BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e39]Moment dokrecania głowicy w 528i
Autor Wiadomość
kristofff16 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-09-21, 18:56   [e39]Moment dokrecania głowicy w 528i

Witam.
jestem tu nowy i dopiero zaczynam przygode z bmw.
mam pytanie i prosbe.

kupiłem uszkodzona e39 (uszczelka pod głowicą)

podczas montażu zregenerowanej głowicy
przekreciłem gwint w bloku. wszystko robiłem (dokrecałem śruby kluczem dynamometrycznym)tak jak to pisało na instrukcji uszczelki
z tym ze uszczelka była do silnika 2.5 który podobno jest żeliwny (i mocniejszy zarazem) sprzedawca powiedział ze to bez znaczenia. i takim oto sposobem gwint nie wytrzymał w bloku- sie zerwał

Moje pytanie co z tym teraz zrobić? Gwintować i wstawić wieksza śrube (12tke) czy może wprasować jakąś tulejke?
oraz jak ktoś ma to prosze o dane z jakim momentem dokrecać głowice w 2.8l (blok aluminiowy) szpilki nowe

Z góry dzieki.
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-10-02, 06:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mucha 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Mar 2005
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2010-09-21, 21:28   Re: Moment dokrecania głowicy w e39 528i

kristofff16 napisał/a:
prosze o dane z jakim momentem dokrecać głowice w 2.8l (blok aluminiowy) szpilki nowe

Z góry dzieki.


- 40Nm
- 90stopni
- 90stopni
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-22, 11:09   

tak jak pisze mucha.

Ale to ze zerwaś gwint w bloku nie jest winą zlego dokrecania glowicy bo dla zeliwnego bloku m50 mamy

-30Nm
-90stopni
-90stopni

po prostu w alu blokach czesto to sie zdarza.
_________________
 
 
 
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-22, 15:58   

a tak przy okazji, o co chodzi z tymi 90 stopniami? o ile moment to rozumiem, a co to jest ten kat dokrecenia ?
_________________
e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
 
 
kristofff16 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-09-22, 19:35   

Piotrek325 napisał/a:
a tak przy okazji, o co chodzi z tymi 90 stopniami? o ile moment to rozumiem, a co to jest ten kat dokrecenia ?


chodzi o to ze po dokreceniu 30nm kazdej sruby dokrecasz je potem bez zadngo momentu.

np zwykłą długą grzechotką krecisz srube JESZCZE o kąt 90 stopni

czyli jak pełny obrót sruby to 360 stopni to 90 czyli 1/4 obrotu
i tak z kazdą sruba.
 
 
 
Piotrek325 
maniak


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-23, 10:52   

czyli zapis 30Nm, 90 stopni, 90 stopni
to jest tak ze dokrecasz srube momentem 30Nm, potem jeszcze 90 stopni i potem znowu 90 ?
_________________
e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
 
 
kristofff16 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-09-23, 19:38   

Piotrek325 napisał/a:
czyli zapis 30Nm, 90 stopni, 90 stopni
to jest tak ze dokrecasz srube momentem 30Nm, potem jeszcze 90 stopni i potem znowu 90 ?


dokładnie tak jak na zegarku o 3 godziny i potem jeszcze raz o trzy godziny.

oczywiscie bez ustawionego momentu siły .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16