Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 09:51 Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady
Muszę wymienić przewód paliwowy (najprawdopodobniej powrót) i nie ma szans bez zdjęcia górnej części dolotu.
Czy jest z tym strasznie dużo roboty, czy na coś trzeba bardzo uważać przy tym.
Silnik M40B16.
Dziękuję za wskazówki.
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-09-05, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-09-01, 11:14
zadnych problemow ! jedyne na co uwazasz to uszczelka zeby jej nie zniszczyc przyda ci sie do montazu ! oczywiscie pamietaj coz kad odkreciles i odpiales by zamontowac to spowrotem tak samo..
2 śruby od góry, 6 śrub łączenie kolektorów i 2 śruby część nr 6, bo jest połączony z przewodami wodnymi. Najwygodniej jest odkręcić całą przepustnicę -4 śruby. Uważaj na oring (7) nad tą 6, żeby nie zgubić i dobrze założyć przy składaniu.
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTkzNl9w.png
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-09-01, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 18:59
Dzięki za porady. Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?
Część numer 6 jest przykręcona od dołu przepustnicy i do niej przychodzą przewody?
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?
W sumie to nie muszę wyciągać kolektora a przynajmniej trochę go podnieść (przy ścianie grodziowej) tak aby dostać się do przewodu, oczywiście o ile to możliwe.
Czy potrzebne będą nowe uszczelki?
Ostatnio zmieniony przez iwanciw 2011-09-01, 19:52, w całości zmieniany 3 razy
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?
No jeśli masz tak zgrabne łapki, że tam włożysz.
iwanciw napisał/a:
Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?
Praktycznie nie, bo przepustnica jest na długich szpilkach i żeby odciągnąć ją, to przeszkadzają właśnie te przewody od nr 6. i koło się zamyka. Wymieniałem te przewody i zdejmowałem kolektor. Nie ma z tym dużo roboty, tak na jedno piwko.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-09-01, 21:03, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-09-03, 22:26
Wczoraj i dzisiaj też zmieniałem gumowe łączenie przy listwie wtryskiwaczy Bez zdejmowania kolektora dolotowego się nie obejdzie. Na początku odkręcasz 6 śrub (klucz 11) oznaczonym numerem 2 na rysunku poniżej, następnie 2 śruby (klucz 10) nr 13 na gorze silnika. Jeśli do okręcisz do zostanie tylko do odłączenia przewód gumowy od silniczka krokowego i odkręcenia 4 śrub (klucz 10) nr 7 trzymających przepustnice Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach