BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bmw e30 Wąska 83r by karole30qp m50b25nv
Autor Wiadomość
karole30qp 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 09 Cze 2012
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2012-06-10, 17:04   Bmw e30 Wąska 83r by karole30qp m50b25nv

Witam przeglądając wiele for BMW, chciałbym przedstawić swoją przygodę z e30 na wąskiej lampie :)
A więc na początku trzydziestka kręciła się w okolicy u niesamowitego oprawcy ;/
Kiedy dowiedziałem się że jest na sprzedaż, od razu uderzyłem do niego ale rzekł sobie 1000zł... Zaproponowałem 800 i pojechałem do domu. Po tygodniu kupiłem furmane za 300zł :D Auto uległo małemu pożarowi pod maską (tak jest jak się przewody paliwowe łata taśmą izolacyjną :P ). Opaliła się instalacja maska i poza tym ok :)
Początkowy plan swap m30 100% szpera i lotnisko. Ale że jestem bardzo sentymentalny dla Marki auto zaczęło przechodzić reanimację :)

Pierwsze zdjęcia:












Auto zostało rozebrane do gołych blach. Dziurawe podszybie nadkole wewnętrzne przy wlewie i kieszenie bagażnika zostały wyspawane. O dziwo progi i nadkola błotników tylnych były w super stanie. Wymieniłem maskę klapę tylną i przednie błotniki i auto trafiło do znajomego lakiernika. Po malowaniu wyglądało tak:





Tu stan fartucha i początkowy pomysł z gwintem Home made :P







Po wszystkim myśląc nad przeznaczeniem auta stwierdziłem że DLA MNIE najlepszym rozwiązaniem w kwestii silnika (plan suszara ) będzie motor m50b25 NV z e34. Dlatego też zakupiłem w niemcowni całe e34 z takowym motorem :D
Swapowałem sam wszystko zmieściłem jak się należy, chłodnica e30 324td ori pucha filtra powietrza e34 m50, visco na miejscu, także zero cięcia i drutu :) Jedyne przy czym trzeba było spawać to wydech ;P Środkowy od m50b25 e34 ostatni e30 m20b25.

Zdjęcie spod maski jeszcze bez ori filtra powietrza.



A tutaj zdjęcia po pierwszych próbnych jazdach.











Zdjęcia już po konwersji na 5x120 tylko koła od e34 i trochę duże opony :P

A tutaj po zmianie opon i zrobionej oczekiwanej glebie :D











Wpadły fotele sportsitze komp OBC II i nowe mapy ecu z przesuniętą odcinką na 7100rmp.













Wpadły felgi z e38 8jx16









I auto na dzień dzisiejszy wygląda praktycznie tak jak na ostatnich zdjęciach :)

A więc tak:
Mechanicznie:

- Swap m50b25 nv
- konwersja na 5x120
- gwint fk g21 e36 compakt (beton)
- nowe elementy gumowo metalowe zawieszenia
- rozpórki kielichów
- lekkie koło m20 + sprzęgło 20b25 sachs (do założenia w tym tygodniu)
Optycznie:

Odświeżona i polakierowana karoseria
100% oryginalny wygląd+ gleba

Środki:
- Sportsitze
-kiera i gałka ///M
- OBC II
- wskazówki zegarów na czerwono

http://www.youtube.com/watch?v=nDowKnITSj0

Przejazd na 1/4 z preluda H22A ponad 200Hp

Oraz dwa zdjęcia by KRAZEK :D





Nie mam więcej zdjęć jak zrobię dodam. Proszę o opinie i porady ponieważ auto jest jeżdżące w ciągłej przebudowie :P Pozdawiam
Ostatnio zmieniony przez karole30qp 2012-06-10, 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
blue 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Bartas



Dołączył: 07 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-10, 18:10   Bmw e30 m50

Generalnie to dobrze zrobiłeś ze uratowałeś wąsacza :brawo: , a nie poszła do upalania lub driftiu.Bardzo fajnie wygląda na tych felgach :spoko: .Ja bym już chyba nic nie robił.Zostaw ja tak jak wygląda, żadnego m-techa, leć do przodu w oryginale tak jak wyszła z fabryki :wink:
_________________
Zycie zaczyna sie po e30 :-) )


BMW E21 323i Alpina C1 '81
BMW E28 524td '84
BMW E21 323i oryginal[/b]
 
 
 
kamilo01 
maniak e34 i waskiej



Dołączył: 19 Maj 2010
Skąd: jestes??
Wysłany: 2012-06-10, 20:13   

jak dla mnie bomba
_________________
 
 
 
Adam86 



Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-06-10, 21:57   

Szkoda by jej było na upalanie, wiec ogromny pozytyw za odratowanie babci :brawo: Wgląda super :spoko:
 
 
PaKu 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-06-11, 02:08   

Tak samo odemnie pokłony za taki kawał roboty, dostała 2 zycie :)
 
 
karole30qp 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 09 Cze 2012
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2013-11-21, 01:08   

Witam, jako że temat bardzo długo nie aktualizowany to streszczę :wink: Druga połowa roku 2012 nie układała się po mojej myśli. Jakoś w połowie sierpnia na drogę wyszedł mi 150kg jeleń i na nim załatwiłem swój dupowóz 530d. Tu zaczęły się problemy, brak AC i prędkość z jaką jechałem pozbawił mnie szans na jakiekolwiek odszkodowanie. Koszty naprawy e39 po wyliczeniach wynosiły ok 8 tys zł więc auto zostało sprzedane w całości na graty. Zostało mi tylko e30 więc chcąc nie chcąc musiałem je sprzedać :( W między czasie kupiłem e36 w sedanie class II po swapie na 2.8 i kulałem się do sierpnia tego roku. Cały czas śledziłem swoją e30 po forach i jakich tylko śladach i znalazłem ją w Warszawie. Jako że właściciel był fanem e36 dogadaliśmy się i w sierpniu tego roku odzyskałem wąsacza :) :) :) Jestem z tego powodu mega szczęśliwy bo myślałem cały rok jak ją odzyskać :) W dzień po odzyskaniu wyglądała tak:






Jako że keskiny zostały z e36 sprzedałem je znajomemu z bliskiego mi scs klubu, ponieważ do e30 było za szeroko i nie tak jakbym to widział. Było też dla mnie za wysoko :cry:
I szybko:



A zaraz po tym zaopatrzyłem się w felgi BBS RC 8 i 9 j i auto wyglądało tak :















Później zacząłem trochę udoskonalać. Auto odzyskałem z padniętą pompą paliwa, padniętą przepływką, padniętym czujnikiem położenia wałka i czujnikiem temperatury. Wymieniłem wszystko i do tego dokupiłem:
Nową gumę wlewu paliwa


(stara obok nowej)

Nową gałkę biegów z emblematem





I nerki w ori chrom i kierunki w ori pomarańcz









Zakupiłem też na przyszłość



I zaliczyłem zlot z 1/4 w Wilczych laskach, a oto efekt



Pierwsze miejsce w klasie III 2001cm3-2500cm3.

Parę filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=nZfs1LIp4eM

http://www.youtube.com/watch?v=9vAV6T9HkjQ

http://www.youtube.com/watch?v=JX56Rbc9hXg

http://www.youtube.com/watch?v=ByiG_YIOUl4

http://www.youtube.com/watch?v=gQL90m5tFSg

http://www.youtube.com/watch?v=hS3G-QaPfV0

Sorka za taki wykład ale chciałem wszystko umieścić w jednym poście :wink:

Na dzień dzisiejszy przyszedł jeszcze układ korbowo tłokowy z m54b30 i reszty już nie muszę chyba opisywać ;P
Ostatnio zmieniony przez karole30qp 2013-11-21, 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukanio007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 30 Mar 2009
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-21, 11:50   

Widać że sztuka zadbana i ma sie dobrze.
 
 
Kamil-e30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Sty 2013
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-23, 15:34   

piękna bestia :shock:
 
 
Adam86 



Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2013-11-23, 17:21   

...Fajna historia. :) Fajnie że znów trafiła w twoje ręce. (widze że źle nie ma) :wink:
tak poza tym:

Wzór poprawnie wyglądającej e30 :spoko:
No i barzdo przyjemnie się odpycha :brawo:

byłeś na hamowni ??
Co tam masz za skrzynie i dyfer ??
 
 
golum22 
e30 oldschool



Dołączył: 16 Mar 2010
Skąd: Sidzina
Wysłany: 2013-11-23, 20:52   

jest piękna :shock: fajnie że wróciła :brawo:
nic tylko radości z jazdy :D
_________________
dbałość o detale to dążenie do perfekcji lecz perfekcja nie jest detalem

By golum22 at 2012-02-10
 
 
 
karole30qp 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 09 Cze 2012
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2013-11-24, 01:52   

Adam86 napisał/a:
byłeś na hamowni ??
Co tam masz za skrzynie i dyfer ??


W tym zestawieniu na hamowni nie byłem. Myślę że jest taka solidna seria :wink: Skrzynia na tą chwile getrag z 318is ale w planie mam zmodzenie skrzyni zf z 328 i 325tds. Dyfer 3.45 ori 25% szpera na małej głowie.
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-11-24, 08:58   

Piękna klasyczna wąska.... a plastik pod maską ;/
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-25, 10:20   

ChriS napisał/a:
Piękna klasyczna wąska.... a plastik pod maską ;/


zgadza się.....
_________________
Weteran
 
 
 
karole30qp 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 09 Cze 2012
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2013-11-25, 20:52   

I zawieszenie :wink: Panowie nie dramatyzujmy, gdyby auto było w stanie kolekcjonerskim w oryginalnym lakierze itp itd to na pewno było by inaczej :wink: Za dużo pieniędzy kosztuje taka odbudowa na oryginał i najczęściej większość takich odbudowanych aut pozostawia wiele do życzenia i dlatego poszedłem w stronę przyjemności z jazdy :P Wygląda w miarę jedzie w miarę i mi to wystarcza :wink: Ale żeby nie było wszystkie opinie cenię bo są ważne i mogą zawsze zmienić moje nastawienie :wink: Pozdr
 
 
Adam86 



Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2013-12-04, 21:58   

karole30qp, a ja ci życzę żeby tam kiedyś wpadł plasti o oznaczeniach s50.. :wink:
 
 
karole30qp 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 09 Cze 2012
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2013-12-13, 18:57   

Dzięki :wink: Szczerze to byłem już w tamtym roku przygotowany na taki swap ale losy potoczyły się tak nie inaczej.. Ale po nowym roku będziemy mieli m50b30 i zobaczymy jak to będzie dawało radę :)

[ Dodano: 2014-03-25, 17:15 ]
Mała aktualizacja. Babcia stała grudzień i styczeń bez motorku. W tym czasie złożyłem stroker i m50b30 już żyje :) Nawet już dotarte :D W skrócie w silniku zostało zrobione:

-układ korbowo tłokowy m54b30
-głowica po odnowie (dotarte zaworki, uszczelniacze itp)
-honowany blok
-nowe panewki, pierścienie
-nowe siemeringi wału
-nowe uszczelki na resztę silnika wszystkie
-nowy rozrząd

No i tak śmiga

http://www.youtube.com/watch?v=6JAhHBu99Mc

Dla porównania tak jechało b25

http://www.youtube.com/watch?v=gQL90m5tFSg

Najlepiej odtworzyć dwa w osobnych oknach obok siebie i fajnie widać różnicę :)

Poza tym przymierzałem już docelowe koło. Felga 16" ACT 9,5j et14 tył i 8,5j et10 przód.









A no i wpadł wydech z kwasu (na zdjęciu trochę krzywo podwieszony do poprawki ;P )



No i dzisiaj przymierzyłem ogon na klapę i póki co zostanie. Jak auto zostanie na sezon ogarnięte na tip top to podejmę decyzję czy będzie dalej czy wyleci :)









Ogólnie w tej chwili priorytetem jest ogarnięcie auta i strojenie. Lecz w tej chwili wszystko się ociąga przez zakup drugiego auta i inne koszta oraz pracę ;/ ;/ Ale powoli do przodu :) Pozdo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15