Podłączyłem do mojego samochodu e30 320i 88 r. silnik b25 Interfejs LUNCH (myślę że jeden z najlepszych) i okazało się, że na odczycie napięcia sondy pokazuje 0.394 mV i tak sobie stoi bez względu co robie (czy zwiększam obroty czy reguluje przepływomierz) natomiast na kabelku sygnałowym z sondy na mierniku wszystkie odczyty są normalne ! Faluje, pokazuje 0.8 0,1 itp
Podłączałem kiedyś inny interfejs (jeszcze na silniku b20) i odczyty sondy były ok na monitorze i na mierniku
Wiązka została z silnika b20 komputer z końcówką 172
Zastanawiam się czy to interfejs źle czyta czy komputer nie dostaje sygnału?????????
acha co najśmieszniejsze samochodzik pali około 12-13 litrów po mieście na moście 4.10 i skrzyni od b20
no moim zdaniem komp od 2.0 daje mniejsze czasy wtrysku, ma inną mape zapłonu, stąd spalanie.
ale nie jestem w tym obeznany, wiec tylko sie domyslam
Komputer mam od 2.5 tylko nie napisałem jeszcze, że od jakiegoś czasu ekonomizer przestawał działać ( działał ale pokazywał 0 albo max) może ktoś wie z czego komputer korzysta aby obliczyć spalanie bo wydaje mi się, że z sondy też
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2005 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-10-21, 23:22
Nie rozumiem jak ma działać ten komputer diagnostyczny... Skoro sonda jest podłączona to działa w zamkniętej pętli z komputerem i nie można monitorować jej wskazań odniesionych do mieszanki, poniewasz mieszanka będzie na bierząco korygowana do odpowiedniego poziomu. Nie wiem jak to wytłumaczyć... Dlatego sondę sprawdza się samodzielnie, nie urządzeniem do sprawdzania błędów
Nie rozumiem jak ma działać ten komputer diagnostyczny... Skoro sonda jest podłączona to działa w zamkniętej pętli z komputerem i nie można monitorować jej wskazań odniesionych do mieszanki, poniewasz mieszanka będzie na bierząco korygowana do odpowiedniego poziomu. Nie wiem jak to wytłumaczyć... Dlatego sondę sprawdza się samodzielnie, nie urządzeniem do sprawdzania błędów
Podczas sprawdzania sonda była wpięta normalnie tylko mam dodatkowy kabelek wyprowadzony z sondy z kabelka sygnałowego, a mnie najbardziej interesowały odczyty z komputera a nie bezpośrednio z sondy.
zobaczę jeszcze jakie wskazania są na pinie do komputera odpowiadającego za sondę
[ Dodano: 2007-10-24, 00:15 ]
A może jest jakiś związek między ekonomizerem a sondą ??
Miał może ktoś taki problem
[ Dodano: 2007-12-25, 01:48 ]
No i sprawa się trochę wyjaśniła
Podmieniłem komputery i sondę - interfejs sczytuje sygnały z sondy,
nie ma już błędu Czujnik Tlenu (ta działa trochę lepiej i pokazuje cały zakres od 0,0 do 1V))
Pojawił się natomiast taki motyw:
-błąd sterowanie lambda
-sonda faluje (mam AFR) ale i tak silnik chodzi nie równo (nie daje rady wyregulować przepływką, na chipie też nierówno)
Jak na razie nic nie poradzę Może ma ktoś jakiś pomysł
Zastanawia mnie czy znalazłeś przyczynę problemu ?
U mnie jest podobnie- sonda lambda stoi w miejscu- dokładnie 0,34V ale po przełączeniu na gaz [sekwencja] zaczyna jako, tako działać...
a mnie ciekawi motyw ekonomizera. Mam dokładnie ten sam problem. Albo jest na 0 albo na max. Poza tym spala mi 20L/100km i nierówno pracuje (faluja obroty). Jak rozwiazałes ten problem?? A czy ktos mi moze dokładnie napisąc jaki odczyt ma być na kablu sondy I pod który kabel sie podpiąć?? sa 3 białe i 1 czarny (albo szary)
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-01-20, 11:54
sygnal czytasz z czarnego. biale to grzalki a szary jak sie nie myle to masa!!! sonda na gazie zaczyna dzialac bo gaz ma wyzsza temperature spalania i pobudza sonde!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach