BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[ Final] Henry - 332i E30
Autor Wiadomość
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-10-28, 18:41   [ Final] Henry - 332i E30

Heniek 2 lata temu oddał auto do mgarage na SWAP silnika z M20 na S50.
Później jakiś czas auto stało u lakiernika, aż w końcu na dopieszczenie całości, a dokładniej na modyfikację zawieszenia i układu hamulcowego (+ kilka pierdułek), trafiło w moje ręce :)

Generalnie moim zadaniem prioretytowym było ustawienie tej E30 tak żeby prowadziła się i hamowała w sposób conajmniej zadowalający ;)

E30tka gdy trafiła do mnie, prowadziła się w sposób conajmniej niebezpieczny, a układ kierowniczy miał precyzję niczym czołg na poligonie w prędkości bojowej :?
Na temat hamulców nawet nie ma co pisać, gdyż czasem odnosiłem wrażenie że silnik, lepiej wytraca prędkość auta niż jego układ hamulcowy :shock:

Moje zadania mozna wypisać w sumie w 6 punktach:
-wymiana układu hamulcowego,
-wymiana i ustawienie zawieszenia,
-naprawa nie działającego ABSu,
-naprawa chodzącego nie prawidłowo i cieknącego szyberdachu,
-ale wisienką na torcie był moim zdaniem montaż przedniego stabilizatora, którego wogóle nie było gdy auto do mnie trafiło i to był główny powód tragicznego prowadzenia się auta.
-uruchomić nie działającą rezerwę...

Ale pokolei.

Układ hamulcowy tradycyjnie wleciał z E36, czyli typowa konwersja na 5 szpilek.
Z tym że na przedniej osi zastosowałem tarcze i zaciski hamulcowe z E46, dzięki czemu tarcza hamulcowa "urosła" z 260mm średnicy, na 325mm!!
Tylne Hamulce poszły z kompakta, więc z 258mm wskoczyły na 272mm.
Od pompy hamulcowej na tył poszły wszystkie przewody hamulcowe nowe, stare były skorodowane. Przewody z komory silnikowej były ok, jedynie przewód LP koła wymagał wymiany.

Przewody elastyczne wymieniłem na Black Diamond w stalowym oplocie.
Płyn hamulcowy jaki został zalany, to DOT 4 oryginał BMW.
Wszystki 4 zaciski zostały zregenerowane, oczyszczone i dostały nowe uszczelnienia.









Starych przewodów bez palnika nie szło odkręcić...

Przed

Po



Zawieszenie, to nic innego jak KW V2 INOX dedykowane do E36. Czyli jak na auto uliczne chyba nic lepszego znaleść się nie da ;)
Zawieszenie gwintowane przód i tył + regulacja twardości.
Z uwagi na to że to auto nie jest na tor, a na ulice, elementy gumowe zawieszenia zostały wymienione na nowe ale również gumowe, a nie poliuretany. I tak tuleje przednich wahaczy to acentryki z M3jki, nowe gumy stabilizatorów, łączniki, tuleje belki, oraz tulejki wahaczy tylnych, oraz górne mocowania amortyzatorów no i swożnie przednich wahaczy.
Heniek kategorycznie nie wyraził zgody na jakie kolwiek gięcie wahaczy przednich, więc wleciały wahacze z M3 3,2 E36.
Koła to bardzo ładny wzór BBSa w rozmiarze 4x 8J17.
Z przodu musiał wskoczyćvdystans 6mm, ale jest to na tyle mały odstęp że felga nadal jest centrowana na piaście, dzieki czemu nic nie bije. Śruby poszły oczywiście 6mm dłuższe ;)
Zawieszenie udało się ustawić dokładnie tak jak ma być w wersji M E30, czyli kąt pochylenia przedniej i tylnej osi, oraz zbierzność przedniej i tylnej osi jest ustawiona dokładnie w środku tolerancji dla modelu M, a to dzieki regulowanej tylnej belce, którą osobiście wykonałem ;)
Przekładnia kierownicza została zastąpiona z E30 na E36.





Śruba dzieki którym możliwa jest regulacja wszystkich kątów osi tylnej ;)

W tle widoczna regulacją pochylenia koła osi tylnej


Tylne zawieszenie


Geometria, nalezy patrzeć na dolną podziałkę...
Kąt pochylenia koła Lewy Przód

Zbierzność LP


Kąt pochylenia koła Prawy Przód

Zbierzność PP


Lekcja przepomnienia, E30 M dla przedniej osi ma:
Kąt pochylenia kół przednich: minus 1 stopień i 10 minut (+/-30 minut),
Zbierzność całkowita 18minut (+/-5 minut).

A teraz tył:
Kąt pochylenia koła lewy tył

Zbierzność połówkowa LT

Kąt pochylenia koła Prawy tył

Zbierzność połówkowa PT


Lekcja przepomnienia, E30 M dla tylniej osi ma:
Kąt pochylenia kół tylnych: minus 2 stopienie i 30 minut (+/-30 minut),
Zbierzność całkowita 27minut (+/-7 minut).





ABS, po wielkich bojach, okazał się błachą usterką, ktoś kiedyś modził coś przy elektryce auta i zgubiło się napięcie, zasilające sterownik.
Gdy tylko usunąłem usterkę, ABS ożył :D


Szyber, problem wynikał z obmielonego trybu napędzjacego całą płyte. Podczas prac przy szyberdachu wymieniłem odrazu obie prowadnice, ponieważ te w aucie były popękane i groziło to

ułamaniem się plastików prowadnic czego nastepstwem byłby brak możliwości zamykania i otwierania szybra w takiej pozycji w jakiej moglby sie to zepsuć.
Dodatkowo wymieniłem uszczelkę szybra na nową i po nasmarowaniu prowadnic tak oto okno w dachu dostało nowe życie :D




Stabilizator przedniej osi, gdy Beemka do mnie przyjechała, okazało się że brakuje w niej przedniego stabilizatora.
Montaż nie był taki prosty, gdyż okazało się że wydech silnika przechodzi w świetle stabilizatora. Zdecydowałem że nie będę ruszał wydechów, gdyż auto bardzo dobrze jeździ i szkodaby było to

popsuć, wtedy wpadłem na pomysł że przezucę stabilizator na przód, przed silnik, tak jak jest to np. w modelach E36/E46 etc.
Dorobiłem nowe mocowania stabilizatora i przypasowałem inny nie fabryczny, nie E30tkowy stabilizator :wink:
Była to moja wisienka na torcie, bo dopiero teraz auto zaczęło się naprawde dobrze prowadzić :D


Poniżej prezentuję gotowe auto, po moich zabiegach ;)

A wrażenia z jazdy, może najlepiej niech opisze sam właściciel ;)

Zwieńczeniem prac było takie delikatne symboliczne podpisanie się na aucie przezemnie, poprzez naklejkę "powered by LUKAS Performance" :oops:

PZDR!!
LUKAS ;)



































_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
Ostatnio zmieniony przez LUKAS 2011-10-28, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
biemdablju 
GOOD STYLE FAN



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: warsaw
Wysłany: 2011-10-28, 19:00   

Piekna robota LUKAS :brawo:
miło sie patrzy jak ktoś oprócz dobrej roboty wkłada jeszcze wiecej serca i dba o szczegóły

podoba mi sie :spoko:

pozdro
_________________
E30 trailer ... http://www.youtube.com/watch?v=SJA_E7gjgQk
******
e30 mix tape classic project short movie -> http://www.youtube.com/watch?v=R_S-SVFCukM
******
old school & german style follower.
 
 
 
henry 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2004
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-10-28, 19:20   s50b32

Łukasz !! ! Mistrzu !! ! Przyjacielu !! !! Po prostu dziekuję za to co zrobiłeś !! ! Dzięki za te zdjęcia , dzięki za całokształt Twojej pracy , dzieki za Twoją przeogromną wiedzę i doświadczenie , dziekuję za to jak ta "fura" jedzie !! ! Jesteś niesamowity !! ! dziękuję za wszystko co dla tego autka zrobiłeś !! ! Jak to się mawia teraz ?? ?? WIELKI SZACUN !! !!
Pozdrawiam - Heniek
_________________
HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !! !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
 
 
lukanio007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 30 Mar 2009
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-28, 19:24   

jak zwykle piękna robota w Twoim wykonaniu
 
 
biemdablju 
GOOD STYLE FAN



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: warsaw
Wysłany: 2011-10-28, 19:48   

LUKAS pomeczyłeś to s50 troche g-techem ?? duża różnica w czasach w porownaniu z moją ??
_________________
E30 trailer ... http://www.youtube.com/watch?v=SJA_E7gjgQk
******
e30 mix tape classic project short movie -> http://www.youtube.com/watch?v=R_S-SVFCukM
******
old school & german style follower.
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-10-28, 19:56   

Cieszę się że się podoba moja praca ;)
Troszke nad dwoma tematami nagłowiłem... :D

biemdablju, nie, tej nie mierzyłem, ale z dupohamowni powiem Ci że różnica jest hmm SPORA :D
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
henry 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2004
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-10-28, 19:56   G-tech

A właśnie zapomniałem !! ! Łukasz przetestowałeś tego g-Tech'a Pro ?? ? Zatrzymaj go do wiosny , wtedy dopiero przetestuję mozliwości autka. "Rozgryzłeś" juz tego G-Tech'a co i jak ?? ?? Pozdrawiam - henry
_________________
HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !! !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
Ostatnio zmieniony przez henry 2011-10-28, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-10-28, 19:59   

henry, tak wstepnie go testowałem i rozgryzłem wszystko prócz hamowni.


PZDR!!
LUKAS ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-10-28, 21:52   

Piękna robota, gratuluję :spoko:
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-10-28, 22:03   

Coś niesamowitego. Jestem w szoku :wow: kawał na prawdę solidnej roboty wykonanej nie tylko z dbałością o każdy szczególik ale także tak jak już ktoś zdążył zauważyć z wielkim sercem. Pozazdrościć projektu.
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2011-10-29, 01:05   

Heniu gratukuje auta a tobie Lukas profi roboty!!!
cos pieknego!
pzdr
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
norb 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2011-10-29, 09:38   

LUKAS, przepiękne auto... moje gratulacje :jupi: :jupi: marzą mi sie takie fotele w e30 :D good JOB :beer:
_________________
"LICZY SIĘ PRĘDKOŚĆ I RYZYKO"
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-29, 13:02   

Pozamiatałeś Heniu! Widziałem już auto pod prześcieradłem u Lukasa, teraz muszę pilnować żebyś mnie przewiózł :wink: Szacun ziom!
_________________


E30 + E91
 
 
 
BM 6 



Pomogła: 7 razy
Dołączyła: 23 Paź 2004
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-10-29, 15:43   

Cypisek napisał/a:
Widziałem już auto pod prześcieradłem u Lukasa,


To teraz autko będzie spało nie pod prześcieradłem, lecz ... na poduchach i pod pledem :wink:
_________________
Nothing else matters!
 
 
 
Luca 



Dołączył: 06 Wrz 2010
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-29, 17:11   

Panowie

Heniu, Lukas kawał dobrej roboty, samochód widać ma potencjał :) i na pewno teraz będzie dawał dużo frajdy z jazdy.

RESPECT
Pozdrawiam

Jak czytam coś takiego to mi się złe myśli przewijają w głowie :twisted:
_________________
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
 
 
 
alexil 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2011-10-29, 17:38   

Hehe, nie poznaję swojego auta :-)
Gratulacje Heniu !
 
 
 
golum22 
e30 oldschool



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2010
Skąd: Sidzina
Wysłany: 2011-10-29, 17:58   

grubo się bawisz :prosze: gratki projektu :spoko:
_________________
dbałość o detale to dążenie do perfekcji lecz perfekcja nie jest detalem

By golum22 at 2012-02-10
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2011-10-29, 18:45   

Nie ma to tamto. Pozwolicie, że pospuszam się przy kontakcie bezpośrednim, natenczas spokojnie...

Heniek! Pozazdrościć uniwersalnego wymiatacza ... taki retro trackday car, wszystko co najlepsze!

Fantastyczne podejście do detali ... to wizytówka Lukasa od kiedy pamiętam.
Dobry patent ze stabilizatorem.
Teraz zdradź skąd wziąłeś śrubki do tylnych wahaczy, ile kosztowały i czy montaż i ustawianie jest trudne i czy ludzie na geometrii to ogarnęli czy musiałeś im pomagać?

Pozdrawiam!
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
High-Tech 
///HTT



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Modlin Twierdza
Wysłany: 2011-10-29, 19:02   

Auto bardzo fajne i niepozorne. Gadżety z wysokiej półki, dlatego ni w ząb nie pasują mi te podróby RSów. Koła śmietnik i mam nadzieję, że bardzo szybko wylecą z auta, chociażby ze względów bezpieczeństwa.

Pięknie Henry. Super hobby!

pozdro
_________________
www.high-tech-tuning.pl
www.facebook.pl/HighTechTuning
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2011-10-29, 20:27   

Heniu Gratuluje ci pięknej E30 zmieniła się niesamowicie :wink:

Lukas Rewelacyjna robota :spoko: i Fajne zdjęcia :wink:
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-10-30, 01:38   

Bardzo przyjemna fotorelacja panowie. Co to za mini palnik używaliscie ?
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Pawel735 2011-10-30, 01:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tymon 



Dołączył: 26 Lip 2006
Skąd: Śląsk-Mikołów
Wysłany: 2011-10-30, 10:09   Re: s50b32

henry napisał/a:
Łukasz !! ! Mistrzu !! ! Przyjacielu !! !! Po prostu dziekuję za to co zrobiłeś !! ! Dzięki za te zdjęcia , dzięki za całokształt Twojej pracy , dzieki za Twoją przeogromną wiedzę i doświadczenie , dziekuję za to jak ta "fura" jedzie !! ! Jesteś niesamowity !! ! dziękuję za wszystko co dla tego autka zrobiłeś !! ! Jak to się mawia teraz ?? ?? WIELKI SZACUN !! !!
Pozdrawiam - Heniek


Wypowiedź Henia mówi sama za Siebie :)

Kawał dobrej roboty PANOWIE :spoko:
_________________
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
 
 
Melis 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: Ostrowite
Wysłany: 2011-10-30, 10:14   

Piękne auto i dobra robota :spoko:

W tak dobrze zrobionym aucie jedynie kuje w oczy środek... paskudnie wygląda taki mix foteli kanapy i boczków ale zapewne to też się szybko zmieni na odpowiedni poziom :roll:

Pozdrawiam i gratuluje efektów prac!
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-30, 10:59   

Lubie takie auta,kawał dobrej roboty :spoko:

Ale mam pytanko,od czego jest serwo hamulcowe i czy daje radę?
_________________
 
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-10-30, 11:58   

:shock:
..... że tak powiem
_________________

E30 325iA 1987r. Coupe :mrgreen: Spritmonitor.de
E39 528iA 1999r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
E61 530dA 2005r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
«Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15