Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2014-11-29, 19:17
knap, a ja już myślałem że zwątpiłeś w jedyną słuszną marke i przesiadłeś się na wolkswagena...
Coś tam przez te 2 lata wyrzeźbił...
wrzuć jakiś filmik czy to w ogóle jedzie..
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2014-12-01, 17:31
przesiadłem się na VW polo 1,4D wozi mnie dziennie do pracy a beemka narazie jeszcze nie jeździ i dalej stoi u majstra bo poprawki trzeba zrobić przy kompie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2014-12-10, 16:33
mam dobrą wiadomość i złą wiadomość
zacznę od tej dobrej, po wstępnym strojeniu na rolkach coś się wysmażyło w komputerze, beemka zaczeła kaszleć i nie trzymać wolnych obrotów...
po naprawie komputera było już właściwe strojenie i już jest wszystko git z silnikiem
i tu jest właśnie ta zła wiadomość że przy końcowym strojeniu zniszczeniu uległ docisk sprzęgła znowu...
więc beemka już jest wystrojona na nowym komputerze megasquirt1 ale wróci do domu na sznukru
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-01-18, 16:44
sprzęgło już wymienione
ale nie nacieszyłem się długo
była ładna pogoda i pomyślałem ze wjadę na kanał hamulce ogarnąć bo przewody mam zgnite
odpalam wciskam sprzęgło i nagle pedał wpadł mi do podłogi i pod autem plama z płynu
wysprzęglik padł i znowu robota
Siema podłącze się, jeśli nikt nie ma nic przeciwko.
Mam e30 po wymianie silnika z m20b20 na b25 i lekkim remoncie.
Chciałbym teraz zrobić b28 turbo, ale w dwóch etapach.
Najpierw zestrokować, a parę miesięcy później zaturbić.
A teraz moje pytania, oczywiście jeśli znajdzie się ktoś kto mi na nie odpowie:
Czy ma ktoś do sprzedania wał m52b28 o numerze 2242898 (bo podobno tylko taki wejdzie do bloku m20)?
Czy ma ktoś do sprzedania pompę oleju z m21 2.4 TD?
Jakie korbowody mogę zastosować oprócz tych z m20b20? (bo szukam czego wytrzymałego)
Oczywiście chętnie kupie.
Czy potrzebuję czujnika spalania stukowego?
Pozbyć się przepławkę czy zamienić na inną?
Mam jeszcze wiele pytań ale te są dla mnie najpilniejsze.
Oczywiście teraz interesuje mnie sam stroker bez turba,
ale bebechy mają wytrzymać doładowanie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-02-09, 23:17
widzę że jesteś tu świeży i już sporo mieszasz.
mam dziwne wrażenie że nigdy nie robiłeś takich modyfikacji zwłaszcza na M20.
wybacz przyjacielu ale zaczynasz od :cenzura: strony
do czego to mam być auto? chcesz startować na ćwiartkę czy do driftu?
jak to mam być zwykły dupowóz to zauważ że B25 i B28 przy takim samym doładowaniu osiągają taką samą moc tylko B28 wcześniej się budzi
po drugie budowę silnika zaczyna się od obliczeń, planujesz jakie ma być docelowe doładowanie i potem odpowiednio odprężasz silnik i liczysz CR
odnośnie korbowodów nie liczy się ich grubość tylko materiał z jakiego są wykonane
w M20 korbowody są jak w czołgu a znoszą 170KM w najmocniejszym silniku
korbowody od M54 są o połowe cieńsze a znoszą w serii 230KM
i jeśli planujesz kosmiczne moce to się zakuwa silnik żeby wytrzymał doładowanie
a odnośnie osprzętu silnika to wszystko idzie na śmietnik, cała wiązka z komputerem
nie możesz mieć doładowanego silnika na przepływomierzu bo kiedy zawór upustowy się otwiera upuszczając nadmiar ciśnienia w atmosferę to przez przepływomierz nadal przepływa masa powietrza.
dlatego wszystkie doładowane silniki mają MAF/MAP sensor który mierzy cisnienie/podcisńienie w kolektorze ssącym.
a co do reszty pytań to jest dział "giełda" na forum
z Bogiem
Właśnie skończyłem czytać temat od początku do końca, bo wcześniej przeczytałem tylko 3 ostatnie strony.
Wielki szacun za renowacje i apetyt na koniki.
Sam też remontowałem swoją bawarke od początku do końca własnymi rękami, sam spawałem, podkładowałem, docierały, lakierowałem, polerowałem, rozkręcałem i skręcił, miesiącami była w "proszku".
A najczęściej słyszałem: " To ci się wgle opłaca"
Mimo że minęło już parę lat nadal mam grubą listę rzeczy które chce zrobić.
To jest auto, którym jeżdżę można powiedzieć weekendowo. Szukałem info i natknąłem się na twój temat. Szukałem korbowodów, no i już wiem że użyje tych z mojego starego m20b20 do czasu aż zechce mi większego doładowania wtedy zamówię kute, ale do tego jeszcze daleko.
CR narazie dla mnie drugorzędną sprawa jak nie wyda na tłokami to kanapka pójdzie.
Jak podkreślałem interesują mnie rozwiązania bez doładowania na 2.8 stroker, ale zbieram juz graty na turbo.
Czujnik spalania stukowego, ECUMASTER przepływka m52 zamiast klapowe czy wgle raus I inne ciekawostki elelektryczno-elektroniczne do takiego setapu.
A czy ty złożyłem swojego strokera?
Widzę ze do tematu z szynami kolejowymi nikt konkretny nie zagląda.
A z drugiej strony ja bym ta twoja beemką za szybko nie jeździł zwłaszcza ze przesunęłeś strefę zgniotu z podłużnic na kabinę. Wzmacnianie strefy zgniotu to najgłupsza rzecz jaką widziałem, bez urazy, ale to ty tym jeździsz.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Cze 2004 Skąd: Chojnice
Wysłany: 2015-02-11, 18:23
Poldas ,ale o co Ci chodzi ?
Zarejestrowałeś się na forum - ok, masz pytania-ok , ale czemu robisz zamęt w temacie kolegi knapa?
Proponuję założyć własny temat w "Naszych śmigiełkach" lub w dziale technicznym.
_________________ Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2016-04-01, 15:56
przepływomierza pozbyłem się wywalając seryjnego kompa
teraz jest megasquirt z mapsensorem
komp jest teraz w pełni programowalny i od strony elektroniki nic mnie już nie trzyma
mogę zmieniać mapy kiedy chce jedyną przeszkodą teraz są możliwości silnika
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2018-02-01, 20:06
miałem trochę problemów rodzinnych, poważnie się zastanawiałem czy nie sprzedać mojej beemki ale została i wracam
jak ktoś tu jeszcze zagląda i chce fotki to powiedzcie mi jak zdjęcia tu wrzucić
bo mam niespodziankę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach