BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
e34 IX szpera pytanie
Autor Wiadomość
macie30k 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Skąd: PL
Wysłany: 2013-03-29, 21:25   e34 IX szpera pytanie

Jak wiadomo w e34 ix doprowadzony jest do tylnego dyfra przewód który podaje olej w celu zaciśnięcia szpery na 100%.

Moje pytanie-skąd idzie ten olej ?
Ostatnio zmieniony przez macie30k 2013-03-29, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2013-03-29, 22:51   

Też mnie to kiedyś interesowało :wink: http://www.realoem.com/bm...381&hg=33&fg=20 jak wynika z rysunku pompa wspomagania podaje do agregatu a z niego na dyfer .
 
 
macie30k 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Skąd: PL
Wysłany: 2013-03-30, 13:37   

Na bmw-sport jakiś laik Booby Vintage napisał że sieje legendy ze szperą ix-a.
Jest tam przewód który po otwarciu zaworu zblokuje płytki na 100%. Dodam że jest tam 12 czy 14 płytek.

Chce założyć taki dyfer do e30, mieć szperę 100% na przycisk i zamknąć mordę co niektórym znawcom tematu.

Pozdro !
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2013-03-30, 14:35   

potwierdzam !! mialem taka szpere ! nie jestem pewniem czy zaciesniala na 100% ale pod wplywem cisnienia zaciesniała sie...
na moje oko e34 iX posiadały zawieszenie nivo i stamtad szło cisnienie na dyfer - ale moge sie mylic ! jednakze takie szpery istnieja ! i pomysł na zrealizowanie tego podziwiam
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
macie30k 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Skąd: PL
Wysłany: 2013-03-30, 16:15   

mam pięć takich szper i na pewno to zrealizuje. Jest kilka rzeczy do zrobienia:

1. Zamontować główkę z e34 do belki w e30
2. Podłączyć przewód zasilający w płyn/olej.
3. Zrobić coś w stylu odpowietrzenia żeby po wyłączeniu szpery 100% olej wrócił do zbiorniczka, tak żeby szpera odpuściła i wróciła do wstępnego spięcia.
4. Założyć zawór na podciśnienie który będzie sterował dopływem oleju.

i tak dalej

Pozdro !
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-31, 17:36   

w moim ix-ie było tak że pompa od wspomagania miała dwa wyjścia jeden na przekłądnie kierowniczą a drugi szedł do dziwnego urządzenia "gruszki" a z niej dwa metalowe przewody do mostu . NIvo nie było
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
macie30k 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Kwi 2011
Skąd: PL
Wysłany: 2013-04-01, 13:08   

Tak jak piszesz to nie idzie przez nivo. Jeden z przewodów wychodzących z pompy idzie do tej "gruszki". Jest ona sterowana kompem co widać z resztą na rysunku od szwangru2 . Jest to właśnie sterowanie tłokiem który w moście ściska płytki.
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2013-04-05, 13:40   

Użytkownik mcgiver z turbobmw.pl robił w swojej E34 właśnie regulowaną szpere z e34ix. Tam szukaj więcej informacji
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15