Witam serdecznie chciałem zaprezentować wam moją perełkę.
Jest to E30 dwu drzwiowy sedan z Kwietnia 1986r. Pod maską znajduje się kultowa jednostka napędowa o oznaczeniu M20B27 popularnie zwana "etą", dodam tylko że jest to stara eta o mocy 122KM i momencie obrotowym 230Nm.
Auto posiada uchylne tylne szyby, tapicerkę skórzaną (niebieską) oryginalną, oryginalne radio BMW Bavaria.
Jestem drugi właścicielem auta w Polsce w Niemczech był tylko jeden właściciel z 1923r o zacnym imieniu Gerhard .
Po zakupie wymieniłem olej i filtry i śmigałem do początku jesieni. Późną jesienią i zimą auto oczywiście nie jest użytkowane z wiadomych przyczyn jaki są warunki atmosferyczne.
A więc postanowiłem że w zimę 2009/2010 zrobię sobie remont góry M20, żeby wszystko było tak jak należy, gdyż auto zostało skazane na dożywocie w moim towarzystwie. Mechanikiem nie jestem i nigdy nie byłem, uzbrojony w księgę postanowiłem że dam radę.
Stan licznika 180kkm.
Głowica została oddana do zakładu, została splanowana, założone zostały nowe prowadnice zaworowe i nowe zawory, a także nowy wałek, nowe dźwigienki, mimośrody ustalające luz zaworowy, nowe zaślepki maskujące prowadnice dźwigienek, nowy pasek i napinacz rozrządu, nowa pompa wody, o uszczelce pod głowicą i śrubach nie będe wspominał bo to oczywiste. Zalany został olej Texaco Havoline 10W40, a także nowy płyn chłodniczy i nowy olej do skrzyni biegów i do dyferncjału.
Następnie przed sezonem 2010 auto zostało przepolerowane i został nałożony
CG jetseal 109 w celu zabezpieczenia lakieru.
I tak auto prezentowało się w sezonie 2010.
Minął sezon 2010 i zaczęła się zima, więc teraz przyszedł czas na zawieszenie i układ hamulcowy.
Wszystko zostało wymienione. Amortyzatory to Bilstein B6, sprężyny H&R -40mm, wszystkie elementy zawieszenia zostały wymienione począwszy od łożysk a skończywszy na poduszkach amortyzatorów. Kolumny mcpersona zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane, również nadkola zostały wymyte i zabezpieczone Valvoline Tectyl.
Hamulce zostały zregenerowane, otrzymały nowe tłoczki, nowe uszczelnienia i nowy płyn w układzie DOT4 ATE.
CO z głowica było nie tak, że postanowiłeś ją robić ? Przy tym przebiegu nie ma potrzeby zaglądania tam. Może tylko zawory były do regulacji ?
Miałem kiepskie ciśnienie sprężania na jednym cylindrze, zawory wyregulowane tak jak trzeba
I pomijając to zrobiłem to z ciekawości, gdyż wcześniej miałem M40 i też go rozebrałem, więc byłem ciekawy jak wygląda M20, takie zboczenie
Cytat:
Jak nie będziesz jeździł nią w deszcz to ściągnik te chlapacze.
Chlapacze są zdjęte
Cytat:
zmienilbym te podkladki pod tablica , dorwal jakis wydech hartge , i halogeny zaaplikowal i mysle ze byloby git.
Podkładki pod tablicą zostaną, chyba że zawitają żółte tablice
Żadnego wydechu hartge nie będzie
No sporo ludzi widzi na niej halogeny, ale mi się podoba bez nich , ale nie mówię że ich nie będzie
Cytat:
Możesz napisać, jak zregenerowałeś szybkę od zegarów? Polerka? Jeśli tak, czym zrobiona?
Użyłem Meguiars Plastx na małym polerującym padzie sonusa, następnie po polerce nałożyłem warstwę CG jetseal 109
Cytat:
Jak robiłeś detaling komory ?
Na początku duży syf usuwałem......cif cream bardzo ładnie usunął stary brud, następnie wszystko zostało wytarte apc, po tym był cleaner dc1 meguiars, po cleanerze elementy lakierowane zabezpieczyłem CG jetseal 109, a na elementy plastikowe i gumowe został nałożony 303 aerospace protectant.
Ostatnio zmieniony przez bąku 2011-04-10, 07:32, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli chlapacze były oryginalne to trzeba było je zostawić. Co do obniżenia, można było sobie darować - było by jeszcze bardziej oryginalniej. Odnośnie podkładek pod blachy wypowiedziałeś się, więc nic nie napiszę.
Ogólnie piękne auto.
Przedstaw zdjęcia środka
_________________ 100% zgodności z VIN - dla mnie to duma, dla większości nieosiągalne
a dla mnie ma swój urok bez halogenów, brak w szerokiej kuje po oczach ale w wąskiej robi klimat prostej wersji ale zadbanej gratuluje samochodu cierpliwości i nakładów własnej pracy piękna jest a silnik najlepszy z możliwych
_________________ Sex jest jak BMW... Radość z jazdy...
a dla mnie ma swój urok bez halogenów, brak w szerokiej kuje po oczach ale w wąskiej robi klimat prostej wersji ale zadbanej gratuluje samochodu cierpliwości i nakładów własnej pracy piękna jest a silnik najlepszy z możliwych
Dokładnie tak Też jestem zdania że bez halogenów to auto lepiej się prezentuje
Jeżeli chlapacze były oryginalne to trzeba było je zostawić. Co do obniżenia, można było sobie darować - było by jeszcze bardziej oryginalniej. Odnośnie podkładek pod blachy wypowiedziałeś się, więc nic nie napiszę.
Ogólnie piękne auto.
Przedstaw zdjęcia środka
Chlapacze oczywiście mam oryginalne, zdjąłem dlatego, bo przy tej delikatne glebie chyba niespecjalnie by wyglądały Co do obniżenia też tak myślałem na początku, jednak dłuższe przyglądanie się z profilu nasunęło wniosek że strasznie wysoko stoi, faktem jest że komfort ciut ucierpiał, ale coś kosztem czegoś. Myślę że taka gleba jest odpowiednia, ani zbyt duża ani zbyt mała
Cytat:
a dla mnie ma swój urok bez halogenów, brak w szerokiej kuje po oczach ale w wąskiej robi klimat prostej wersji ale zadbanej gratuluje samochodu cierpliwości i nakładów własnej pracy piękna jest a silnik najlepszy z możliwych
Dziękuję bardzo za utwierdzanie mnie w tym że można obejść się bez halogenów
Cytat:
piekna, powinna stac w muzeum ,bo wyglada jak by wyjechala swiezo z salonu
Dzięki za pochlebny komentarz, ale kilka wad by się znalazło
Zacna Bawarka nie tkną bym już nic na twoim miejscu ale powiedz jakie masz plany? ciekawy jestem i zapewne nie tylko ja
Postawiłbym ją na 15 od alpiny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach