Wiec pod namowa Lukasa postanowilem opisac moj projekt
Auto przygotowuje do driftu...
Przed modyfikacjami byla to lekko dlubnieta SuperETA
Oczywiscie zaczalem od wypatroszenia wnetrza:
Nastepnie nabylem hydraulika, kubel i pasy
Rozporki oczywiscie przd i tyl (wiechers)
Nastepnie trzeba bylo wziasc sie za jednostke, napedowa... Wybor padl na 3.5l M30
Oto dawca:
Koniecznie chcialem, aby silnik zmiescil sie razem z Visco, wiec nie obylo sie bez problemow... Mianowicie sciane ztreba bylo pociac zeby sie zmiescil.
Przygotowania... sciaganie kokpitu:
To teraz mozna ciac
No i takie cos wyszlo:
Teraz pora na przymiarke M30
chyba wszedl
Teraz jeszcze przymiarka chlodnicy (chlodnica z 324td)
To na razie tyle...
I mam dwa pytanka:
1) Kurde rozporka sie nei smiesci, chaczy o kolektor... Znacie kogos kto by zrobil na wymiar?
2) Nadal nie wiem co z zawieszeniem... Zawiesznie jest orginalne M-techa H&R czerwone i B6 ale to do driftu sie ninadaje... Jakies sugestie?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2008-02-04, 16:44, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lis 2006 Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2008-01-03, 17:09
Projekt ciekawy, szkoda ze tak mało fotej samego auta z zewnatrz, ale widac ze ma potencjał Nawet jakis RSik sie znalazł
Mam tylko nadzieje ze przy okazji przygotwania jej do sportu nie ucierpi na wizualnym wygladzie...
Dziwi mnie dlaczego tak ci zalezy na tym zeby zostawic visco? masz jakis zestrzezenia co do elekrtycznego wentylatora
Co do rozpórki to ta musisz mi sprzedac bo takiej szukam, a wykonanie sobie pod wymiar zlecic specowi od rozpórek np Nakretce
A jesli o zawias chodzi to mysle ze mozesz zainwestowac w amorki KONI z regulacja twardosci, dac BILSTEINy do regeneracji (utwardzenie i ew. skrocenie skoku) lub tez drozsza (czyt. najlepsza) zmienic zawias na 5 śrub i do tego gwint od e36 bo jest duzy wybór, albo poprostu gwint do e30...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lis 2004 Skąd: P O Z N A Ń
Wysłany: 2008-01-03, 17:59
Co do zawieszenia proponuję zestaw D2 fakt też bym chciał mieć w takim czymś VISCO ale oprócz tego od zewnątrz zapodałbym wentylator na pstryczek bardzo łatwo jest go znaleść od bodajże E30 wersja z klimą
Poza tym dobrze, że silnik został jeszcze cofnięty w rezultacie polepszy się trakcja
_________________ Germany Style - tuning BMW czyli ciemno, nisko, szeroko, wystająco, zaskakująco i ze smaczkiem!!!
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-03, 18:26
Koszt regeneracji B6 w Zerkopolu to 150zł sztuka ale w ten cenie będziesz miał wszystko co chcesz skrócenie skokui zrobienie z nich B8, utwardzenie i zestrojenie z konkretną sprężyną... można poszukać po znajomych i może ktoś będzie mógł to załatwić za 100 od sztuki
Pomysł z przesunięciem silnika BDB ! Może rozpórka z M20 podejdzie ?
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Co do zawieszenia proponuję zestaw D2 fakt też bym chciał mieć w takim czymś VISCO ale oprócz tego od zewnątrz zapodałbym wentylator na pstryczek bardzo łatwo jest go znaleść od bodajże E30 wersja z klimą
Poza tym dobrze, że silnik został jeszcze cofnięty w rezultacie polepszy się trakcja
Wentylator oczywiscie etz bedzie, zalega m iw garazu z 330d e46, wiec go wykorzystam
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2008-01-03, 21:35
MAJSU_WuWuA napisał/a:
Koszt regeneracji B6 w Zerkopolu to 150zł sztuka ale w ten cenie będziesz miał wszystko co chcesz skrócenie skokui zrobienie z nich B8, utwardzenie i zestrojenie z konkretną sprężyną... można poszukać po znajomych i może ktoś będzie mógł to załatwić za 100 od sztuki
Pomysł z przesunięciem silnika BDB ! Może rozpórka z M20 podejdzie ?
Jesteś w wielkim błędzie ...
Możesz im powiedzieć że ma być twardo i tyle a oni nic Ci nie dostroją ... jak Ci przerobią to możesz założyć, przetestowac i ew oddac jeszcze raz na kolejne zmiany za kolejną kasę.... głupota...
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2008-01-03, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
No musze napisać,że projekt fajny ciesze ze biędzie nas coraz wiecej w drifcie "NAS" czyli posiadaczy e30
co do cięcia grodzi to pomysł bardzo dobry jezeli bedzie to profi zrobione szkoda tylko ze "ciełeś" ponieważ chcesz visco a nie dlatego zeby rozłożyć idealnie mase ,ja bym sie pokusił jeszcze bardziej o cofnięcie silnika ,lecz najpierw pojechałbym na wage -taką dokładną z naciskiem na każde koło.
czy ten ręczny nie jest za blisko kubła ,dobrze Ci się go zaciąga w pasach szelkowych??
proponuje dokładnie obspawać bude
no i zawieszenie - myśle ze w 80% najważniejsza rzecz jezeli chodzi o przygotowanie auta do driftu - proponuje D2 sam na takim śmigam i jest poprostu rewelacja warto odłożyć $$ i zakupić taki zestaw naprawde POLECAM
Pozdrawiam i czekam na foty ,no i do zobaczenia na torze
No musze napisać,że projekt fajny ciesze ze biędzie nas coraz wiecej w drifcie "NAS" czyli posiadaczy e30
co do cięcia grodzi to pomysł bardzo dobry jezeli bedzie to profi zrobione szkoda tylko ze "ciełeś" ponieważ chcesz visco a nie dlatego zeby rozłożyć idealnie mase ,ja bym sie pokusił jeszcze bardziej o cofnięcie silnika ,lecz najpierw pojechałbym na wage -taką dokładną z naciskiem na każde koło.
czy ten ręczny nie jest za blisko kubła ,dobrze Ci się go zaciąga w pasach szelkowych??
proponuje dokładnie obspawać bude
no i zawieszenie - myśle ze w 80% najważniejsza rzecz jezeli chodzi o przygotowanie auta do driftu - proponuje D2 sam na takim śmigam i jest poprostu rewelacja warto odłożyć $$ i zakupić taki zestaw naprawde POLECAM
Pozdrawiam i czekam na foty ,no i do zobaczenia na torze
Michał
Tak... Ze zwgledu na mase rozniez... Ale wlasnie nie mam dostepu do takiej profi wagi... Chyba, ze wiesz jak bardzo trzeba cofnac taki silnik?
Co do zawiechy... Wiem, ze D2 to najlepsza opcja...
Ale chcialbym wystartowac juz na peirwszych eliminacjach... I raczej watpie zebym zdabyl tyle gotowki
Aha co do recznego.... Jest ustawiony pod moja osoba, ja strasznie chudy jestem (waze 58kg) i dla mnie jest idealnie
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2008-01-03, 23:34, w całości zmieniany 1 raz
Luxsus_Michał Poszukaj zanim napiszesz !!! tylko bokiem
co do wagi to proponuje do "krokodylków" tzn. inspekcji transportu drogowego podjechać oni taką mają ,ale to juz za pózno bo silnik jest cofnięty -raczej 2 razy tego nie będziesz robił.
czy orginalna nagrzewnica sie zmięści??
co do zawieszenia to z własnego doświadczenia moge Tobie polecić utwardzenie tych amorków które masz na total beton ,jedz do firmy ,która zajmuje sie regeneracją i powiec że ma być full beton niech robią to na Twoją odpowedzialność ,do tego jakieś springii - 60 tylko żebyś negatywu z tyłu niemiał i wiooo
takie rzeczy to nawet ja wiem negatyw na tylnej osi przeszkadza w lataniu bokami o ile wiem robi sie tył na 0 (czyt na rowno) a przod bodajrze na 5stopni jak sie myle to poprawcie mniebo lepiej wiecie
co do negatywy na tyle to wiele osób twierdzi ze zeczywiscie nie jest korzystny ale zeby zrobic tak 0,5 stopnia bo jednak jak lecisz bokiem to mimo wszystko ura mimo beton zawiasu odchyli sie nieco i wtedy bedzie jeszce lepiej z przyczepnoscia i dymieniem. a co do mozliwosci jak to zrobic otrzymalem kiedys taka podpowiedz => rear camber
_________________ e30 327i mit 3.91 sperre - laleczka sprzedana
e30 340i wide- aktualnie na tapecie
Ostatnio zmieniony przez przem 2008-01-04, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
co do negatywy przodu najbardziej halupniczy: nawiercic nowe otwory na mocowanie kolumny (niektorzy tak robia) albo gurne podparcie sprzezyny zamnienic na takie z przesuneitymi srubami np lub na element z regulacaja kąta np1
_________________ e30 327i mit 3.91 sperre - laleczka sprzedana
e30 340i wide- aktualnie na tapecie
Ostatnio zmieniony przez przem 2008-01-04, 14:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach