BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap z M40b16 na M42b18
Autor Wiadomość
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-20, 12:49   Swap z M40b16 na M42b18

Witam wszystkich, zamierzam zrobić swapa z M40b16 na M42b18. Mam okazję kupić Compacta po dachowaniu za 2400zł, podobno silnik, zawieszenie jest w 100% sprawne. Co mi będzie potrzebne żeby dokonać owego swapa? Czy skrzynia biegów, wał i dyfer mogą zostać z M40? Czy cały układ wydechowy podejdzie z Compacta do E30?
Może lepiej nie bawić się w kupno Compacta tylko kupić sam silnik i to co będzie potrzebne?

Szukałem podobnego tematu na forum, ale nie mogłem znaleźć konkretów.

Kto mógłby mi profesjonalnie zrobić takiego swapa i w jakich pieniądzach? :wink:

Pozdrawiam i dzięki za pomoc
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2008-11-20, 15:24   

jazdy wychodza jak zwykle w praniu
co do swapa -ubot :P
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-21, 10:47   

Ten compact posiada klimatyzację, czy wraz ze zmianą silnika będzie możliwość wstawienia klimy z niego?
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2008-11-21, 10:54   

http://www.realoem.com/bmw/select.do
zobacz tu i porównaj nr czesci

generalnie nie znam nikogo kto robil takie swapy ale z kompaktem jest wszystko mozliwe :roll: takie to dziwne e30/e36
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-21, 11:01   

PO co szukać na forum , wpadnij do mnie to ci pokaże i powiem co i jak ;)



EDIT. ale po krótce opiszę ;) bo moze sie przyda komuś

skrzynia, wał, dyfer, pucha od filtra, ...moze zostać,

Najważniejsze to silnik, wiązka , przepływka, komp, cewki.

wszystko ładnie pięknie tylko....

Do e30 nie podejdzie Ci taki silniczek bez przeróbek..tzn...kolektor dolotowy jest za wysoki..zamkniesz maskę to go zobaczysz ponad maską ;) , mozesz zrobic patent , z opuszczeniem na poduchach ale ale...moze nei wypalic bo dół m4x i tak juz jest nisko nad ziemią....

tak wiec, na wejscie musisz szuakc kolektora dolotowego od e30 , a co za tym idzie...nie wiem czy tez przepływomierz nie bedzie inny, no i moga być problemy z kompem..ale na elektro to sie nie znam :) jak juz pisałem, elementy mechaniczne pasują, natomiast przyda ci sie chłodnica od ISa ( ręki nie dam uciać ale chyba jest ciut większa od tych z m40 )
napewno tez bedzie trzeba ulepic jakies mocowanie cewek do kielicha..ale to jest "no problem."

w ogóle to obadaj silnik, który rok, i czy to nie jest przypadkiem m44 :) no i też nie dam se głowy uciać ale te nowsze miały chyba immobilaiser...

Co do samej przekladki.....zmiana z m4x na m4x silnika to pod domem na trawniku można :) oczywiscie jak ma sie narzędzia ...
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2008-11-21, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-21, 11:04   

Ale klima to byłaby tak przy okazji :wink: To jak jest z tym całym wydechem itp. podejdzie?
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-21, 11:15   

z wydechu to podejdą ci napewno barany :) reszte trzeba rzeźbić bądź dokupić gotowy.rzeźbić nei polecam...IS lubi dobrze odetchnąć... a jak juz bedziesz robił to nie wkładaj katalizatora.
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2008-11-21, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-21, 11:21   

bono20002, zbytnio się nie znam na mechanice. Silnik to na pewno M42 z 1995 roku. Więc kupić tylko te części co mi potrzebne czy brać tego compacta?

[ Dodano: 2008-11-21, 11:51 ]
Niestety Compact sprzedany ;/
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
panrkacy 


Dołączył: 16 Lip 2008
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-11-21, 13:34   

Czy przy m44b19 występują jakies problemy?
dlaczego trzeba uważać, zeby niebył to ten silnik?
_________________
klasyczny.com - we love clasSIC! cars
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2008-11-21, 14:16   

miedzy innymi ews ;/
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-21, 14:44   

panrkacy napisał/a:
Czy przy m44b19 występują jakies problemy?
dlaczego trzeba uważać, zeby niebył to ten silnik?


nie tyle uważać co wiecej problemów...jak kolega wyzej napisał...EWS (immo)

ale nei ma rzeczy nei mozliwych..to tez sie da obejśc
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
Melis 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: Ostrowite
Wysłany: 2008-11-22, 13:58   

O ile pamietam kolega BAUR wkladał do siebie M42 i dość szczegółowo opisywał działania...

Pozdro

[ Dodano: 2008-11-22, 14:01 ]
prosze bardzo

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5031
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-25, 21:07   

Mam teraz na oku silnik, kompem z wiązką, przepływka, cewki i cały wydech (bez kata) za 2100zł ale myślę że mi zejdzie jeszcze ze stówkę :) Sprzęt pochodzi z tego compacta:
http://moto.allegro.pl/it...ola_silnik.html

Mam pytanie, czy brać też od niego cały wydech? Bo wiem że z M40 nie pasuje a czy z Compacta będzie dobry?

Pozdrawiam
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-26, 14:54   

marcin, z m40 nie jestem pewny ale nie pasuje chyba bo mw isie masz wiekszy przelot... 55mm
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-26, 17:04   

Czyli szukać całego tłumika od E30 IS? Słyszałem jeszcze że trzeba podmienić miskę olejową z M40 do M42, prawda to? Łapy tak samo muszę szukać z E30 IS, czy podejdą z E36?
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-26, 20:29   

marcinek_89 napisał/a:
Czyli szukać całego tłumika od E30 IS?


Najlepiej

marcinek_89 napisał/a:
Słyszałem jeszcze że trzeba podmienić miskę olejową z M40 do M42, prawda to


Nieprawda. Miska ma być z e30 m40 lub m42.

marcinek_89 napisał/a:
Łapy tak samo muszę szukać z E30 IS, czy podejdą z E36?


Nie sądze żeby te z e36 podeszły.
_________________


E30 + E91
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-26, 21:22   

To może ktoś mam do sprzedania łapy silnika i cały wydech z E30 is? :) Miska też by mi się, bo moja już w nie najlepszym stanie ;)

[ Dodano: 2008-11-26, 21:35 ]
Coś takiego będzie dobre? :D
http://moto.allegro.pl/it...db_kat_ori.html
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-26, 21:40   

Jeżeli będziesz miał barany i portki razem z silnikiem to ok.
_________________


E30 + E91
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-26, 21:45   

Z silnikiem od E36 dostaje cały osprzęt silnika, barany, wydech, wał, skrzynie i dyfer, bo kolesiowi to nie potrzebne będzie ;)
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-27, 07:34   

Jeżeli dostajesz cały wydech to równie dobrze możesz pobawić się z adaptacją wydechu z e36 do e30. Aż tak bardzo to się nie różni.
_________________


E30 + E91
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-27, 09:56   

Przy ilu obrotach na minute IS powinien mieć odcinkę? Ten co biorę ma przy około 6800obr/min, wiem że ma wsadzone barany, czy samo to przesuwa odcinke wyżej czy już musi być jakiś chip?

[ Dodano: 2008-11-27, 09:58 ]
Aa i jeszcze coś, koleś ma w domu przyrząd to mierzenia ciśnienia i po jego użyciu pokazuje mam że ten IS ma ciśnienie od 12,5 do 14 a normalnie chyba powinien mieć w okolicach 10 tak?
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
rafal-lubin 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-27, 10:11   

na cisnieniu 10 to juz dlugo by nie polatal...
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-11-27, 10:23   

Barany to IS ma seryjnie kolego :) odcinka w ISie to 6500 (jak dobrze pamietam) , u sibie mam chipsa na 7 tys.

Aha, i niech Ci pokaże czy ten IS naprawde tyle ma, tzn niech zmierzy przy tobie ;)
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-11-27, 11:09   

Mierzył przy mnie na moją prośbę ;) Więc ciśnienie ma dobre?
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-28, 09:25   

marcinek_89 napisał/a:
około 6800obr/min


No to dobrze :wink:
_________________


E30 + E91
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15