 24 Mar 2010
Skąd: Siedlce / Warszawa
Wysłany: 2010-12-20, 21:32   

Zastanawia mnie czy znalazłeś przyczynę problemu ?
U mnie jest podobnie- sonda lambda stoi w miejscu- dokładnie 0,34V ale po przełączeniu na gaz [sekwencja] zaczyna jako, tako działać...
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-19, 20:58   

a mnie ciekawi motyw ekonomizera. Mam dokładnie ten sam problem. Albo jest na 0 albo na max. Poza tym spala mi 20L/100km i nierówno pracuje (faluja obroty). Jak rozwiazałes ten problem?? A czy ktos mi moze dokładnie napisąc jaki odczyt ma być na kablu sondy ?? I pod który kabel sie podpiąć?? sa 3 białe i 1 czarny (albo szary)
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-01-20, 11:54   

sygnal czytasz z czarnego. biale to grzalki a szary jak sie nie myle to masa!!! sonda na gazie zaczyna dzialac bo gaz ma wyzsza temperature spalania i pobudza sonde!!
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15