BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30] m20b25 problem z odpalaniem aku?
Autor Wiadomość
Linek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-01, 21:41   [e30] m20b25 problem z odpalaniem aku?

roczny aku zakupiony z mysla o transicie. i taki problem dzis go przez kilanascie godzin naladuje. wrzuce do auta pali jak glupie i tak przez 2-3 dni coraz slabiej az wkoncu ledwo ledwo bedzie palic postoi ze 2 dni to nie odpali nawet nie zakreci. ladowanie sprawdzane jest ok. aku stojac 2 dni w aucie ma napiecie 12.62V i nawet nie zakeci. odlaczone radio wylaczony alarm itd i :cenzura: to samo. macie jakis pomysl?

[ Dodano: 2010-07-01, 22:41 ]
dodam jeszcze ze dystanse jazdy dziennej 2 razy 10-15 km czasem troche wiecej.
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-07-06, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-01, 21:43   

Jakie masz ładowanie? obstawiam jednak aku...może padł :roll:
Poza tym, skoro aku był do tranzita, to istnieje opcja, że od początku jeździł nie doładowany, bynajmniej tak teoria mówi, że alternator jest przypisany do aku i odwrotnie, więc może tu jest problem? Spotkałem się w życiu z aku, (bezobsługowy) że chociaż wziernik :D świecił się na zielono, co wskazywało na pełny życia...a rozrusznik nawet nie stęknął czy tez jęknął...kompletny brak mocy rozruchowej...
Ostatnio zmieniony przez makkus 2010-07-01, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Linek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-02, 07:10   

wrzucilem go dzis rano prosto z pod prostownika, krecila jak glupia. na poczatku ladowanie okolo 13.92 potem jak juz silnik goracy 13.52v. jak sprawdzic czy to nietrzymujacy aku? czy jakies zwarcie? te okienko zawsze i ciagle wskazuje na zielono. i czy napiecie 12.62 oznacza ze nawet nie drgnie?
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-02, 18:01   

Najprościej pojechać do elektryka (który się na tym zna) i wyrazi opinie, czy dobry czy nie, samemu jest to praktycznie nie do stwierdzenia bez przyrządu, chociaż możesz spróbować np. tak:
wpinasz żarówkę, jakąkolwiek (12v oczywiście) i obserwuj co się dzieje ze światłem w czasie kręcenia rozrusznikiem, jeśli przygasa w znaczącym stopniu to możesz wywalić aku :)

P.S. ładowanie masz w porządku :)
_________________
Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.

Klinika Doktora Samochodzika

788 057 194
 
 
 
zytko 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2008
Skąd: Halinów
Wysłany: 2010-07-02, 22:57   

witam ja tez miałem podobny przypadek po naładowaniu aku krecił około tygodnia podjechałem do elektryka i wyszło ze mam zwarcie na bezbieczniku od dmuchawy
pozdrawiam :D
_________________
Moje BMW E30 M20B25 MT2 :twisted:
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=45391
----------------------------------------------------------
Halinów
 
 
 
marcinek84 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-07-03, 17:22   

zytko napisał/a:
witam ja tez miałem podobny przypadek po naładowaniu aku krecił około tygodnia podjechałem do elektryka i wyszło ze mam zwarcie na bezbieczniku od dmuchawy
pozdrawiam :D


,,zwarcie" to musi byc na bezpieczniku, bo innaczej dmuchawa by Ci nie działała :wink:

jak dla mnie to coś kradnie ten prąd, skoro auto stoi pare dni i nie odpali to wina nie będzie w rozruszniku, który może za dużo pobiera przy starcie, a w jakims odbiorniku prądu. może gdzieś Ci się pali lampka w schowku? bagażniku?
u mnie miałem podobny problem, wyjąłem bezpiecznik od oświetlenia wnętrza, radia itp, problem znikł, ale i tak trzeba było znalesc przyczyne, bo wyjęcie bezpiecznika nie jest rozwiązaniem.

jeśli masz miernik to wpinasz się pomiędzy + wiązki a + od aku i sprawdzasz amperomierzem, jakie są pobory. alarm wypiąłeś, może centralka od centralnego? albo tak jak ktoś wyżej wspomniał aku do wymiany, podmień na inny i sprawdz czy problem się nie rozwiąże.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2010-07-04, 19:21   

12,6 V na aku po kilku dniach postoju wskazuje że jest OK.
Obstawiam uszkodzony elektromagnes rozrusznika - potrzebuje wyższego napięcia do startu.
_________________
E39 530d 00r
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-04, 20:58   

Artur C. napisał/a:
12,6 V na aku po kilku dniach postoju wskazuje że jest OK.

Tym się nie ma co kierować, bo to nie chodzi o to, że aku gubi prąd tylko o to, że jego prąd rozruchowy wystarczy jedynie do zasilenia żarówki 5W...a nie rozruchu silnika

Jeśli jest jakieś zwarcie...to przecież nie będzie coś działało, spali się bezpiecznik, będzie czuć spaleniznę etc. Najprościej jest odłączać masę po skończonej jeździe, i wyeliminować wszelkie pobory prądu podczas postoju... :wink:
Ostatnio zmieniony przez makkus 2010-07-04, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ninja-5 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Maniak :)



Dołączył: 22 Lut 2010
Skąd: Ustka/Słupsk
Wysłany: 2010-07-06, 11:45   

jak duże jest to aku ? może masz za slaby alternator który nie jest w stanie naładować tego aku. etk wskazuje ze alternator ma 80A lub 90A a akumulator powinien mieć 65Ah, jak jest dużo większy to może być niedoładowany. prawidłowe napięcie lądowania to zakres miedzy 13.9V a 14.4V
_________________
 
 
 
Linek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-08, 14:43   

odlaczony aku stoi kilka dni i ciagle wskazuje 12.82 wiec chyba jest ok i musi gdzies byc zwarcie. jak go szukac?
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2010-07-08, 14:50   

Może alternator daje ciała?
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
Ostatnio zmieniony przez bono20002 2010-07-08, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Linek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Kwi 2008
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-08, 15:23   

to by chyba nie bylo ladowania? zreszta aku odpiety napiecie nie spada, aku w aucie pada wiec raczej jest gdzies zwarcie ktore kradnie prad. ale jak go odszukac?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16