BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzechotanie w m20b25-zagadka
Autor Wiadomość
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-10, 19:09   Grzechotanie w m20b25-zagadka

W skrócie: miałem poroblemy z chłodzeniem, auto złapalo temperature (podchodziło pod czerwone pole) więc zgasilem silnik, poczekałem chwile i znów ruszyłem na pareset metrów, stop i chłodzenie silnika. Taki sposobem dojechałem do domu (ok 10 km). Odstawiłem auto pod blok, na drugi dzień rano zrobiłem porządek z układem chłodzenia, zapalam auto a tam jeden wielki grzechot-silnik zapalił, chodził w miare normalnie ale okrutnie grzechocze (gdzieś na górze silnika-głowica/rozrząd). Nie jest to typowe stukanie lecz dźwiek przypominający troche zatarte tryby lub tarcie jakiegoś koła zębatego o metal. Sprawdziłem kompresję i jest ok (po 12 atmosfer), pod deklem też wszystko wydaje się być ok (sprawdzałem zawory, dźwigienki-wszystko ok)
Ma ktoś jakiś pomysł? Nie chcę pochopnie zdejmować głowicy z wiadomych powodów.\
Czy pompa wody mogła zgubić wirnik i wydawać takie dźwięki? Ostatnio był z nią problem więc już wszystko staram się brać pod uwagę.




Pozdrawiam
 
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2008-01-10, 20:44   

Własnie obstawiam urwany wirnik od pompy (słyszałem juz o takim przypadku) a w twoim przypadku nawet logiczne (przegzewanie sie silnika). Mysle ze nei ma z tym duzo problemu i radze od pompy zacząc.powodzonka :)

pozdro
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-10, 21:06   

Zdjąłem pasek z alternatora i pompy-pompa w rękach chodzi lekki i bez żadnych dźwięków.....Może dopiero po uruchomieniu silnika dostaje jakiś drgań i hałasuje?
Dodam, że miałem w układzie wode, a nie płyn-lód, który się tworzył mógł zabić pompę do końca....




Pozdrawiam
 
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2008-01-10, 21:15   

alexil, kumpel na poczatku zimy załatwił pół silnika w oplu 2.0 16v przez to ze miał wode. Podobno zamarzła pompa (jest na pasku rozrzadu) przeskoczył pasek, przestawił sie rozrząd, głowica poszła sie jeb.. Na szczescie w m20 taka sytuacja nie ma istnienia. Dopóki nie wyciagniesz pompy nie bedziesz miał pewnosci ze wirnik jest ok.
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
ukaszek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2007
Skąd: Legnica/Stockholm
Wysłany: 2008-01-10, 21:18   

No właśnie alexil jak wcześniej pisałeś zdejmuj pasek i uruchom silnik jak grzechota to wiadomo że coś w silniku ;/ , a nie osprzęt, czyli pompa wody, wspomagania czy alternator.

pozdr.
Ostatnio zmieniony przez ukaszek 2008-01-10, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-10, 21:19   

Dziś już wyciagnąłem chłodnice, jutro wyciągne pompę. Mam nadzieję, że to tylko pompa....
A co do wody to miałem ją zmienić na płyn na drugi dzień, bo wracałem do siebie do domu. No i podczas powrotu do domu zaczęły się jaja i cały klaps....




Pozdrawiam
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-10, 21:48   

Szkoda było 30zł na Petrygo to teraz masz babo placek... Bardzo możliwe że lód połamał wirnik pompy ;/ Zalej coś odpornego na mróz i poczekaj, teraz jest na plusie więc może się reszta rozpuści.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

Ostatnio zmieniony przez MAJSU 2008-01-10, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-11, 00:13   

Nie prosiłem Cie żebyś prawił mi morały o tym czym trzeba zalewać w silnik jak jest mróz tylko o konkretną poradę, która mogłaby pomóc w rozwiązaniu mojego problemu więc jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia (na temat) to nie udzielaj się proszę w tym temacie.....
Amen.
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-11, 00:56   

MAJSU_WuWuA napisał/a:
Bardzo możliwe że lód połamał wirnik pompy

Przecież wirnik jest żeliwny. ... Przynajmnij w oryginale ...

Co do sprawności pompy to zwyczajnie sprawdź czy masz przelew na pracujacym motorze, oraz po dodaniu gazu.

Ale jesli maszjuz zdjeca chlodnice to zdejmij pasek i zakrec ręcznie pompą ...
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
Ostatnio zmieniony przez LUKAS 2008-01-11, 00:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-11, 01:11   

Przecież pisałem, że zdjąłem pasek i pompa obraca się lekko....
Jedyne co mnie baaaardzo zastanawia to fakt, że wieczorem kiedy odstawilem auto silnik nie wydawał żadnych dziwnych dźwięków....Zaczął to robić na drugi dzień rano.
Dodam, że motor dośc mocno się zagrzał, a w nocy było ok -5 stopni. Może nagły skok temperatury zrobił mu krzywdę?

Czekam na dalsze pomysły.




Pozdrawiam
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-11, 07:49   

alexil napisał/a:
Przecież pisałem, że zdjąłem pasek i pompa obraca się lekko....

Nie chodziło mi o to czy pompa kręci się lekko z zewnątrz, tylko żebyś sprawdził czy tłoczy płyn ...

Niemam zabardzo pomysłu co to może być (niesłyszałem tego, a pomóc na odległość jest ciężko), któś poruszył temat padniętego wirnika i to chciałbym abyś sprawdził, a można to zrobić niedemontując pompy.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-11, 08:48   

Układ chłodzenia jest w tej chwili odłączony. Moim priorytetem jest zlokalizowanie i usunięcie grzechotania, później ewentualnie zajmę sie pompą wody.




Pozdrawiam
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-11, 08:57   

A niewpadłes nato ze to pompa wody ...


Opisz wogóle ten dzwięk.
Jaka ma częstotliwośc, jaki był względem obrotów...
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
brain69 - usunięty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-11, 08:58   

ostatnio robiłem m20 w którym pękło koło pasowe pompy wody, a pękło tak dziwnie że się nie rozleciało i w rękach na dawało oznak uszkodzenia , dopiero po odkręceniu zobaczyłem że go szlag trafił, pompa kręciła się lekko,
po zapaleniu silnika włączeniu świateł radia dmuchawy gdy alternator stawiał opór pompa zaczynała się ślizgać i silnik sie grzał, dodatkowo naciąg paska powodował grzechotanie owego nieszczęsnego kółka o koło główne (to z ząbkami)
aha jak coś to pompę mam ale kółka już nie
 
 
adrian e30 
Reanimator



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2008-01-11, 09:00   

czyli co odlaczyles chlodzenie i nadal grechocze??????
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-11, 09:59   

Wykręciłem pompę wody i wydaje się być ok. Na 99% przeskoczył mi rozrząd i tak wali......
Zaraz będę patrzył dokładnie.



Pozdrawiam
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-11, 11:28   

Zanim rozbierzesz napęd rozrządu sprawdź czy znaki się zgadzają :!:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-11, 11:41   

Nie zgadzają się, własnie rozebrałem rozrząd-przeskoczył o 2 zęby. Nie mam tylko pojęcia jak to zrobił w ciągu nocy......




Pozdrawiam
 
 
 
Cooba 
ALPINA fan



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Radomyśl Wielki
Wysłany: 2008-01-11, 11:47   

Raczej nie w nocy tylko zaraz po odpaleniu auta rano. Mozliwe ze nawet przy samym rozruchu.

Pozdro.
_________________
e34 ALPINA STYLE mod>>>
http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=14148
www.bmw5er.pl
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-11, 11:50   

Nie nie :!: jeśli już, to przeskoczył w trakcie GASZENIA motoru.

Wymień pasek, napinacz i módl sięoby niebyło kolizji.
Sprawdź kompresję po złożeniu :!:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-11, 14:20   

Pasek i napinacz został ten sam, silnik pali bez problemu i chodzi jak przed awarią.
Teraz nie mierzyłem kompresji ale mierzyłem po tym jak zaczął grzechotać i było po 12 atmosfer na każdym garze więc kolizji raczej nie było.




Pozdrawiam
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-01-11, 14:56   

fajnie.......... ciekawe kiedy w m50, m52, m54 chopokom zaczną przeskakiwać łańcuchy
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
duchX
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-11, 17:27   

Zapomniales jeszcze o jednym njabardziej teraz kultowym silnikiem M30 ......................
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-01-12, 00:46   

no to klawo 8-)
alexil napisał/a:
Pasek i napinacz został ten sam,

Ale jeśli neichchesz powtórki z rozrywki, to proponuję na wczoraj zmienić pasek odrazu już z rolką i dobrze to ustawić :!:

Za drugim razem może być BUM ... :?
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2008-01-12, 10:34   

Pasek i rolka mają 10 tyś km i nie mam zamiaru ani kasy ich wymieniać. Przeskoczył z mojej głupoty, z niczego innego.




Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15