BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Instalacja tempomatu w 325 z automatem
Autor Wiadomość
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-10, 15:19   [E30] Instalacja tempomatu w 325 z automatem

Witam

Dziś wziąłem się za instalację tempomatu w moim 325iA. Jak się okazuje wszystko jest bardzo proste i cała procedura idzie naprawdę sprawnie... do pewnego momentu.
Otóż nie jestem w stanie zlokalizować wtyczki, w którą należy wpiąć niebiesko-brązowy kabelek z wtyczką jednopinową pochodzący z wiązki tempomatu... Wg instrukcji (do pobrania na bmw-e30.pl) wtyczkę tą należy podpiąć do innej wtyczki, która jest gdzieś przyklejona w plątaninie kabli pod kierownicą. Takowej wtyczki nie znalazłem. Według Bentleya do E30 wtyczkę tą wpina się w konktor C143, która rzekomo znajduje się przy lewarku automatu... również nic z tego nie wynika, bo przeorałem cały tunel środkowy i nic nie znalazłem -zero wolnych konektorów.
Może ktoś ma tempomat w aucie ze skrzynią automatyczną i mógłby to zobaczyć u siebie??
Może ktoś z was napotkał już taki problem??

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

Ostatnio zmieniony przez mattiss 2010-08-06, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2010-03-10, 15:25   

robisz tam zworke i po klopocie, mialem tempomat z autamata fabryczny i byla tam zworka fabryczna zrobiona
to w manualu idzie do czujnika sprzegla
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-10, 15:31   

Niestety nie o to chodzi slawo :/
Zworkę mam fabryczną do automata na czujnik sprzęgła. Mi natomiast chodzi o niewielką żeńską dwupinową wtyczkę, która zakańcza jednożyłowy kabelek o kolorze niebiesko/brązowym. Niby podłącza ją się gdzieś do automatu, żeby tempomat wiedział, czy auto jest na biegu... Bez tego tempomat nie działa póki co...

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-10, 16:49   

mattiss, ten kabelek podłacza sie do dodatkowego, zielonego gniazda w liczniku , a chodzi o to ze by tempomat "wiedział" od kiedy moze sie włączyć,m zdaje sie jest min. 40km/h , ponizej tej predkosci licznuk nie bedzie przekazywał sygnału własnie tym przewodem do sterownika i tempomat nie bedzie działał
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackx 2010-03-10, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2010-03-10, 17:43   

jackx napisał/a:
mattiss, ten kabelek podłacza sie do dodatkowego, zielonego gniazda w liczniku , a chodzi o to ze by tempomat "wiedział" od kiedy moze sie włączyć,m zdaje sie jest min. 40km/h , ponizej tej predkosci licznuk nie bedzie przekazywał sygnału własnie tym przewodem do sterownika i tempomat nie bedzie działał


ten kabelek ktorym mowisz to jest jedno pinowy
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-10, 23:24   

No dokładnie!
Zegary mam podłączone. Pozostaje tylko kwestia automatu... Totalnie nie wiem, gdzie to podłączyć. Może ktoś ma automata z cruise control??

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2010-03-10, 23:43   

tu masz eba do tempomatu

http://www.ow.no/archive/eba/764.PDF
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-11, 10:18   

Witam

Tak jak pisałem w pierwszym poście... EBA do tempomatu mam od dawna przestudiowane. Wszystko robię zgodnie z opisem,problem w tym, że nie wiem, gdzie szukać wtyczki, którą pasuje dla tego kabelka. W EBA jest to opisane dosyć lakonicznie i nie ma tam szczególnych wskazówek...

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2010-03-11, 10:30   

czarna wtyczka 2 pinowa z jednym kabelkiem wchodzi w zielone złącze z tyłu zegarów (nie każde zegary je mają bo to opcja)
z tego złącza wychodzą impulsy prędkościomierza

P.S. Szukam fotki :)

[ Dodano: 2010-03-11, 10:32 ]


znalazłem :)
to zielone złącze wchodzi w środek zegarów z tyłu do niego czarna 2 pinowa wtyczka z 1 wykorzystanym pinem :)
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-11, 10:54   

Tak yoshi, to się zgadza, tylko że to już dawno zostało zrobione. Ten zielony "domek", któy wpinasz w zegary nawet kupiłem nowy w ASO...

Chodzi o żeńską dwupinową wtyczkę z kabelkiem koloru niebiesko/brązowego

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2010-03-11, 11:06   

montowałem 2 tempomaty, u siebie i z @Miro i takie zestawy końcówek były:
- serwomotor - czarna okrągła
- impulsy z licznika - czarna 2 pinowa (1 kabel)
- do manetki - biała duża szeroka
- do czujnika sprzęgła - biała 2 pinowa
- do komputera - niebieska szeroka
- do zasilania i czujnik hamulca (do puszki pod deską) - biała 2 pinowa (jeden kabel zielono-czerwony)

to tyle :)
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2010-03-11, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-11, 11:15   

Zobacz sobie schemat instalacji w tym pliku EBA, który zlinkował slawo. Tam jest jeszcze jednek kabelek z wtyczką (taki wykropkowany), który normalnie w wiązce tempomatu dla manuala jest owinięty taśmą do wiązki i nie używa się go. To właśnie o ten kabelek chodzi. Gdybym miał manuala, to nie miałbym tego problemu...

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2010-03-11, 11:27   

masz automat mechaniczny :?: jak tak to nie podłączasz tego nigdzie jak masz komputer to z niego powinno wyjść gniazdo (z wiązki) bo to informacja o biegu jest
ta końcówka #3
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-03-11, 11:54   

Ostatnie pytanie- nie wiem, czy mam automat mechaniczny, czy elektronikę. Nie mam tego pokrętła do zmiany trybów pracy skrzyni... Poza tym w EBA nie robią rozróżnienia na dwa rodzaje automatów... :/

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
PiotrC 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 16 Paź 2009
Skąd: Cybinka/Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-24, 20:30   

Skontaktuj się z moim bracholem: ArturC.

Montował tempomat do 324td w manualu.

Oprócz sygnału prękości (musi byc powyżej 40km/h żeby działał tempomat) jest podpięty sygnał z hamulca i sprzęgła (wyłączenie tempomatu). Jakoś to braciak rozwiązał :)
_________________
Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz :)
 
 
 
mattiss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Paź 2008
Skąd: dslsk
Wysłany: 2010-08-06, 16:55   

Witam po dłuższym czasie

Gdyby ktoś kiedyś szukał, to rozwiązałem problem. Cały czas chodziło o wtyczkę, która jest przyklejona do wiązki tempomatu i wykorzystywana tylko przy automatycznej skrzyni (patrzcie do EBA). Wtyczka ta jest w rzeczywistości jednopinowa - na szeroki pin.
A drugą wtyczkę dla niej (której cały czas szukałem) znaleźć można w okolicy tego dużego domku pod kierownicą. Jest przyklejona do wiązki. Kabel ma kolor zielono/czarny.
Udało mi się ją namierzyć ostatnio, bo wróciłem do tematu i ściągnąłem sobie ETM do E30 (bardzo dobra rzecz)

Pozdrawiam
_________________
Przeczytaj:F10 E30 E36

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 16