Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 22:45 M20B25 w e30 i prędkość maksymalna
dzisiaj wracałem z Gdańska i jechałem A1, wiec postanowiłem sprawdzić do ilu rozpędzi sie moja e30 325.
Trochę mnie zdziwiło ze piaty bieg 4,250 obrotów i dalej nie chce jechać. Prędkość około 205.
Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok.
Ale mimo wszystko wydaje mi się że takie w miarę zdrowe m20 powinno napędzić tę budę do więcej niż 200.
Jechałem sam, bez dużego bagażu.
Może to wina pompy paliwa albo, regulatora. Wtryski są po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, oraz nowe o-ringi)
Ma ktoś jakiś pomysł ?
_________________ e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2009 Skąd: Sulechów
Wysłany: 2010-09-05, 23:13
No moje m20b25 przed remontem (czyli stawiam że miało 140-150KM) w 5 osób osiągnęło 200km/h (oczywicho w Niemczech na autostradzie, a jaak...), więc jak Twoje w pojedynkę jedzie 205 to raczej coś nie tak...
Ewentualnie masz tak zaje.... krótki dyfer
Ostatnio zmieniony przez Bloody 2010-09-05, 23:25, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-06, 08:41
tego i tego, na zegarach było prawie 210, na GPS 207, wiec w miarę miarodajne.
Najbardziej mnie zastanawia to co opisałem wyżej, mianowicie to nagle "odciecie".
Tylko że samochód nie wydawał dźwięku przy rozpędzaniu takiego jakby nie dostawał paliwa, więc sam nie wiem. Dlatego pytam
_________________ e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2007 Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-09-06, 12:11
moje m20b25 + skrzynia z 2,0 i dyfer 4,27, bez problemu osiąga licznikowe 220 km/h i jest okolice 6 tys obrotów, pewnie do 230 się rozpędzi (muszę poczekać znów żeby udostępnili płytę lotniska i sprawdzę )
Sprawdź filtr paliwa, jak miałem jescze b20 miało cięzko się wkręcić powyżej 5 tys, jak się później okazało wspaniały filtron nie miał sitka w środku
Panowie podepne sie do tematu. moje m20podobno b25 ma odcinke przy 7200rpm i szczerze powiem ze przy moscie 3.91 licznik zatrzymal sie na 240 a auto nadal przyspieszało nie dlugo ale podejrzewam ze w granicach 260 był max. jest to mozliwe przy tym silniku? sam nie moglem uwierzyc jak poprzedni wlasciciel tego silnika mowil ze zamykal na nim zegar dopoki sam tego nie zobaczylem.
Ja w swoim byłym e30 z m20b25 skrzynia od b20 i dyfer 4.1 leciałem licznikowe 235 km/h i była odcinka. A do tej prędkości doszedł normalnie płynnie bez problemów
Silnik miał ciśnienia od 12.5 do 14 na cylindrach
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-19, 22:11
Rat84 napisał/a:
Panowie podepne sie do tematu. moje m20podobno b25 ma odcinke przy 7200rpm i szczerze powiem ze przy moscie 3.91 licznik zatrzymal sie na 240 a auto nadal przyspieszało nie dlugo ale podejrzewam ze w granicach 260 był max. jest to mozliwe przy tym silniku? sam nie moglem uwierzyc jak poprzedni wlasciciel tego silnika mowil ze zamykal na nim zegar dopoki sam tego nie zobaczylem.
260km ? Z tym silnikiem niema szans nawet z górki. Licznik musi jakoś kosmicznie przekłamywać bo na prawdziwe 240km/h też niema co tam liczyć.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-09-28, 09:30
moje byłe 325i kombi szło na dyfrze 3.91 licznikowe 230 km/h na navi w tym momencie pokazywał 213. i to był koniec, może z górki by się jeszcze trochę bujnęła.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sty 2007 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-10-01, 04:04 Re: M20B25 w e30 i prędkość maksymalna
Piotrek325 napisał/a:
dzisiaj wracałem z Gdańska i jechałem A1, wiec postanowiłem sprawdzić do ilu rozpędzi sie moja e30 325.
Trochę mnie zdziwiło ze piaty bieg 4,250 obrotów i dalej nie chce jechać. Prędkość około 205.
Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok.
Ale mimo wszystko wydaje mi się że takie w miarę zdrowe m20 powinno napędzić tę budę do więcej niż 200.
Jechałem sam, bez dużego bagażu.
Może to wina pompy paliwa albo, regulatora. Wtryski są po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, oraz nowe o-ringi)
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Dawno, dawno temu kiedy miałem jeszcze tylnionapędową E30, miałem identyczny problem.
Jestem przekonany że masz długi dyfer 2,93 z ETY.
Jak dziś pamiętam - piąty bieg, dokładnie 4250 obr/min - 200 km/h i auto dalej nie jedzie (a E30 325i powinno ...)
Za to na trzecim biegu, szła pod 180 km/h (odcinka była przy 6900 obr/min).
Piszesz że: "Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok."
to rzeczywiście może być wina nie wydolności układu paliwowego (przy maksymalnej prędkości utrzymywanej przez dłuższy czas, silnik potrzebuje naprawdę dużo paliwa, wystarczy wtedy spojrzeć na ekonomizer - idzie na maxa).
Moja reakcja na te objawy była taka:
1. Wymiana dyfra na 3,91.
2. Wymiana filtra powietrza na sportowy wkład K&N.
3. Wymiana pompy paliwa (na nową oczywiście).
4. Wymiana filtra paliwa (MAN albo KNECHT).
5. Czyszczenie wtryskiwaczy na myjce ultradźwiękowej.
Efekty:
1. V max. na czwartym biegu 200 km/h (odcinka 6900 obr/min).
2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo (GPS-ów jeszcze wtedy nie było).
3. Przy prędkości 180 km/h na piątym biegu przy gwałtownym dodaniu gazu czuło się jeszcze delikatne wciskanie w fotel.
4. Reakcja samochodu na pedał gazu w każdym zakresie obrotów zmieniła się nie do poznania.
PS.
Zakładam oczywiście że Twój samochód przyspiesza równomiernie i bezproblemowo (aczkolwiek i tak pewnie zbyt wolno).
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sty 2007 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-10-04, 13:43
Grzesiek2290 napisał/a:
HARTGE napisał/a:
2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo
To co za licznik ty miałeś?
Oryginalny - MotoMeter lub VDO.
Ogumienie na tylniej osi 225/50/15.
Skrzynia biegów na "mały samolot" więc z ETY lub z M20B20.
Silnik wyposażony w pakiet ALPINY C2 2,7.
http://www.alpina-automob...mw-3er/e30.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach