BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M20B25 w e30 i prędkość maksymalna
Autor Wiadomość
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 22:45   M20B25 w e30 i prędkość maksymalna

dzisiaj wracałem z Gdańska i jechałem A1, wiec postanowiłem sprawdzić do ilu rozpędzi sie moja e30 325.

Trochę mnie zdziwiło ze piaty bieg 4,250 obrotów i dalej nie chce jechać. Prędkość około 205.
Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok.

Ale mimo wszystko wydaje mi się że takie w miarę zdrowe m20 powinno napędzić tę budę do więcej niż 200.

Jechałem sam, bez dużego bagażu.

Może to wina pompy paliwa albo, regulatora. Wtryski są po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, oraz nowe o-ringi)

Ma ktoś jakiś pomysł ?
_________________
e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
 
 
KwitoE30 



Dołączył: 08 Wrz 2008
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2010-09-05, 22:51   

posprawdzaj sobie wszystko bo moja stara eta leci szybciej...
_________________
 
 
 
Bloody 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2009
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2010-09-05, 23:13   

No moje m20b25 przed remontem (czyli stawiam że miało 140-150KM) w 5 osób osiągnęło 200km/h (oczywicho w Niemczech na autostradzie, a jaak...), więc jak Twoje w pojedynkę jedzie 205 to raczej coś nie tak... ;)

Ewentualnie masz tak zaje.... krótki dyfer :P
Ostatnio zmieniony przez Bloody 2010-09-05, 23:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kams 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 03 Sty 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 23:31   

zajekrotki dyfer , :arrow: to by mu do odcinki szła
 
 
 
Bloody 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2009
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2010-09-05, 23:35   

A no też prawda, zapomniałem że nie doszedł do odcinki... To dyfer odpada ;)
 
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2010-09-06, 07:06   

A te 205km/h to według wskazań licznika czy GPS? Bo to może być spora różnica.
 
 
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-06, 08:41   

tego i tego, na zegarach było prawie 210, na GPS 207, wiec w miarę miarodajne.

Najbardziej mnie zastanawia to co opisałem wyżej, mianowicie to nagle "odciecie".
Tylko że samochód nie wydawał dźwięku przy rozpędzaniu takiego jakby nie dostawał paliwa, więc sam nie wiem. Dlatego pytam
_________________
e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
 
 
Kruczek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-09-06, 12:11   

moje m20b25 + skrzynia z 2,0 i dyfer 4,27, bez problemu osiąga licznikowe 220 km/h i jest okolice 6 tys obrotów, pewnie do 230 się rozpędzi (muszę poczekać znów żeby udostępnili płytę lotniska i sprawdzę :) )
Sprawdź filtr paliwa, jak miałem jescze b20 miało cięzko się wkręcić powyżej 5 tys, jak się później okazało wspaniały filtron nie miał sitka w środku :lol:
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-09-06, 17:55   

Ty chyba musisz mieć jakąś bańkę z sety 2.92 czy coś w ta modłę jak takie niskie rpm przy tych 205.

Zmień dyfer na normalny i spradź układ paliwowy.


Moje ex M20B25 (nie pierwszej świeżości) z ori dyfrem 3.73 poszło +220kmh lekko na więcej zbrakło drogi
_________________
 
 
 
Rat84 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 2010-09-06, 18:37   

Panowie podepne sie do tematu. moje m20podobno b25 ma odcinke przy 7200rpm i szczerze powiem ze przy moscie 3.91 licznik zatrzymal sie na 240 a auto nadal przyspieszało nie dlugo ale podejrzewam ze w granicach 260 był max. jest to mozliwe przy tym silniku? sam nie moglem uwierzyc jak poprzedni wlasciciel tego silnika mowil ze zamykal na nim zegar dopoki sam tego nie zobaczylem.
_________________
Była
e30 325i
e34 525i

Jest
e34 525 24v Touring
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2010-09-06, 18:54   

sprawdz na niższym biegu czy dojdziesz do odciecie czyli 6500 obr

auto nie kopciło ??

ja kilka razy próbowałem e30 i byłem miło zaskoczony że dosyc żwawo reaguje na gaz nawet przy 200 km/h :D
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-09-06, 20:57   

kamil.k napisał/a:
ja kilka razy próbowałem e30 i byłem miło zaskoczony że dosyc żwawo reaguje na gaz nawet przy 200 km/h :D


Mimo że ma aerodynamikę cegłówki :P
_________________
 
 
 
Tomek1234 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: wołomin
Wysłany: 2010-09-19, 22:05   

Ja w swoim byłym e30 z m20b25 skrzynia od b20 i dyfer 4.1 leciałem licznikowe 235 km/h i była odcinka. A do tej prędkości doszedł normalnie płynnie bez problemów
Silnik miał ciśnienia od 12.5 do 14 na cylindrach
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-19, 22:11   

Rat84 napisał/a:
Panowie podepne sie do tematu. moje m20podobno b25 ma odcinke przy 7200rpm i szczerze powiem ze przy moscie 3.91 licznik zatrzymal sie na 240 a auto nadal przyspieszało nie dlugo ale podejrzewam ze w granicach 260 był max. jest to mozliwe przy tym silniku? sam nie moglem uwierzyc jak poprzedni wlasciciel tego silnika mowil ze zamykal na nim zegar dopoki sam tego nie zobaczylem.


260km ? Z tym silnikiem niema szans nawet z górki. Licznik musi jakoś kosmicznie przekłamywać bo na prawdziwe 240km/h też niema co tam liczyć.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-09-20, 20:36   

Tomek1234 napisał/a:
12.5 do 14 na cylindrach


Koszmarnie duża rozbieżność. Na 100% coś było nie tak.
_________________
 
 
 
Tomek1234 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: wołomin
Wysłany: 2010-09-27, 10:43   

A czemu to "koszmarnie duża rozbieżność" i coś na pewno jest nie tak? Niemożliwe żeby dobrze chodził?
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-09-28, 09:30   

moje byłe 325i kombi szło na dyfrze 3.91 licznikowe 230 km/h na navi w tym momencie pokazywał 213. i to był koniec, może z górki by się jeszcze trochę bujnęła.
 
 
 
zytko 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2008
Skąd: Halinów
Wysłany: 2010-09-28, 12:11   

moje m20b25 sedan na dyfrze 3.73 bez szpery szła 240 a teraz mam dyfer ze szpera 3.91 to 230 :wink:
_________________
Moje BMW E30 M20B25 MT2 :twisted:
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=45391
----------------------------------------------------------
Halinów
 
 
 
HARTGE 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sty 2007
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-10-01, 04:04   Re: M20B25 w e30 i prędkość maksymalna

Piotrek325 napisał/a:
dzisiaj wracałem z Gdańska i jechałem A1, wiec postanowiłem sprawdzić do ilu rozpędzi sie moja e30 325.

Trochę mnie zdziwiło ze piaty bieg 4,250 obrotów i dalej nie chce jechać. Prędkość około 205.
Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok.

Ale mimo wszystko wydaje mi się że takie w miarę zdrowe m20 powinno napędzić tę budę do więcej niż 200.

Jechałem sam, bez dużego bagażu.

Może to wina pompy paliwa albo, regulatora. Wtryski są po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, oraz nowe o-ringi)

Ma ktoś jakiś pomysł ?


Dawno, dawno temu kiedy miałem jeszcze tylnionapędową E30, miałem identyczny problem.
Jestem przekonany że masz długi dyfer 2,93 z ETY.
Jak dziś pamiętam - piąty bieg, dokładnie 4250 obr/min - 200 km/h i auto dalej nie jedzie (a E30 325i powinno ...)
Za to na trzecim biegu, szła pod 180 km/h (odcinka była przy 6900 obr/min).

Piszesz że: "Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok."
to rzeczywiście może być wina nie wydolności układu paliwowego (przy maksymalnej prędkości utrzymywanej przez dłuższy czas, silnik potrzebuje naprawdę dużo paliwa, wystarczy wtedy spojrzeć na ekonomizer - idzie na maxa). :lol:

Moja reakcja na te objawy była taka:
1. Wymiana dyfra na 3,91.
2. Wymiana filtra powietrza na sportowy wkład K&N.
3. Wymiana pompy paliwa (na nową oczywiście).
4. Wymiana filtra paliwa (MAN albo KNECHT).
5. Czyszczenie wtryskiwaczy na myjce ultradźwiękowej.

Efekty:
1. V max. na czwartym biegu 200 km/h (odcinka 6900 obr/min). :spoko:
2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo :spoko: (GPS-ów jeszcze wtedy nie było).
3. Przy prędkości 180 km/h na piątym biegu przy gwałtownym dodaniu gazu czuło się jeszcze delikatne wciskanie w fotel. :spoko:
4. Reakcja samochodu na pedał gazu w każdym zakresie obrotów zmieniła się nie do poznania. :spoko:


PS.
Zakładam oczywiście że Twój samochód przyspiesza równomiernie i bezproblemowo (aczkolwiek i tak pewnie zbyt wolno).

Powodzenia :spoko:
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-10-03, 11:36   

HARTGE napisał/a:
2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo :spoko:


To co za licznik ty miałeś? :D
_________________
 
 
 
HARTGE 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sty 2007
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-10-04, 13:43   

Grzesiek2290 napisał/a:
HARTGE napisał/a:
2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo :spoko:


To co za licznik ty miałeś? :D

Oryginalny - MotoMeter lub VDO.
Ogumienie na tylniej osi 225/50/15.
Skrzynia biegów na "mały samolot" więc z ETY lub z M20B20.
Silnik wyposażony w pakiet ALPINY C2 2,7.
http://www.alpina-automob...mw-3er/e30.html

Masz jeszcze jakieś pytania :?: :?: :?:

Chętnie odpowiem ...
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-10-04, 20:30   

Licznik jest do 240 i z reguły na tym wskazaniu zawsze stawał :P
_________________
 
 
 
moher 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 08 Gru 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-04, 21:08   

u mnie:
licznkiowe 210km/h
dyfer S4,10
koła 15x8 195/50
 
 
 
HARTGE 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sty 2007
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-10-04, 21:46   

Grzesiek2290 napisał/a:
Licznik jest do 240 i z reguły na tym wskazaniu zawsze stawał :P

Jak jadę 240 km/h to nie myślę o seksie i jakoś mi wtedy nie staje :D

 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-10-05, 19:36   

Byłem święcie przekonany że prędkościomierz w E30 zatrzymuje się na 240 i tyle.

A ty dałeś foto jakiegoś kebaba cyz coś :P
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15