Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-20, 12:49 Swap z M40b16 na M42b18
Witam wszystkich, zamierzam zrobić swapa z M40b16 na M42b18. Mam okazję kupić Compacta po dachowaniu za 2400zł, podobno silnik, zawieszenie jest w 100% sprawne. Co mi będzie potrzebne żeby dokonać owego swapa? Czy skrzynia biegów, wał i dyfer mogą zostać z M40? Czy cały układ wydechowy podejdzie z Compacta do E30?
Może lepiej nie bawić się w kupno Compacta tylko kupić sam silnik i to co będzie potrzebne?
Szukałem podobnego tematu na forum, ale nie mogłem znaleźć konkretów.
Kto mógłby mi profesjonalnie zrobić takiego swapa i w jakich pieniądzach?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-21, 11:01
PO co szukać na forum , wpadnij do mnie to ci pokaże i powiem co i jak
EDIT. ale po krótce opiszę bo moze sie przyda komuś
skrzynia, wał, dyfer, pucha od filtra, ...moze zostać,
Najważniejsze to silnik, wiązka , przepływka, komp, cewki.
wszystko ładnie pięknie tylko....
Do e30 nie podejdzie Ci taki silniczek bez przeróbek..tzn...kolektor dolotowy jest za wysoki..zamkniesz maskę to go zobaczysz ponad maską , mozesz zrobic patent , z opuszczeniem na poduchach ale ale...moze nei wypalic bo dół m4x i tak juz jest nisko nad ziemią....
tak wiec, na wejscie musisz szuakc kolektora dolotowego od e30 , a co za tym idzie...nie wiem czy tez przepływomierz nie bedzie inny, no i moga być problemy z kompem..ale na elektro to sie nie znam jak juz pisałem, elementy mechaniczne pasują, natomiast przyda ci sie chłodnica od ISa ( ręki nie dam uciać ale chyba jest ciut większa od tych z m40 )
napewno tez bedzie trzeba ulepic jakies mocowanie cewek do kielicha..ale to jest "no problem."
w ogóle to obadaj silnik, który rok, i czy to nie jest przypadkiem m44 no i też nie dam se głowy uciać ale te nowsze miały chyba immobilaiser...
Co do samej przekladki.....zmiana z m4x na m4x silnika to pod domem na trawniku można oczywiscie jak ma sie narzędzia ...
_________________ Wszystko do e30 504-413-297
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2008-11-21, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-21, 11:15
z wydechu to podejdą ci napewno barany reszte trzeba rzeźbić bądź dokupić gotowy.rzeźbić nei polecam...IS lubi dobrze odetchnąć... a jak juz bedziesz robił to nie wkładaj katalizatora.
_________________ Wszystko do e30 504-413-297
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2008-11-21, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-25, 21:07
Mam teraz na oku silnik, kompem z wiązką, przepływka, cewki i cały wydech (bez kata) za 2100zł ale myślę że mi zejdzie jeszcze ze stówkę Sprzęt pochodzi z tego compacta:
http://moto.allegro.pl/it...ola_silnik.html
Mam pytanie, czy brać też od niego cały wydech? Bo wiem że z M40 nie pasuje a czy z Compacta będzie dobry?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-26, 17:04
Czyli szukać całego tłumika od E30 IS? Słyszałem jeszcze że trzeba podmienić miskę olejową z M40 do M42, prawda to? Łapy tak samo muszę szukać z E30 IS, czy podejdą z E36?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-27, 09:56
Przy ilu obrotach na minute IS powinien mieć odcinkę? Ten co biorę ma przy około 6800obr/min, wiem że ma wsadzone barany, czy samo to przesuwa odcinke wyżej czy już musi być jakiś chip?
[ Dodano: 2008-11-27, 09:58 ]
Aa i jeszcze coś, koleś ma w domu przyrząd to mierzenia ciśnienia i po jego użyciu pokazuje mam że ten IS ma ciśnienie od 12,5 do 14 a normalnie chyba powinien mieć w okolicach 10 tak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach