BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regeneracaj SZPERY - e30
Autor Wiadomość
buni 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: WAWA
Wysłany: 2006-01-06, 12:05   regeneracaj SZPERY - e30

witam

jestem szczesliwym..a raczej bylem ... posiadaczem szpery :)
duza glowka ..3.73 ( 25%)

podzialala troche.. i sie wysrala...:
sytuacja wyglada tak ze :

idac ogniem w poslizgu .. jedno z kol raz lapie ..a raz nie...

ma ktos jakies info... co sie wymienia w srodku.. zeby to naprawic... ?

ew co mozna kupic lepszeg oniz seria... jesli jest taka mozliwosc. ..


ppozdrawiam
_________________
Lotus Exige 420KM/800kg
BMW E36 318is 180KM/190Nm
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-01-06, 17:33   

przyłanczam się do pytania....
Gdzie zajmują się regeneracją dyfrów ze szperą i gdzie ewentualnie można dokupić części ktore odpowiadają za przepuszczanie szpery :cry:
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2006-01-06, 18:00   

będzie trochę offtopicowo:
przykra sprawa, ale z tego co się naczytałem na różnych forach, to szpery się nie da zregenerować (za normalne pieniądze), więc jak jeszcze trochę działa, to szukac następnej, a tą zajeżdżać - niech wykrzesze z siebie jeszcze odrobine radości

BTW - ponieważ teraz jest miejscami sucho, a miejscami ślisko, to szczególnie trzeba uważać na swój szperung, bo szpera nie lubi jak dwa koła mają co chwila inną przyczepność - zwłaszcza każde inną ... i łatwo ją zajeździć
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-01-06, 18:52   

Dzwonniku ja też wiele żeczy słyszałem :lol:
Potrzebne są konkrety :wink:
Z tego co się dowiedziałem to jakieś płytki się wycierają co są w dyfrze z blokadą.
Może poprostu da rade takie płytki dorobić... Ciężko ugryść temat jeśli się dyferka nie rozbierze :?
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-01-06, 23:12   

cos lepszego od serii (mysle ze do e30 tez sa kwestia zapytania i ceny)
http://www.tomson.com.pl/...1_0__PL2_0.html

na stronie producenta 660 funciakow do bmw e30, e36
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2006-01-07, 01:24   

Pawel-E30 napisał/a:

Z tego co się dowiedziałem to jakieś płytki się wycierają co są w dyfrze z blokadą.
Może poprostu da rade takie płytki dorobić...


te płytki można dokupić w ASO BMW - coś ponad 100zł za sztuke z tego co pamiętam...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
buni 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: WAWA
Wysłany: 2006-01-07, 07:27   

a ile tych plytek jest ?
i moze ma ktos jakies foty...bylbym wdzieczny...
_________________
Lotus Exige 420KM/800kg
BMW E36 318is 180KM/190Nm
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-01-07, 19:17   

Jak te płytlki się wymienia :?:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2006-01-07, 20:31   

nic nie dodam w tym temacie - ale napewno się wymienia, mam sąsiada jeżdżącego terenówkami/ poprzednio miał starego Land Crusera z padniętą szperą, jak zlewał olej
to wyglądało, że była wlana zwykła oliwa, płytki były wyjechane na lustro - w Toyocie są po 200zł/szt, więc tego nie naprawił jeździł z taką jak miał... ale jak widać da się to zrobić
skoro 2 marki oferują części do regeneracji szpery...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
niktun 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 19 Lis 2004
Skąd: warszawka
Wysłany: 2006-01-07, 23:34   

wydaje mi się że też mam ten problem, tzn podslizgująca sie szpera = jej końcówka :cry:

w przypadku e21 wygląda to tak od środka, podejrzewam, że w E30 jest podobnie.

sama wymiana płytek nie powinna sprawić problemu, gorzej chyba z ich znalezieniem, a kupowanie kolejnej szpery to raczej następny kot w worku, który za długo może nie pośmigać

coś słyszałem o "zacieśnianiu szpery" więc przy okazji regeneracji można by się pokusić o 40% czy cuś 8)
jak by sie komuś ta operacja udała w rozsądnej cenie to niech puści namiar, a może jakieś rabaty przy "hurtowej" akcji, paru juz nas jest :)
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-01-08, 00:08   

Apropo przepuszczania szpery...

Czy jeśli różnica przyczepności lewego i prawego koła jest wręcz ekstremalna, tak jak w przypadku lodu i suchego asfaltu, to czy szpera wtedy puszcza :?:

Moja szpera w tej sytuacji puszcza, ale w każdej innej wydaje mi się że trzyma tak jak dawniej...

Ciekaw jestem jak zachowuje się nowa szpera...

Co o tym myślicie, użytkownicy szper :?:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2006-01-08, 07:16   

ktoś gdzieś pisał, że warsztaty specjalizujące się w remontach mostów w ciężarówkach
nie powinny mieć problemu z naprawieniem dyfra od osobówki... u mnie w mieście takiego nie ma, bo bym podjechał i zapytał...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-01-08, 09:31   

niktun zapodał rysunek i na podstawie tego rysunku czy ktoś moze mi powiedzieć które to są te płytki??
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-01-08, 09:40   

Nr. 6, 8, 9.
Któryś z tych, tak mnie się wydaje...


Dobrze Ci się wydaje - Wszystkie trzy najlepiej. Artur C.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2006-01-08, 09:47   

Tak jak napisał LUKAS przy extremalnej różnicy przyczepności szpera puści i to jest normalny objaw a w którym momencie puści jest to zależne od tego z jakim procentem spięcia szpery mamy do czynienia tj: jeśli mamy szperę 25% to szpera puści jeśli różnica przyczepności przekroczy 25% -w tym czasie na nieobracające się koło jest przekazywane 25% (przy braku szpery na nieobracające koło przekazywany jest moment bliski zeru a wynikający ze strat tarcia wewnętrznego między satelitami układu róznicowego)i analogicznie gdy mamy 40% szperę to puści gdy różnica przyczepności przekroczy 40% aw tym czasie momentmoment przekazywany na nieobracające się koło wynosi 40%.
W przypadku gdy oba koła znajdują się na podłożu o jednakowej lub zblizonej do procentowego spięcia szpery przyczepności oba koła ciągną lecz gdy ta przyczepnośc spadnie/wzrośnie na jednym z kół a powstała różnica przekroczy procent spięcia szpery to niestety szpera puści. I będzie to całkowicie normalne. Pomijam przypadki uszkodzenia/zużycia szpery.
_________________
E39 530d 00r
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-01-08, 09:53   

hmmmm a co powiecie na to....
zakopałem się w śniegu jedno koło kręciło się a drgie delikatnie drgało ale nie ruszył się tak jagby chciało ale napęd na drugie koło nie załanczał się :cry:
Podłoże takie samo spor sniegu zamarźniętego :?
A może ktoś rozbierał już szpere i da jakieś wskazówki na co trzeba uważać jakie niespodzianki wynikną przy wsadzaniu łąpek tam gdzie nie trzeba :lol:
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2006-01-08, 09:57   

Opór kół przednich przekraczał przyczepność kół tylnich a szpera próbowała załączyć ale przyczepność koła niekręcącego się była zamała.
Konsekwencją "pchania łapek" będzie zazwyczaj wycie i szybsze zużycie całego dyfra.
_________________
E39 530d 00r
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-01-08, 10:13   

czyli co normalny objaw??
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-01-08, 10:14   

Pawel-E30 napisał/a:
zakopałem się w śniegu jedno koło kręciło się a drgie delikatnie drgało ale nie ruszył się tak jagby chciało ale napęd na drugie koło nie załanczał się :cry:

Również zakopałem sięraz w sniegu, ale krecily sie oba koła tak samo.
W szperze są płytki jakby dwa razy dla lewego i prawego koła. Jesli ktos uzywal szpery od driftingu i jeździł dajmy na to 80% czasu w lewą stone (ronda :twisted: ) to jest mozliwosc ze plytki dla jednego kola zuzyly sie bardziej niz dla drugiego i wtedy np szpera lepiej bedzie łapała ale tylko w jedną strone :?:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2006-01-08, 10:26   

Aż kurcze zamotałem się -Paweł-E30- oczywiście powinny się kręcić oba koła jeśli były oba w śniegu - to nie jest u Ciebie normalny objaw.
_________________
E39 530d 00r
 
 
buni 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: WAWA
Wysłany: 2006-01-08, 10:26   

Artur C. napisał/a:
Tak jak napisał LUKAS przy extremalnej różnicy przyczepności szpera puści i to jest normalny objaw a w którym momencie puści jest to zależne od tego z jakim procentem spięcia szpery mamy do czynienia tj: jeśli mamy szperę 25% to szpera puści jeśli różnica przyczepności przekroczy 25% -w tym czasie na nieobracające się koło jest przekazywane 25% (przy braku szpery na nieobracające koło przekazywany jest moment bliski zeru a wynikający ze strat tarcia wewnętrznego między satelitami układu róznicowego)i analogicznie gdy mamy 40% szperę to puści gdy różnica przyczepności przekroczy 40% aw tym czasie momentmoment przekazywany na nieobracające się koło wynosi 40%.
W przypadku gdy oba koła znajdują się na podłożu o jednakowej lub zblizonej do procentowego spięcia szpery przyczepności oba koła ciągną lecz gdy ta przyczepnośc spadnie/wzrośnie na jednym z kół a powstała różnica przekroczy procent spięcia szpery to niestety szpera puści. I będzie to całkowicie normalne. Pomijam przypadki uszkodzenia/zużycia szpery.


jesli to dziala jak napisales.... to to jest MAXYMALNE gowno....
wiec ..zamiast to regenerowac ... to lepiej zainwestowac w Quaife - LSD... i wtedy moment przekazywany jest na kolo o wiekszej przyczepnosci...
_________________
Lotus Exige 420KM/800kg
BMW E36 318is 180KM/190Nm
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2006-01-08, 10:29   

buni napisał/a:
Quaife

:?: :oops:
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2006-01-08, 10:29   

Lepiej mieć jakiś moment (25/40/XX % całkowitego)na nieślizgającym się kole niz nie mieć nic. 8)
_________________
E39 530d 00r
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-01-08, 10:56   

Artur C. napisał/a:
Aż kurcze zamotałem się -Paweł-E30- .


przejdzie ci to chwilowy objaw :lol:

Jasne - tak bywa -oby nie za często. :roll: Artur C.
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-01-08, 12:58   

LUKAS napisał/a:
buni napisał/a:
Quaife

:?: :oops:


http://www.quaife.co.uk/catalogue/page8.htm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15