Wysłany: 2012-06-10, 17:04 Bmw e30 Wąska 83r by karole30qp m50b25nv
Witam przeglądając wiele for BMW, chciałbym przedstawić swoją przygodę z e30 na wąskiej lampie
A więc na początku trzydziestka kręciła się w okolicy u niesamowitego oprawcy
Kiedy dowiedziałem się że jest na sprzedaż, od razu uderzyłem do niego ale rzekł sobie 1000zł... Zaproponowałem 800 i pojechałem do domu. Po tygodniu kupiłem furmane za 300zł Auto uległo małemu pożarowi pod maską (tak jest jak się przewody paliwowe łata taśmą izolacyjną ). Opaliła się instalacja maska i poza tym ok
Początkowy plan swap m30 100% szpera i lotnisko. Ale że jestem bardzo sentymentalny dla Marki auto zaczęło przechodzić reanimację
Pierwsze zdjęcia:
Auto zostało rozebrane do gołych blach. Dziurawe podszybie nadkole wewnętrzne przy wlewie i kieszenie bagażnika zostały wyspawane. O dziwo progi i nadkola błotników tylnych były w super stanie. Wymieniłem maskę klapę tylną i przednie błotniki i auto trafiło do znajomego lakiernika. Po malowaniu wyglądało tak:
Tu stan fartucha i początkowy pomysł z gwintem Home made
Po wszystkim myśląc nad przeznaczeniem auta stwierdziłem że DLA MNIE najlepszym rozwiązaniem w kwestii silnika (plan suszara ) będzie motor m50b25 NV z e34. Dlatego też zakupiłem w niemcowni całe e34 z takowym motorem
Swapowałem sam wszystko zmieściłem jak się należy, chłodnica e30 324td ori pucha filtra powietrza e34 m50, visco na miejscu, także zero cięcia i drutu Jedyne przy czym trzeba było spawać to wydech Środkowy od m50b25 e34 ostatni e30 m20b25.
Zdjęcie spod maski jeszcze bez ori filtra powietrza.
A tutaj zdjęcia po pierwszych próbnych jazdach.
Zdjęcia już po konwersji na 5x120 tylko koła od e34 i trochę duże opony
A tutaj po zmianie opon i zrobionej oczekiwanej glebie
Wpadły fotele sportsitze komp OBC II i nowe mapy ecu z przesuniętą odcinką na 7100rmp.
Wpadły felgi z e38 8jx16
I auto na dzień dzisiejszy wygląda praktycznie tak jak na ostatnich zdjęciach
A więc tak:
Mechanicznie:
- Swap m50b25 nv
- konwersja na 5x120
- gwint fk g21 e36 compakt (beton)
- nowe elementy gumowo metalowe zawieszenia
- rozpórki kielichów
- lekkie koło m20 + sprzęgło 20b25 sachs (do założenia w tym tygodniu)
Optycznie:
Odświeżona i polakierowana karoseria
100% oryginalny wygląd+ gleba
Środki:
- Sportsitze
-kiera i gałka ///M
- OBC II
- wskazówki zegarów na czerwono
Generalnie to dobrze zrobiłeś ze uratowałeś wąsacza , a nie poszła do upalania lub driftiu.Bardzo fajnie wygląda na tych felgach .Ja bym już chyba nic nie robił.Zostaw ja tak jak wygląda, żadnego m-techa, leć do przodu w oryginale tak jak wyszła z fabryki
_________________ Zycie zaczyna sie po e30 )
BMW E21 323i Alpina C1 '81
BMW E28 524td '84
BMW E21 323i oryginal[/b]
Witam, jako że temat bardzo długo nie aktualizowany to streszczę Druga połowa roku 2012 nie układała się po mojej myśli. Jakoś w połowie sierpnia na drogę wyszedł mi 150kg jeleń i na nim załatwiłem swój dupowóz 530d. Tu zaczęły się problemy, brak AC i prędkość z jaką jechałem pozbawił mnie szans na jakiekolwiek odszkodowanie. Koszty naprawy e39 po wyliczeniach wynosiły ok 8 tys zł więc auto zostało sprzedane w całości na graty. Zostało mi tylko e30 więc chcąc nie chcąc musiałem je sprzedać W między czasie kupiłem e36 w sedanie class II po swapie na 2.8 i kulałem się do sierpnia tego roku. Cały czas śledziłem swoją e30 po forach i jakich tylko śladach i znalazłem ją w Warszawie. Jako że właściciel był fanem e36 dogadaliśmy się i w sierpniu tego roku odzyskałem wąsacza Jestem z tego powodu mega szczęśliwy bo myślałem cały rok jak ją odzyskać W dzień po odzyskaniu wyglądała tak:
Jako że keskiny zostały z e36 sprzedałem je znajomemu z bliskiego mi scs klubu, ponieważ do e30 było za szeroko i nie tak jakbym to widział. Było też dla mnie za wysoko
I szybko:
A zaraz po tym zaopatrzyłem się w felgi BBS RC 8 i 9 j i auto wyglądało tak :
Później zacząłem trochę udoskonalać. Auto odzyskałem z padniętą pompą paliwa, padniętą przepływką, padniętym czujnikiem położenia wałka i czujnikiem temperatury. Wymieniłem wszystko i do tego dokupiłem:
Nową gumę wlewu paliwa
(stara obok nowej)
Nową gałkę biegów z emblematem
I nerki w ori chrom i kierunki w ori pomarańcz
Zakupiłem też na przyszłość
I zaliczyłem zlot z 1/4 w Wilczych laskach, a oto efekt
W tym zestawieniu na hamowni nie byłem. Myślę że jest taka solidna seria Skrzynia na tą chwile getrag z 318is ale w planie mam zmodzenie skrzyni zf z 328 i 325tds. Dyfer 3.45 ori 25% szpera na małej głowie.
I zawieszenie Panowie nie dramatyzujmy, gdyby auto było w stanie kolekcjonerskim w oryginalnym lakierze itp itd to na pewno było by inaczej Za dużo pieniędzy kosztuje taka odbudowa na oryginał i najczęściej większość takich odbudowanych aut pozostawia wiele do życzenia i dlatego poszedłem w stronę przyjemności z jazdy Wygląda w miarę jedzie w miarę i mi to wystarcza Ale żeby nie było wszystkie opinie cenię bo są ważne i mogą zawsze zmienić moje nastawienie Pozdr
Dzięki Szczerze to byłem już w tamtym roku przygotowany na taki swap ale losy potoczyły się tak nie inaczej.. Ale po nowym roku będziemy mieli m50b30 i zobaczymy jak to będzie dawało radę
[ Dodano: 2014-03-25, 17:15 ]
Mała aktualizacja. Babcia stała grudzień i styczeń bez motorku. W tym czasie złożyłem stroker i m50b30 już żyje Nawet już dotarte W skrócie w silniku zostało zrobione:
-układ korbowo tłokowy m54b30
-głowica po odnowie (dotarte zaworki, uszczelniacze itp)
-honowany blok
-nowe panewki, pierścienie
-nowe siemeringi wału
-nowe uszczelki na resztę silnika wszystkie
-nowy rozrząd
Najlepiej odtworzyć dwa w osobnych oknach obok siebie i fajnie widać różnicę
Poza tym przymierzałem już docelowe koło. Felga 16" ACT 9,5j et14 tył i 8,5j et10 przód.
A no i wpadł wydech z kwasu (na zdjęciu trochę krzywo podwieszony do poprawki )
No i dzisiaj przymierzyłem ogon na klapę i póki co zostanie. Jak auto zostanie na sezon ogarnięte na tip top to podejmę decyzję czy będzie dalej czy wyleci
Ogólnie w tej chwili priorytetem jest ogarnięcie auta i strojenie. Lecz w tej chwili wszystko się ociąga przez zakup drugiego auta i inne koszta oraz pracę Ale powoli do przodu Pozdo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach