Posiadam BMW E34 M20B20 i mam problem z odpalaniem na zimnym jaki na ciepły silniku,trzeba długo kręcić nawet z 30 sekund. Czym to może być spowodowane
Rano jak odpalę to muszę przez chwile trzymać na 2tys obr i śmierdzi z wydechu benzyną tak jak by zalewało ale nie wiem
Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 13:11
to że chodził, nie oznacza ze chodzi nadal dobrze.
jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury silnika.
być może jest tak że jest sypnięty ten czujnik i podaje np. do kompa informacje ze temp silnika jest - 40 stopni, wiec sterownik baaaaardzo mocno wzbogaca mieszankę stąd problem z odpaleniem i zapach nie przepalonej benzyny z wydechu.
Sprawdź czujnik z niebieskim kołnierzem, dwu pinowy.
Według sam naprawiam e30 (m20 silnik ten sam co w e34)
to czujnik powinien mieć następującą rezystancje
- 10 C - od 8,2 do 10,5 kilo ohma
+20 C - od 2,2 do 2,7 kilo ohma
+80 C - od 300 do 360 ohmow
wykreśliłem Ci nawet wykres żebyś mógł z przybliżeniem sprawdzić charakterystykę własnego czujnika. (ta charakterystyka sporządzona jest tylko z 3 punktów, wiec traktuj ją jako punkt odniesienia a nie jako wyrocznie)
_________________ e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 12:54
lewe powietrze nie mialo by takiego wplywu na odpalanie.
Jezeli pachnie wacha z wydechu to:
znaczy ze w komorze spalania nie całkiem spala się mieszanka- to z kolei mowi nam o tym że
jest za duzo benzyny w komorze spalania, co z kolei moze byc spowodowane:
a) lejacymi wtryskami
b) niedzialającym regulatorem paliwa
c) zlym sterowaniem wtryskow
punkt a i b (uklad paliwowy)
punkt c - czujniki (polozenia korbowodu, temp, lambda, czujnik halla)
_________________ e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
Proponuję podstaw inny krokowiec od wolnych obrotów. Mi gasła zaraz po odpaleniu rano gdy było chłodno. Nawymieniałem się osprzętu i nie było efektu. Niby szkoda trochę kasy, ale przynajmniej wiem, że mam nowiutkie czujniki, wtryski, pewny komputer no i na końcu krokowiec.
_________________ Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz
Zobacz wężyk podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa czy nie przepuszcza benzyny z listwy wtryskowej do kolektora dolotowego. Powinien być suchy w środku.
_________________ nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach