BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana simmeringów skrzyni M20B25
Autor Wiadomość
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 19:01   Wymiana simmeringów skrzyni M20B25

Zabieram się nie długo za wymianę simmeringów nr: 9, 13 i 17

Jak się do tego zabrać :) ? Przy numerze 9 wystarczy chyba tylko odkręcić śrubki nr 7 od kołnierza nr 6 i tam już jakoś będzie schowany simmering ? To wygląda na dość proste ale co z tymi z tyłu ? Czy trzeba odkręcać tylną część skrzyni żeby je wyciągnąć ?

I jeszcze pytanie jak zablokować wałek skrzyni żeby odkręcić tylne mocowanie wału ? Jakieś patenty ? :D

_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

Ostatnio zmieniony przez MAJSU 2010-03-24, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-03-24, 19:17   

Co do tylnego simmeringu pod wał, to odkręciłem atak z kanału za pomocą klucza bodajże 24 lub 27 (długa nasadka) wbiłem bieg i przytrzymałem za frontową śrubę wału korbowego. Simmering wyjąłem za pomocą wygiętego śrubokręta. Jeśli skrzynia będzie luzem to najlepiej kluczem pneumatycznym to potraktować, bo inaczej będzie ciężko...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 19:23   

Dantte26 napisał/a:
Co do tylnego simmeringu pod wał, to odkręciłem atak z kanału za pomocą klucza bodajże 24 lub 27 (długa nasadka) wbiłem bieg i przytrzymałem za frontową śrubę wału korbowego. Simmering wyjąłem za pomocą wygiętego śrubokręta. Jeśli skrzynia będzie luzem to najlepiej kluczem pneumatycznym to potraktować, bo inaczej będzie ciężko...


Skrzynia jest właśnie luzem. Nawet klucz pneumatyczny nie pomoże bo nie mam patentu jak zablokować skrzynię żeby się nie obracała.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-03-24, 19:56   

Hmm...możesz spróbować wyżeźbić jakiś bajer aby chwycić atak za wystające kły przegubu elastycznego, z tym że musisz pokombinować aby weszła nasadka po jego założeniu. Sruba z tego co pamiętam jest doj.bana dość mocno, ale myślę że po wrzuceniu biegu powinno póść pneumatem...tylko że strach aby się zęby nie posypały... jeśli jednak nie dasz rady nic wyżeźbić a planujesz montaż tej skrzyni do autka, to daj na razie sobie z nim spokój...wymień co możesz, a ten nieszczęsny simmering wymienisz po montażu skrzyni do auta z kanału...mi to zajęło jakieś 20min, zwłaszcza że wał miałem już zrzucony...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
MarioIS 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-24, 20:04   

Ten simering bardzo rzadko się psuje, natomiast często cieknie z wybieraka i kapie na wał. Sprawdź to dokladnie, ja bym wymienił ten na wybieraku.
_________________
MarioIS
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 20:11   

Dantte26 napisał/a:
Hmm...możesz spróbować wyżeźbić jakiś bajer aby chwycić atak za wystające kły przegubu elastycznego, z tym że musisz pokombinować aby weszła nasadka po jego założeniu. Sruba z tego co pamiętam jest doj.bana dość mocno, ale myślę że po wrzuceniu biegu powinno póść pneumatem...tylko że strach aby się zęby nie posypały... jeśli jednak nie dasz rady nic wyżeźbić a planujesz montaż tej skrzyni do autka, to daj na razie sobie z nim spokój...wymień co możesz, a ten nieszczęsny simmering wymienisz po montażu skrzyni do auta z kanału...mi to zajęło jakieś 20min, zwłaszcza że wał miałem już zrzucony...


Skrzynia idzie do mojego samochodu. Wymieniałeś też ten mały simmering wyżej ? jak do niego podejść ktoś pisał że wydłubał śrubokrętem ale nie bardzo wiem jak to możliwe...

Chyba rzeczywiście wrzucę skrzynię z silnikiem do samochodu i dopiero odkręcę ten simmering.

MarioIS napisał/a:
Ten simering bardzo rzadko się psuje, natomiast często cieknie z wybieraka i kapie na wał. Sprawdź to dokladnie, ja bym wymienił ten na wybieraku.


I tak mam komplet uszczelek więc wolę to od razu zmienić.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-03-24, 20:26   

Przyznaję się bez bicia że tago małego simmera nie wymieniałem...z kanału oblukałem że puszcza ten większy i wał rozrzuca olej jak na karuzeli, tak że miałem obryzgany spód podłogi w miejscu przegubu...co do tego mniejszego nie pomogę bo nie pamiętam już dokładnie jak to wyglądało...

[ Dodano: 2010-03-24, 20:32 ]
aha, jeśli ten mały simmering jest widoczny to naostrz dobrze śrubokręt i po prostu wbij go delikutaśnie w simmering...powinien wyjść bez łaski...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-24, 22:17   

MAJSU napisał/a:
Chyba rzeczywiście wrzucę skrzynię z silnikiem do samochodu i dopiero odkręcę ten simmering.
I tak mam komplet uszczelek więc wolę to od razu zmienić.


Majsu... po co sobie utrudniać życie walczyć pod autem jak masz skrzynie na wierzchu
Zblokuj główkę chwytając ja lub blokując i odkręcisz śrubę. Dałeś radę ze śrubą wału korbowego dasz radę i ze skrzynią, a widziałem, że dysponujesecie w garażyku i sprzetem i inwencji też wam nie brakuje. Przyda się znów pomoc kolegi :wink: w dwa otwory głowki wkładasz szpilki i blokujesz za główką.
Pozatym jak chcesz na zamontowanej skrzyni wymienić wynieć uszczelniacz wybieraka (nr 17) ... ja nie znam sposobu.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-03-24, 22:41   

U Pinczera w e34 535 nie udało nam się odkręcić tej śruby z tyłu skrzyni mimo ze była na wierzchu, ale w drugiej jego 535 poszła bez problemu tak samo u mnie i to było dziwne, co do małego uszczelniacza na wybieraku normalnie cienkim śrubokrętem go wyciągniesz, a wbijesz długą nasadką chyba 17mm
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 23:24   

MARAS napisał/a:
Majsu... po co sobie utrudniać życie walczyć pod autem jak masz skrzynie na wierzchu
Zblokuj główkę chwytając ja lub blokując i odkręcisz śrubę. Dałeś radę ze śrubą wału korbowego dasz radę i ze skrzynią, a widziałem, że dysponujesecie w garażyku i sprzetem i inwencji też wam nie brakuje. Przyda się znów pomoc kolegi :wink: w dwa otwory głowki wkładasz szpilki i blokujesz za główką.
Pozatym jak chcesz na zamontowanej skrzyni wymienić wynieć uszczelniacz wybieraka (nr 17) ... ja nie znam sposobu.


O kurde zapomniałem że tu można ten sam patent zrobić :P Dzięki !
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-25, 01:36   

nr.17 tak jak wyzej napisane,ostry srubokret wbijasz w simmering i go wydlubujesz.
_________________
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-19, 21:35   

Poradziłem sobie z tylnymi simmeringami ale jak do cholery zdjąć tą pokrywę z przodu żeby dostać się do ostatniego ? Śrubki odkręcone a ona ani drgnie.

_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-04-19, 23:09   

podejrzewam że ta pokrywka ma kołnierz montażowy i jest podczas dokręcania wciskana w karter skrzyni...weź jakieś dłuto bądź dobry śróbokręt i jakiś nieduży młotek i naprzemian delikatnie próbój podważyć dekielek...jak się ruszy o mm to wyjdzie do końca...pewny jednak nie jestem bo nie miałem jeszcze z tym do czynienia...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-19, 23:11   

Jeśli tak jak w m30 to po-prostu dobrze klej chwycił, stuknij w to nie martw sie nie rozwalisz
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-20, 11:32   

chemik211 napisał/a:
Jeśli tak jak w m30 to po-prostu dobrze klej chwycił, stuknij w to nie martw sie nie rozwalisz


Właśnie były ślady kleju pod gwintami więc może się skleił.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
AlliGii 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Kwi 2014
Skąd: Niegowonice
Wysłany: 2014-04-27, 13:29   

ODKOPUJĘ.
mam problem ze zdjęciem elementu nr 6 eby dostać się do simmeringu nr 9.
ktoś podpowie jaks ię do tego zabrać? czy faktycznie nalezy w to stuknąc młotkiem, żeby klej puścił?


PS. jeśli chodzi o wymiane simmeringu wybieraka(nr 17) to faktycznie wbicie cienkiego śrubokręta daje radę, a żeby odkręcić śrubę od mocowania wału złapałem ten trójkąt kluczem francuskim tak żeby się zablokowało o korpus skrzyni i bez większego problemu puściło.<przedłużyłem sobie klucz metrową rurką żeby się nie męczyć> (nasadka 30 przedłużana kupiona za 23zł w sklepie motoryzacyjnym oszlifowana szlifierką kątową bo się nie mieściła) Jednak po fakcie okazało się że wcale nie trzeba jej szlifować gdyż blaszka, która powoduje to że klucz się nie mieści normalnie wychodzi bez odkręcenia śruby. trzeba ją czymś podważyć i wtedy klucz wchodzi bez problemu.
Jeszcze jedna porada:
Jeśli nie możecie odkręcić korka wlewu/spustowego oleju w skrzyni (ja tak miałem) warto wyposarzyć się w nakrętkę przedłużaną, którą należy przyspawać do śruby i wtedy można przyłożyć większą siłę niż wkładając imbusa(ew śruby zgiętę w kształt imbusa w moim przypadku)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16