BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady
Autor Wiadomość
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 09:51   Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady

Muszę wymienić przewód paliwowy (najprawdopodobniej powrót) i nie ma szans bez zdjęcia górnej części dolotu.
Czy jest z tym strasznie dużo roboty, czy na coś trzeba bardzo uważać przy tym.
Silnik M40B16.
Dziękuję za wskazówki.
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-09-05, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-09-01, 11:14   

zadnych problemow ! jedyne na co uwazasz to uszczelka zeby jej nie zniszczyc przyda ci sie do montazu ! oczywiscie pamietaj coz kad odkreciles i odpiales by zamontowac to spowrotem tak samo..
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
MaxxxS 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-01, 11:30   

Ja wymieniałem przewody... może nie poprowadziłem ich tak jak fabryka ale kolektora nie zdejmowałem. m40b18
_________________
....
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-01, 11:39   

2 śruby od góry, 6 śrub łączenie kolektorów i 2 śruby część nr 6, bo jest połączony z przewodami wodnymi. Najwygodniej jest odkręcić całą przepustnicę -4 śruby. Uważaj na oring (7) nad tą 6, żeby nie zgubić i dobrze założyć przy składaniu.
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTkzNl9w.png
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-09-01, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 18:59   

Dzięki za porady. Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?
Część numer 6 jest przykręcona od dołu przepustnicy i do niej przychodzą przewody?
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?
W sumie to nie muszę wyciągać kolektora a przynajmniej trochę go podnieść (przy ścianie grodziowej) tak aby dostać się do przewodu, oczywiście o ile to możliwe.
Czy potrzebne będą nowe uszczelki?
Ostatnio zmieniony przez iwanciw 2011-09-01, 19:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-01, 21:00   

iwanciw napisał/a:
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?

No jeśli masz tak zgrabne łapki, że tam włożysz.
iwanciw napisał/a:
Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?

Praktycznie nie, bo przepustnica jest na długich szpilkach i żeby odciągnąć ją, to przeszkadzają właśnie te przewody od nr 6. i koło się zamyka. Wymieniałem te przewody i zdejmowałem kolektor. Nie ma z tym dużo roboty, tak na jedno piwko.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-09-01, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 21:08   

A jak kwestia nowych uszczelek, bo jeśli będą potrzebne to lepiej byłoby je kupić przed robotą :) no chyba, że nie ma takiej potrzeby :D
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-02, 23:25   

Jak delikatnie zdejmiesz i nie porwiesz to możesz złożyć na te same, ewentualnie liźniesz cieniutko jakimś uszczelniaczem albo silikonem wysokotemp.
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-09-03, 22:26   

Wczoraj i dzisiaj też zmieniałem gumowe łączenie przy listwie wtryskiwaczy ;) Bez zdejmowania kolektora dolotowego się nie obejdzie. Na początku odkręcasz 6 śrub (klucz 11) oznaczonym numerem 2 na rysunku poniżej, następnie 2 śruby (klucz 10) nr 13 na gorze silnika. Jeśli do okręcisz do zostanie tylko do odłączenia przewód gumowy od silniczka krokowego i odkręcenia 4 śrub (klucz 10) nr 7 trzymających przepustnice ;) Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp.



Życzę powodzenie przy zdjemowaniu :spoko:
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-04, 00:19   

marcinek_89 napisał/a:
Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp.

Długa giętka przedłużka :spoko:
 
 
marcinek_89 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-09-04, 10:28   

beryl napisał/a:
Długa giętka przedłużka :spoko:


Dokładnie taką przedłużką to robiłem i też nie było kolorowo ;) Zdjąć jak zdjąć ale założyć to było trochę kombinowania, a to śrubka gdzie spadła itp. :]
_________________
POZDROWIENIA DLA OLI !! :)
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-04, 23:13   

marcinek_89 napisał/a:
a to śrubka gdzie spadła itp

Baaa, bo trzeba mieć końcówkę z magnesem :wink: a jak nie masz to kawałeczek magnesu (najlepiej neodymowego) wkładasz w nasadkę i jazda.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-09-04, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17