Wysłany: 2010-03-10, 15:19 [E30] Instalacja tempomatu w 325 z automatem
Witam
Dziś wziąłem się za instalację tempomatu w moim 325iA. Jak się okazuje wszystko jest bardzo proste i cała procedura idzie naprawdę sprawnie... do pewnego momentu.
Otóż nie jestem w stanie zlokalizować wtyczki, w którą należy wpiąć niebiesko-brązowy kabelek z wtyczką jednopinową pochodzący z wiązki tempomatu... Wg instrukcji (do pobrania na bmw-e30.pl) wtyczkę tą należy podpiąć do innej wtyczki, która jest gdzieś przyklejona w plątaninie kabli pod kierownicą. Takowej wtyczki nie znalazłem. Według Bentleya do E30 wtyczkę tą wpina się w konktor C143, która rzekomo znajduje się przy lewarku automatu... również nic z tego nie wynika, bo przeorałem cały tunel środkowy i nic nie znalazłem -zero wolnych konektorów.
Może ktoś ma tempomat w aucie ze skrzynią automatyczną i mógłby to zobaczyć u siebie??
Może ktoś z was napotkał już taki problem??
Niestety nie o to chodzi slawo
Zworkę mam fabryczną do automata na czujnik sprzęgła. Mi natomiast chodzi o niewielką żeńską dwupinową wtyczkę, która zakańcza jednożyłowy kabelek o kolorze niebiesko/brązowym. Niby podłącza ją się gdzieś do automatu, żeby tempomat wiedział, czy auto jest na biegu... Bez tego tempomat nie działa póki co...
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-10, 16:49
mattiss, ten kabelek podłacza sie do dodatkowego, zielonego gniazda w liczniku , a chodzi o to ze by tempomat "wiedział" od kiedy moze sie włączyć,m zdaje sie jest min. 40km/h , ponizej tej predkosci licznuk nie bedzie przekazywał sygnału własnie tym przewodem do sterownika i tempomat nie bedzie działał
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackx 2010-03-10, 16:49, w całości zmieniany 1 raz
mattiss, ten kabelek podłacza sie do dodatkowego, zielonego gniazda w liczniku , a chodzi o to ze by tempomat "wiedział" od kiedy moze sie włączyć,m zdaje sie jest min. 40km/h , ponizej tej predkosci licznuk nie bedzie przekazywał sygnału własnie tym przewodem do sterownika i tempomat nie bedzie działał
No dokładnie!
Zegary mam podłączone. Pozostaje tylko kwestia automatu... Totalnie nie wiem, gdzie to podłączyć. Może ktoś ma automata z cruise control??
Tak jak pisałem w pierwszym poście... EBA do tempomatu mam od dawna przestudiowane. Wszystko robię zgodnie z opisem,problem w tym, że nie wiem, gdzie szukać wtyczki, którą pasuje dla tego kabelka. W EBA jest to opisane dosyć lakonicznie i nie ma tam szczególnych wskazówek...
czarna wtyczka 2 pinowa z jednym kabelkiem wchodzi w zielone złącze z tyłu zegarów (nie każde zegary je mają bo to opcja)
z tego złącza wychodzą impulsy prędkościomierza
P.S. Szukam fotki
[ Dodano: 2010-03-11, 10:32 ]
znalazłem
to zielone złącze wchodzi w środek zegarów z tyłu do niego czarna 2 pinowa wtyczka z 1 wykorzystanym pinem
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
montowałem 2 tempomaty, u siebie i z @Miro i takie zestawy końcówek były:
- serwomotor - czarna okrągła
- impulsy z licznika - czarna 2 pinowa (1 kabel)
- do manetki - biała duża szeroka
- do czujnika sprzęgła - biała 2 pinowa
- do komputera - niebieska szeroka
- do zasilania i czujnik hamulca (do puszki pod deską) - biała 2 pinowa (jeden kabel zielono-czerwony)
to tyle
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2010-03-11, 11:07, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz sobie schemat instalacji w tym pliku EBA, który zlinkował slawo. Tam jest jeszcze jednek kabelek z wtyczką (taki wykropkowany), który normalnie w wiązce tempomatu dla manuala jest owinięty taśmą do wiązki i nie używa się go. To właśnie o ten kabelek chodzi. Gdybym miał manuala, to nie miałbym tego problemu...
masz automat mechaniczny jak tak to nie podłączasz tego nigdzie jak masz komputer to z niego powinno wyjść gniazdo (z wiązki) bo to informacja o biegu jest
ta końcówka #3
_________________ Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnie pytanie- nie wiem, czy mam automat mechaniczny, czy elektronikę. Nie mam tego pokrętła do zmiany trybów pracy skrzyni... Poza tym w EBA nie robią rozróżnienia na dwa rodzaje automatów...
Oprócz sygnału prękości (musi byc powyżej 40km/h żeby działał tempomat) jest podpięty sygnał z hamulca i sprzęgła (wyłączenie tempomatu). Jakoś to braciak rozwiązał
_________________ Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz
Gdyby ktoś kiedyś szukał, to rozwiązałem problem. Cały czas chodziło o wtyczkę, która jest przyklejona do wiązki tempomatu i wykorzystywana tylko przy automatycznej skrzyni (patrzcie do EBA). Wtyczka ta jest w rzeczywistości jednopinowa - na szeroki pin.
A drugą wtyczkę dla niej (której cały czas szukałem) znaleźć można w okolicy tego dużego domku pod kierownicą. Jest przyklejona do wiązki. Kabel ma kolor zielono/czarny.
Udało mi się ją namierzyć ostatnio, bo wróciłem do tematu i ściągnąłem sobie ETM do E30 (bardzo dobra rzecz)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach