BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
lysy174 
vel. MUMINEK



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-02-23, 19:46   Problem z ładowaniem

Mam problem z ladowaniem w moim IS'ie.

Mianowicie wczoraj odkrylem brak ladowania. Elektryk zaprzyjazniony stwierdzil ze to alternator. Wyjalem wiec go na wierzch i okazalo sie ze jedna ze szczotek sie oberwala (pekl przewodzik laczacy ja ze stykiem ale szczotka nie wpadla do srodka alternatora). Wymienilem szczotki i ladowanie pojawilo sie spowrotem (na wolnych obrotach 14,3V a wiec juz prawidlowe).
Dzisiaj wracajac z pracy zauwazylem ze na wysokich obrotach (pow. 3000 obr/min) zapala mi sie kontrolka ladowania. Wjechalem wiec do garazu, podpialem miernik i ku mojemu zdziwieniu ladowanie okazalo sie dosc prawidlowe bo przy wlaczonych swiatlach, radiu, dmuchawie na max i ogrzewaniu tylnej szyby bylo 13,9V na wolnych obrotach. Postanowilem wiec dodac gazu zeby zobaczyc czy ladowanie prawidlowo troszke wzrosnie i tutaj ogromny ZONK!!!
Im obroty byly wyzsze tym mniejsza wartosc ladowania do tego stopnia ze mniej wiecej przy 4000obr/min ladowanie wynosilo juz zaledwie 11,5V

Co moze byc tego przyczyna???
Pasek nie jest luzny chociaz przyznam szczerze ze troche sobie popiskuje odkad sie zimno zrobilo ale sadzilem ze to od tych mrozow.

Pomozcie bo przez to wszystko mam problem z dojazdem do pracy :cry: :cry: :cry:
_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :prosze:



Było: E34 520iA rok 1989
.........E30 320i rok 1988
.........E36 318is COUPE '92 mit sperre
.........żona miała Forda Focusa
.........E46 323 rok '98
.........E46 330Xi rok '00
.........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04
.........E46 320D rok '05
.........E46 318i rok '99
.........E46 316i Compact rok '03
.........E46 330xi Touring 2002

Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
Ostatnio zmieniony przez lysy174 2011-02-23, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-02-23, 19:57   

Przyczyną są wytarte pierścienie ślizgowe wirnika , jest na nich przerwa i wraz ze wzrostem obrotów wirnik traci wzbudzenie.
 
 
lysy174 
vel. MUMINEK



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-02-23, 20:16   

Czyli mam rozumiec ze pomoze mi jedynie wymiana calego alternatora :?: :?: :?:
_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :prosze:



Było: E34 520iA rok 1989
.........E30 320i rok 1988
.........E36 318is COUPE '92 mit sperre
.........żona miała Forda Focusa
.........E46 323 rok '98
.........E46 330Xi rok '00
.........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04
.........E46 320D rok '05
.........E46 318i rok '99
.........E46 316i Compact rok '03
.........E46 330xi Touring 2002

Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-02-23, 20:24   

Niekoniecznie wystarczy wymienic same pierścienie. http://img242.imageshack.us/i/img01694oc.jpg/ tak wyglądają nowe .Daj alternator do regeneracji ,koszt wymiany nie większy niż 50 zł.
 
 
Grzesiek 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: Rudnik nad Sanem
Wysłany: 2011-02-23, 20:28   

lysy174 napisał/a:
Czyli mam rozumiec ze pomoze mi jedynie wymiana calego alternatora
z tego co pamietam masz 92 rok wiec alternator nawet ze zwyklego m40
_________________
nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć...
moje smiglo
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38735
 
 
 
lysy174 
vel. MUMINEK



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-02-23, 20:38   

Grzesiek napisał/a:
lysy174 napisał/a:
Czyli mam rozumiec ze pomoze mi jedynie wymiana calego alternatora
z tego co pamietam masz 92 rok wiec alternator nawet ze zwyklego m40


Tak wiem. Zdarzylem sie juz tyle zorientowac.

szwangru2 napisał/a:
Niekoniecznie wystarczy wymienic same pierścienie. http://img242.imageshack.us/i/img01694oc.jpg/ tak wyglądają nowe .Daj alternator do regeneracji ,koszt wymiany nie większy niż 50 zł.


Dziekuje za rade ale u mnie taka usluga bedzie kosztowac troche wiecej bo to jest 2-3 dni bez samochodu wiec bede musial sobie zalatwic jakis zastepczy a to juz duzo wyzsze koszty.
Ale tak czy inaczej dziekuje za wyjasnienie sprawy.
_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :prosze:



Było: E34 520iA rok 1989
.........E30 320i rok 1988
.........E36 318is COUPE '92 mit sperre
.........żona miała Forda Focusa
.........E46 323 rok '98
.........E46 330Xi rok '00
.........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04
.........E46 320D rok '05
.........E46 318i rok '99
.........E46 316i Compact rok '03
.........E46 330xi Touring 2002

Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-02-23, 20:41   

lysy174 napisał/a:
2-3 dni bez samochodu
rozumiem ale naprawa to 2-3 godziny a nie dni :)
 
 
lysy174 
vel. MUMINEK



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-02-23, 20:55   

napisalem dobrze. 2-3 dni. Sam tego nie zrobie bo nie mam czasu, narzedzi ani umiejetnosci wiec musze to zawiezc do fachmajstra a ten wiem ze mniej wiecej tyle trzyma w tej chwili alternator bo ma mnostwo roboty
_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :prosze:



Było: E34 520iA rok 1989
.........E30 320i rok 1988
.........E36 318is COUPE '92 mit sperre
.........żona miała Forda Focusa
.........E46 323 rok '98
.........E46 330Xi rok '00
.........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04
.........E46 320D rok '05
.........E46 318i rok '99
.........E46 316i Compact rok '03
.........E46 330xi Touring 2002

Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
 
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-02-23, 20:59   

to kup na allegro za maks 100zl bo tyle bys zaplacil za regenerowany !! a do tej pory ladoj aku i lataj do roboty bez ladowania:P
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-02-23, 21:22   

lysy174 napisał/a:
tyle trzyma w tej chwili alternator bo ma mnostwo roboty
wiem zima to żniwa dla elektryków chyba wrócę do zawodu :wink:
 
 
lysy174 
vel. MUMINEK



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-02-23, 22:04   

E30 ROST napisał/a:
a do tej pory ladoj aku i lataj do roboty bez ladowania:P


Tak wlasnie robie ale boje sie o stan aku bo jest nowy.
Alternator juz zalatwilem jutro zmienie i bedzie z glowy.
Dziekuje jeszcze raz za pomoc :prosze: :prosze: :prosze:
_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :prosze:



Było: E34 520iA rok 1989
.........E30 320i rok 1988
.........E36 318is COUPE '92 mit sperre
.........żona miała Forda Focusa
.........E46 323 rok '98
.........E46 330Xi rok '00
.........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04
.........E46 320D rok '05
.........E46 318i rok '99
.........E46 316i Compact rok '03
.........E46 330xi Touring 2002

Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15