Zabieram się nie długo za wymianę simmeringów nr: 9, 13 i 17
Jak się do tego zabrać ? Przy numerze 9 wystarczy chyba tylko odkręcić śrubki nr 7 od kołnierza nr 6 i tam już jakoś będzie schowany simmering ? To wygląda na dość proste ale co z tymi z tyłu ? Czy trzeba odkręcać tylną część skrzyni żeby je wyciągnąć ?
I jeszcze pytanie jak zablokować wałek skrzyni żeby odkręcić tylne mocowanie wału ? Jakieś patenty ?
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Ostatnio zmieniony przez MAJSU 2010-03-24, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Co do tylnego simmeringu pod wał, to odkręciłem atak z kanału za pomocą klucza bodajże 24 lub 27 (długa nasadka) wbiłem bieg i przytrzymałem za frontową śrubę wału korbowego. Simmering wyjąłem za pomocą wygiętego śrubokręta. Jeśli skrzynia będzie luzem to najlepiej kluczem pneumatycznym to potraktować, bo inaczej będzie ciężko...
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 19:23
Dantte26 napisał/a:
Co do tylnego simmeringu pod wał, to odkręciłem atak z kanału za pomocą klucza bodajże 24 lub 27 (długa nasadka) wbiłem bieg i przytrzymałem za frontową śrubę wału korbowego. Simmering wyjąłem za pomocą wygiętego śrubokręta. Jeśli skrzynia będzie luzem to najlepiej kluczem pneumatycznym to potraktować, bo inaczej będzie ciężko...
Skrzynia jest właśnie luzem. Nawet klucz pneumatyczny nie pomoże bo nie mam patentu jak zablokować skrzynię żeby się nie obracała.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Hmm...możesz spróbować wyżeźbić jakiś bajer aby chwycić atak za wystające kły przegubu elastycznego, z tym że musisz pokombinować aby weszła nasadka po jego założeniu. Sruba z tego co pamiętam jest doj.bana dość mocno, ale myślę że po wrzuceniu biegu powinno póść pneumatem...tylko że strach aby się zęby nie posypały... jeśli jednak nie dasz rady nic wyżeźbić a planujesz montaż tej skrzyni do autka, to daj na razie sobie z nim spokój...wymień co możesz, a ten nieszczęsny simmering wymienisz po montażu skrzyni do auta z kanału...mi to zajęło jakieś 20min, zwłaszcza że wał miałem już zrzucony...
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 20:11
Dantte26 napisał/a:
Hmm...możesz spróbować wyżeźbić jakiś bajer aby chwycić atak za wystające kły przegubu elastycznego, z tym że musisz pokombinować aby weszła nasadka po jego założeniu. Sruba z tego co pamiętam jest doj.bana dość mocno, ale myślę że po wrzuceniu biegu powinno póść pneumatem...tylko że strach aby się zęby nie posypały... jeśli jednak nie dasz rady nic wyżeźbić a planujesz montaż tej skrzyni do autka, to daj na razie sobie z nim spokój...wymień co możesz, a ten nieszczęsny simmering wymienisz po montażu skrzyni do auta z kanału...mi to zajęło jakieś 20min, zwłaszcza że wał miałem już zrzucony...
Skrzynia idzie do mojego samochodu. Wymieniałeś też ten mały simmering wyżej ? jak do niego podejść ktoś pisał że wydłubał śrubokrętem ale nie bardzo wiem jak to możliwe...
Chyba rzeczywiście wrzucę skrzynię z silnikiem do samochodu i dopiero odkręcę ten simmering.
MarioIS napisał/a:
Ten simering bardzo rzadko się psuje, natomiast często cieknie z wybieraka i kapie na wał. Sprawdź to dokladnie, ja bym wymienił ten na wybieraku.
I tak mam komplet uszczelek więc wolę to od razu zmienić.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Przyznaję się bez bicia że tago małego simmera nie wymieniałem...z kanału oblukałem że puszcza ten większy i wał rozrzuca olej jak na karuzeli, tak że miałem obryzgany spód podłogi w miejscu przegubu...co do tego mniejszego nie pomogę bo nie pamiętam już dokładnie jak to wyglądało...
[ Dodano: 2010-03-24, 20:32 ]
aha, jeśli ten mały simmering jest widoczny to naostrz dobrze śrubokręt i po prostu wbij go delikutaśnie w simmering...powinien wyjść bez łaski...
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-24, 22:17
MAJSU napisał/a:
Chyba rzeczywiście wrzucę skrzynię z silnikiem do samochodu i dopiero odkręcę ten simmering.
I tak mam komplet uszczelek więc wolę to od razu zmienić.
Majsu... po co sobie utrudniać życie walczyć pod autem jak masz skrzynie na wierzchu
Zblokuj główkę chwytając ja lub blokując i odkręcisz śrubę. Dałeś radę ze śrubą wału korbowego dasz radę i ze skrzynią, a widziałem, że dysponujesecie w garażyku i sprzetem i inwencji też wam nie brakuje. Przyda się znów pomoc kolegi w dwa otwory głowki wkładasz szpilki i blokujesz za główką.
Pozatym jak chcesz na zamontowanej skrzyni wymienić wynieć uszczelniacz wybieraka (nr 17) ... ja nie znam sposobu.
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
U Pinczera w e34 535 nie udało nam się odkręcić tej śruby z tyłu skrzyni mimo ze była na wierzchu, ale w drugiej jego 535 poszła bez problemu tak samo u mnie i to było dziwne, co do małego uszczelniacza na wybieraku normalnie cienkim śrubokrętem go wyciągniesz, a wbijesz długą nasadką chyba 17mm
_________________ Bandyci Mogą Wszystko
[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja [/move]
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-24, 23:24
MARAS napisał/a:
Majsu... po co sobie utrudniać życie walczyć pod autem jak masz skrzynie na wierzchu
Zblokuj główkę chwytając ja lub blokując i odkręcisz śrubę. Dałeś radę ze śrubą wału korbowego dasz radę i ze skrzynią, a widziałem, że dysponujesecie w garażyku i sprzetem i inwencji też wam nie brakuje. Przyda się znów pomoc kolegi w dwa otwory głowki wkładasz szpilki i blokujesz za główką.
Pozatym jak chcesz na zamontowanej skrzyni wymienić wynieć uszczelniacz wybieraka (nr 17) ... ja nie znam sposobu.
O kurde zapomniałem że tu można ten sam patent zrobić Dzięki !
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-19, 21:35
Poradziłem sobie z tylnymi simmeringami ale jak do cholery zdjąć tą pokrywę z przodu żeby dostać się do ostatniego ? Śrubki odkręcone a ona ani drgnie.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
podejrzewam że ta pokrywka ma kołnierz montażowy i jest podczas dokręcania wciskana w karter skrzyni...weź jakieś dłuto bądź dobry śróbokręt i jakiś nieduży młotek i naprzemian delikatnie próbój podważyć dekielek...jak się ruszy o mm to wyjdzie do końca...pewny jednak nie jestem bo nie miałem jeszcze z tym do czynienia...
ODKOPUJĘ.
mam problem ze zdjęciem elementu nr 6 eby dostać się do simmeringu nr 9.
ktoś podpowie jaks ię do tego zabrać? czy faktycznie nalezy w to stuknąc młotkiem, żeby klej puścił?
PS. jeśli chodzi o wymiane simmeringu wybieraka(nr 17) to faktycznie wbicie cienkiego śrubokręta daje radę, a żeby odkręcić śrubę od mocowania wału złapałem ten trójkąt kluczem francuskim tak żeby się zablokowało o korpus skrzyni i bez większego problemu puściło.<przedłużyłem sobie klucz metrową rurką żeby się nie męczyć> (nasadka 30 przedłużana kupiona za 23zł w sklepie motoryzacyjnym oszlifowana szlifierką kątową bo się nie mieściła) Jednak po fakcie okazało się że wcale nie trzeba jej szlifować gdyż blaszka, która powoduje to że klucz się nie mieści normalnie wychodzi bez odkręcenia śruby. trzeba ją czymś podważyć i wtedy klucz wchodzi bez problemu.
Jeszcze jedna porada:
Jeśli nie możecie odkręcić korka wlewu/spustowego oleju w skrzyni (ja tak miałem) warto wyposarzyć się w nakrętkę przedłużaną, którą należy przyspawać do śruby i wtedy można przyłożyć większą siłę niż wkładając imbusa(ew śruby zgiętę w kształt imbusa w moim przypadku)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach