Długo zaparkowane- przed warsztatem audi rs4 (gołe i lekkie) sprowokowało mnie do myślenia nad własnym tego typu pojazdem, do tej pory najciekawsze wydawały mi się auta uniwersalne ale zrozumiałem że kompromis nie jest idealnym rozwiązaniem.
Kupiłem więc anglika, wymontowany i sprzedany został silnik oraz wnętrze, teraz powoli gromadzę graty i będę próbował zbudować (mam nadzieję ostatnie dla siebie bmw)
Plan jest taki, auto ma być lekkie w miarę mocne i dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych
Most- korpus bmw 750, środek m3 e46
Kilka dni temu udało mi sie rozebrać moją e46-ke, okazało się że auto w mało dostępnych miejscach (zbiornik paliwa, zawieszenie, nakładki progowe) zostało zaatakowane przez korozję.
PODŁOGA
- auto zostało doszczętnie rozebrane, ogniska korozji wyczyszczone, wytrawione. Następnie podwozie zostało wymyte ciśnieniowo odtłuszczone i na nowo zabezpieczone.
W miejscach montażowych tylnego wózka zostały wspawane podkładki zabezpieczające przed pękaniem podłogi.
Zawieszenie
-wypiaskowane
-pomalowane proszkiem
-wymieniłem wszystkie sworznie, łożyska i tulejki
Koło zapasowe
z uwagi na to że główna chłodnica wody zostanie prawdopodobnie umieszczona w miejscu oryginalnego zbiornika paliwa, zmuszony jestem do zbudowania kanałów którymi odpłynie ciepłe powietrze, dlatego wnęka koła zapasowego została wycięta i zastąpiona nitowaną zaślepką aluminiową
przed dopasowaniem
po
okazało się że tylny oryginalny dekiel do mostu m3 e46 nie jest aż tak bardzo drogi dlatego zastosowany będzie jednak most od m3
wnętrze -klatka
po 2 dniach udało sie usunąć dach i kilogramy wygłuszeń bmw upycha to w e46 w każdym możliwym miejscu
ciężko zdradzić ponieważ szczerze powiedziawszy jeszcze nic nie kupiłem, chciał bym żeby było to coś innego wiec nie będzie to żadna z jednostek bmw w tym momencie najciekawszym dawcą z najzgrabniejszą jednostką wydaje sie być corvetta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-09, 14:40
też jestem zaskoczony iloscia rdzy w e46, fakt ze w uk jest inny klimat jak u nas.
Ps. tam m3 e30 w cabrio stała?? Masz może wiecej fotek?
Co do samego projektu to wszystko na najwyszym poziomie.
silnik już kupiony więc jak narazie nie ma odwrotu myślałem nad różnymi opcjami ale zostaje przy v8 bo jeszcze nie miałem
wywalę co się da każdy niepotrzebny kabelek z instalacji, zbędne udogodnienia a na koniec zobaczymy czy będzie to jeździć
jest sobota, większość ma wolny dzień a ja w końcu mam chwile na podłubanie przy swojej skorupie (uroczyście obiecuje sobie że to ostatni tak pracochłonny sobotni projekt, trzeba trochę zająć się żoną )
na początek nagrzewnica zostaje tylko wentylator i ciepło
ostatnie prace blacharski - przygotowanie pod szersze koło
w środę malowanie z zewnątrz , nie wiem na jaki kolor się zdecydować (miał być taki jak w środku ale zmieniam zdanie) rozwarze każdą propozycję (biały i czarny odpada;) )
Czas na hamulce
Prace nad pedal box"em" zrezygnowałem z aluminiowego korpusu (bo podobną wytrzymałość uzyskam wykonując ten element z grubszego materiału a wtedy całość wygląda zbyt ciężko) korpus -stalowy, pedały -alu, ośka- kwasówka
Przygotowałem je pod pompki wilwooda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach