BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] 325e ...Biała Dama...
Autor Wiadomość
bąku 


Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-09, 11:09   [E30] 325e ...Biała Dama...

Witam serdecznie chciałem zaprezentować wam moją perełkę.
Jest to E30 dwu drzwiowy sedan z Kwietnia 1986r. Pod maską znajduje się kultowa jednostka napędowa o oznaczeniu M20B27 popularnie zwana "etą", dodam tylko że jest to stara eta o mocy 122KM i momencie obrotowym 230Nm.
Auto posiada uchylne tylne szyby, tapicerkę skórzaną (niebieską) oryginalną, oryginalne radio BMW Bavaria.
Jestem drugi właścicielem auta w Polsce w Niemczech był tylko jeden właściciel z 1923r o zacnym imieniu Gerhard :-) .

Tak wyglądała po zakupie



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Po zakupie wymieniłem olej i filtry i śmigałem do początku jesieni. Późną jesienią i zimą auto oczywiście nie jest użytkowane z wiadomych przyczyn jaki są warunki atmosferyczne.
A więc postanowiłem że w zimę 2009/2010 zrobię sobie remont góry M20, żeby wszystko było tak jak należy, gdyż auto zostało skazane na dożywocie w moim towarzystwie. Mechanikiem nie jestem i nigdy nie byłem, uzbrojony w księgę postanowiłem że dam radę.
Stan licznika 180kkm.

Kilka zdjęć z przebiegu remontu.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Głowica została oddana do zakładu, została splanowana, założone zostały nowe prowadnice zaworowe i nowe zawory, a także nowy wałek, nowe dźwigienki, mimośrody ustalające luz zaworowy, nowe zaślepki maskujące prowadnice dźwigienek, nowy pasek i napinacz rozrządu, nowa pompa wody, o uszczelce pod głowicą i śrubach nie będe wspominał bo to oczywiste. Zalany został olej Texaco Havoline 10W40, a także nowy płyn chłodniczy i nowy olej do skrzyni biegów i do dyferncjału.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Elementy silnika zostały oczyszczone i pomalowane, sama komora została poddana detailingowi, jak również troszkę odświeżyłem licznik ;-)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Następnie przed sezonem 2010 auto zostało przepolerowane i został nałożony
CG jetseal 109 w celu zabezpieczenia lakieru.
I tak auto prezentowało się w sezonie 2010.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Minął sezon 2010 i zaczęła się zima, więc teraz przyszedł czas na zawieszenie i układ hamulcowy.
Wszystko zostało wymienione. Amortyzatory to Bilstein B6, sprężyny H&R -40mm, wszystkie elementy zawieszenia zostały wymienione począwszy od łożysk a skończywszy na poduszkach amortyzatorów. Kolumny mcpersona zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane, również nadkola zostały wymyte i zabezpieczone Valvoline Tectyl.
Hamulce zostały zregenerowane, otrzymały nowe tłoczki, nowe uszczelnienia i nowy płyn w układzie DOT4 ATE.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Połowa układu wydechowego, która musiała zostać zdjeta podczas pracy nad tylnym zawieszeniem została wyczyszczona i pomalowana :-)



Uploaded with ImageShack.us

To by było na tyle drodzy miłośnicy marki :-)
Tak auto prezentuje się obecnie :-)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam i dziękuję za obejrzenie mojego tematu :-)
 
 
 
Pawel735 



Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-04-09, 11:51   

Przejrzałem pobieżnie i gratuluję pięknego egzemplarza i dzięki za sesje zdjęciową z poczynionych prac. Autko nabrało uroku na -40 i BBS.

PS. CO z głowica było nie tak, że postanowiłeś ją robić ? Przy tym przebiegu nie ma potrzeby zaglądania tam. Może tylko zawory były do regulacji ?

PS 2 - Jak nie będziesz jeździł nią w deszcz to ściągnik te chlapacze.
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Pawel735 2011-04-09, 12:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
damian1105 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Wrz 2009
Skąd: krośniewice
Wysłany: 2011-04-09, 12:58   

Super wózek i w dodatku taki jak mój też na wąskiej :mg: Tylko moja eta jest red Tak trzymaj :spoko:
Ostatnio zmieniony przez damian1105 2011-04-09, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-04-09, 14:54   

zmienilbym te podkladki pod tablica , dorwal jakis wydech hartge , i halogeny zaaplikowal i mysle ze byloby git.
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2011-04-09, 19:10   

Piękne auto, świetne podejście do tematu :spoko:
Możesz napisać, jak zregenerowałeś szybkę od zegarów? Polerka? Jeśli tak, czym zrobiona?
_________________
 
 
Nikikin 



Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-04-09, 19:22   

Super się prezentuje :) .

Jak robiłeś detaling komory :P ?
Widzę, że twoja bemka przytacza sporo pytań ;] .
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
bąku 


Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-10, 07:31   

Cytat:
CO z głowica było nie tak, że postanowiłeś ją robić ? Przy tym przebiegu nie ma potrzeby zaglądania tam. Może tylko zawory były do regulacji ?


Miałem kiepskie ciśnienie sprężania na jednym cylindrze, zawory wyregulowane tak jak trzeba :spoko:
I pomijając to zrobiłem to z ciekawości, gdyż wcześniej miałem M40 i też go rozebrałem, więc byłem ciekawy jak wygląda M20, takie zboczenie :lol:

Cytat:
Jak nie będziesz jeździł nią w deszcz to ściągnik te chlapacze.


Chlapacze są zdjęte :P


Cytat:
zmienilbym te podkladki pod tablica , dorwal jakis wydech hartge , i halogeny zaaplikowal i mysle ze byloby git.


Podkładki pod tablicą zostaną, chyba że zawitają żółte tablice :)
Żadnego wydechu hartge nie będzie :)
No sporo ludzi widzi na niej halogeny, ale mi się podoba bez nich :mg: , ale nie mówię że ich nie będzie :)

Cytat:
Możesz napisać, jak zregenerowałeś szybkę od zegarów? Polerka? Jeśli tak, czym zrobiona?


Użyłem Meguiars Plastx na małym polerującym padzie sonusa, następnie po polerce nałożyłem warstwę CG jetseal 109 :)

Cytat:
Jak robiłeś detaling komory :P ?


Na początku duży syf usuwałem......cif cream :D bardzo ładnie usunął stary brud, następnie wszystko zostało wytarte apc, po tym był cleaner dc1 meguiars, po cleanerze elementy lakierowane zabezpieczyłem CG jetseal 109, a na elementy plastikowe i gumowe został nałożony 303 aerospace protectant.
Ostatnio zmieniony przez bąku 2011-04-10, 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bandit 


Dołączył: 02 Lut 2008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-13, 14:06   

Jeżeli chlapacze były oryginalne to trzeba było je zostawić. Co do obniżenia, można było sobie darować - było by jeszcze bardziej oryginalniej. Odnośnie podkładek pod blachy wypowiedziałeś się, więc nic nie napiszę.
Ogólnie piękne auto.
Przedstaw zdjęcia środka
_________________
100% zgodności z VIN - dla mnie to duma, dla większości nieosiągalne
 
 
ahir 
night driver



Dołączył: 16 Lip 2006
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-04-13, 14:47   

a dla mnie ma swój urok bez halogenów, brak w szerokiej kuje po oczach ale w wąskiej robi klimat prostej wersji ale zadbanej :) gratuluje samochodu cierpliwości i nakładów własnej pracy :) piękna jest a silnik najlepszy z możliwych :)
_________________
Sex jest jak BMW... Radość z jazdy...

 
 
 
dzidziusbmw 
Mgr. Kombinator



Dołączył: 04 Maj 2008
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-04-13, 19:50   

piekna, powinna stac w muzeum ,bo wyglada jak by wyjechala swiezo z salonu :brawo:
_________________
BMW (E30) & MOTORSPORT
M50 stroker 3,0L power N/A...

Waska & ... :)
 
 
 
marcinek_89 



Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-04-13, 20:34   

ahir napisał/a:
a dla mnie ma swój urok bez halogenów, brak w szerokiej kuje po oczach ale w wąskiej robi klimat prostej wersji ale zadbanej :) gratuluje samochodu cierpliwości i nakładów własnej pracy :) piękna jest a silnik najlepszy z możliwych :)


Dokładnie tak :) Też jestem zdania że bez halogenów to auto lepiej się prezentuje :wink:
 
 
bąku 


Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-14, 06:58   

Cytat:
Jeżeli chlapacze były oryginalne to trzeba było je zostawić. Co do obniżenia, można było sobie darować - było by jeszcze bardziej oryginalniej. Odnośnie podkładek pod blachy wypowiedziałeś się, więc nic nie napiszę.
Ogólnie piękne auto.
Przedstaw zdjęcia środka


Chlapacze oczywiście mam oryginalne, zdjąłem dlatego, bo przy tej delikatne glebie chyba niespecjalnie by wyglądały :) Co do obniżenia też tak myślałem na początku, jednak dłuższe przyglądanie się z profilu nasunęło wniosek że strasznie wysoko stoi, faktem jest że komfort ciut ucierpiał, ale coś kosztem czegoś. Myślę że taka gleba jest odpowiednia, ani zbyt duża ani zbyt mała :)

Cytat:
a dla mnie ma swój urok bez halogenów, brak w szerokiej kuje po oczach ale w wąskiej robi klimat prostej wersji ale zadbanej :) gratuluje samochodu cierpliwości i nakładów własnej pracy :) piękna jest a silnik najlepszy z możliwych :)


Dziękuję bardzo za utwierdzanie mnie w tym że można obejść się bez halogenów :)

Cytat:
piekna, powinna stac w muzeum ,bo wyglada jak by wyjechala swiezo z salonu :brawo:


Dzięki za pochlebny komentarz, ale kilka wad by się znalazło :D
 
 
 
MaxxxS 



Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-14, 10:30   

Zacna Bawarka :) nie tkną bym już nic na twoim miejscu :) ale powiedz jakie masz plany? ciekawy jestem i zapewne nie tylko ja ;)
Postawiłbym ją na 15 od alpiny.
_________________
....
 
 
 
bąku 


Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-09-08, 20:24   

Wrzesień 2011

















Pozdrawiam :piwko:
 
 
 
Nikikin 



Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-09-08, 20:43   

Świetnie się prezentuje :)
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
golum22 
e30 oldschool



Dołączył: 16 Mar 2010
Skąd: Sidzina
Wysłany: 2011-09-08, 20:46   

piękna jest :brawo: jeszcze nigdy mi się tak seria nie podobała :prosze:
_________________
dbałość o detale to dążenie do perfekcji lecz perfekcja nie jest detalem

By golum22 at 2012-02-10
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16