BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Kuerone -> 325e '86
Autor Wiadomość
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-16, 01:25   [E30] Kuerone -> 325e '86

Witam,

Chciałbym przedstawić wam mój projekt, który co prawda miał już swoje wzloty i upadki, ale mimo tego twardo i uparcie dążę do celu.

Auto kupiłem w Październiku 2010 roku.
Pierwszy właściciel w Polsce, a drugi po wyjściu z fabryki.

VIN

Kod typu 1251
Typ 325E (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor POLARIS/IMOLASILBER METALLIC (060)
Tapicerka ANTHRAZIT (0211)
Data prod. 1986-03-20

Wyposażenie:
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S308A HANDSCHUHKASTENSCHLOSS, GLEICH Obr. BMW, st. le. spr. krz. 42
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S464A SKIBAG Worek na narty

BMW 325Eta
Przebieg 146.000
15 Maj 1986


Kolor - BMW Polaris Metallic

Co do planów, było ich sporo. Jedne lepsze, drugie trochę gorszę.
Jednak po jakimś czasie wszystko zawisło na włosku... Ale o tym nieco później.

Trochę zdjęć:






Po jakimś czasie wyszło że samochód ma kilka drobnych wad, ale nie były one aż tak poważne by zaniechać pracy przy nim. Huczący dyfer, czy wariująca przepływka...

Po prawie roku, spotkała mnie dość nie przyjemna sytuacja...
Pod maską szlag trafił jakiś z przewodów paliwowych... Komora poszła z dymem!




Bywa niestety i tak...
Czy moja wina? Nie wiem...
Możliwe że nie dopatrzyłem się jakiegoś sparciałego przewodu paliwowego. Cóż, to wystarczyło.
Po ochłonięciu padło mnóstwo pytań i odpowiedzi na temat odbudowy auta.
Oczywiście co ludzi, to opinii. Jednak każda coś wnosiła do tematu.






Po dosłownej burzy w głowie, auto zmieniło właściciela...
Ostatnio zmieniony przez kuerone 2013-10-22, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-16, 01:26   

Tydzień później nastąpił przełom!
Po kolejnej burzy mózgów, samochód wrócił do mnie, więc postanowiłem podjąć rękawice, i przywrócić mu stan... wyjścia z fabryki.

Tu na prawdę ogromne podziękowania dla osoby która to kupiła ode mnie, aby po jakimś czasie przywieść mi to z powrotem :)

W takim stanie wyjechał do lakiernika.



Sprawy szły spokojnie, bez ciśnienia, czy jakiejkolwiek spiny.
Na pierwszy ogień poszły nadkola z tyłu.
Reperaturki nie były jakimś złem koniecznym, jednak po kilku za i przeciw, postanowiliśmy że zrobimy to właśnie tak...



Po za tym lewa komora w bagażniku została oczyszczona z zewnątrz i jak widać, było już coś przy niej grzebane. Jednak dość nie udolnie... Więc od nowa i porządnie.

Dalej...
Auto w końcu udało się na piaskowanie.
Piaskiem została potraktowana oczywiście komora i wszystko co miała styczność z ogniem. Również środek został nieco poprawiony w niektórych miejscach.
Ogólnie zero dziur, wszystkie blachy proste. Tak więc bardzo duży +!




Walki z budą ciąg dalszy...







Mimo że prace nie szły jakimś szalonym tempem... z dnia na dzień było widać co raz to nowe postępy.







Ostatnio zmieniony przez kuerone 2012-10-16, 01:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-16, 01:26   

D-day zbliżał się co raz to szybciej :)
Po tygodniach testowania mojej cierpliwości, telefon w końcu zadzwonił!!!
Auto gotowe i do odbioru.





Powiem tak... Jako straszny pedant, w dodatku przy takim projekcie, jest kilka drobnostek do których się przyczepiłem.
Ale ogólnie rzecz biorąc, byłem bardzo zadowolony.

Oczywiście czas przyszedł na największe puzzle życia. W dodatku 3D!
Zacząłem dość skromnie, od zakupienia nowego wygłuszenia komory.



Po złożeniu zamówienia, czekałem na towar aż... 1 dzień ;)

Jak już mówiłem, po doszukaniu się kilku drobnostek do których miałem czelność się przyczepić, auto wróciło na drobne poprawki. Przy okazji progi dostały swojego oryginalnego koloru...
Ja tym czasem ogarniam sobie wiązkę. Kawałek po kawałeczku.




Przyszedł czas na kolejne zakupy.
Starałem się jakoś wszystko uporządkować, tak aby każda śrubka miała swoją kolejność.



To może coś więcej...
Jako że jakimś cudem dotrwałem do marca, od razu przyszła ochota na grzebanie przy samochodzie.
A konkretnie początek składania...

Wszystkie części izolacji/wygłuszenia komory są nowe, kupione w ASO.
Dodatkowo dochodzą jeszcze 2 gumki na przewody hamulcowe, oraz 3 spinki trzymające przewód hamulcowy.





Cenowo wygłuszenia wyglądały na ten moment tak:

Wygłuszenie ściany gordziowej, lewe _ p/n 51481916443 _ 111.29
Wygłuszenie ściany grodziowej, prawe _ p/n 51481962048 _ 111.18
Wygłuszenie ściany grodziowej, środek _ p/n 51481916442 _ 227.06

Kontynuując...

Serwo i rury zostały oczyszczone i pomalowane.
Zbiorniczek płynu hamulcowego, został rozebrany na części pierwsze, wrzucony do kąpieli na jakieś 30 minut i dokładnie wyczyszczony.
Na jutro mam do odebrania zestaw uszczelek do pompy hamulcowej, tak więc i ona doczeka się przeglądu. Prawdopodobnie dostanie też nową farbę.




Korzystając na prawdę z zajebistej pogody, ruszyłem dalej.
Graty, które przez ostatnich kilka dni leżały i czekały na swoją kolej... cóż, doczekały się :)



Nowy przewód pompy sprzęgła, oraz wysprzęglika.
Oczywiście przewody hamulcowe od pompy ABS'u ładnie ułożone :)




Dalej... Oczywiście nowe i błyszczące.
Osłona kabla plusowego, śrubki mocowania izolatora (poprzednie po ogniu nie wyglądały zbyt ciekawie), oraz podkładki i osłony zamka.



In progress :)

Było tak:



A zapowiadało się...:

Ostatnio zmieniony przez kuerone 2012-10-16, 01:42, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-16, 01:28   

Podczas gdy czekałem na kolejną porcję gratów dla szyberdachu, zabrałem się za wykładzinę...



Najważniejsze z elektryki udało mi się ogarnąć... Check działa, szyby, szyber działają, centralny działa, zegary działają... Tak więc powoli na przód.
Kilka zdjęćpo odpowiednim ustawieniu szyberdachu, po lekkim porządku z kablami i ogólnym odkurzeniu ;-)



Tył wsadzony.
Kanapa uzbrojona w "blachę" pod zagłówki. Półka pomalowana na czarno, jak na razie bez rolety. Jakąś tam mam, ale w nie najlepszym stanie.
No i liczę że przy jakiejś tam okazji zdobędę Sound Systemy ;) Czarne oczywiście!




Uchylne szybki wyleciały... Niby szyby oke, ale chromy nie są za ładne. A nic na siłę.
Bardziej to one nadają się na shadow...

Kolejna już dostawa... Jak na razie w większości zbieram graty na tył.




Więcej wkrótce!!!
Ostatnio zmieniony przez kuerone 2012-10-16, 01:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-16, 05:34   

Szacun. Jak zobaczyłem komorę silnika to pomyślałem: złom. Na spokojnie widzę że dużo zamieszania zrobiło wygłuszenie maski.

Co planujesz z silnikiem? Będziesz ratował to co jest?
_________________


E30 + E91
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-10-16, 09:21   

Jestem pod wrażeniem samozaparcia, nie wiem, czy jakbym to zobaczył, to bym nie klęknął....

Rewelacja. Podłączam się do Cypiska - co z motorem?
_________________
Weteran
 
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-16, 11:27   

Dzięki!

Cypisek napisał/a:
Jak zobaczyłem komorę silnika to pomyślałem: złom. Na spokojnie widzę że dużo zamieszania zrobiło wygłuszenie maski.


Dokładnie... Sporo ludzi mówiło o tym samym. Na początku wyglądało to słabo, ale po wyjęciu silnika i wyczyszczeniu wszystkiego, widać że ogień nie wyrządził jakiś większych szkód. Na szczęści straż przyjechała po dosłownie 3 minutach ;-)
Szczęście w nieszczęściu było takie, że auto zapaliło się jakieś 700 metrów od budynku straży...

Cypisek napisał/a:
Co planujesz z silnikiem? Będziesz ratował to co jest?

Łukasz napisał/a:
Podłączam się do Cypiska - co z motorem?


Po kupnie miałem kilka pomysłów... Było m30b35, nawet m54b30.
Doszedłem jednak do wniosku że fajnie by było zostawić etę pod maską. Pożar skomplikował trochę sprawy i ponownie było nad czym myśleć...
Ostatecznie pod maskę wleci m20b25, który akurat mam w domu. W sensie połowa w pokoju, a druga gdzieś w garażu :) Z mniejszym, lub większym remontem.
ETA prędzej czy później na pewno wróci pod maskę.
Ostatnio zmieniony przez kuerone 2012-10-16, 11:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-16, 12:26   

kuerone napisał/a:
Ostatecznie pod maskę wleci m20b25, który akurat mam w domu. W sensie połowa w pokoju, a druga gdzieś w garażu Z mniejszym, lub większym remontem.
ETA prędzej czy później na pewno wróci pod maskę.


Cool, życzę dużo zdrowia :beer:

I czekamy na kolejne relacje ; ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
CyRyL 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2005
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-10-16, 12:56   

Pieknie to wychodzi :prosze:
gratuluję
_________________
 
 
 
dzidziusbmw 
Mgr. Kombinator



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2012-11-20, 17:28   

podoba mi sie podejscie do auta, kibicuje mocno :)
_________________
BMW (E30) & MOTORSPORT
M50 stroker 3,0L power N/A...

Waska & ... :)
 
 
 
Dixi 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-20, 17:39   

Zajebista etka i jeszcze lepsza historia !


Musimy się koniecznie gdzieś ustawić :beer:
_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
www.e12e28.pl
 
 
 
blue 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Bartas



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-21, 06:33   e30 eta

Ja czekam na foty jak będziesz silnik remontował :jupi: .Widać ze masz podejście jak Marcin323 z e21 :beer:
_________________
Zycie zaczyna sie po e30 :-) )


BMW E21 323i Alpina C1 '81
BMW E28 524td '84
BMW E21 323i oryginal[/b]
 
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-11-26, 23:59   

Dzięki!
Dixi, Kiedyś na pewno coś ogarniemy :)
blue, Podejście może i tak, ale nie wszystko uda się kupić nowe. Ile się da, tyle będzie :)
 
 
BIERNAŚ 
FASOLA


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: KONIN
Wysłany: 2012-11-28, 16:11   

Kolejny super projekt! Budowanie auta od podstaw na oryginalnych częściach. Chyba wszyscy kochają takie podejście do sprawy! Życzę powodzenia. W miarę możliwości wstawiaj zdjęcia.
Pozdro!
_________________
BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
 
 
 
tomcat944 
mental ill



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Cze 2006
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2012-11-29, 10:03   

hej,
wydaje mi sie, ze blok Ety nie ucierpial za mocno... wiec moze hybryda z glowica od 2,5l...
_________________
do Waskiej lampy trzeba dorosnac...
BERCIK - RIP
 
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2012-11-30, 16:23   

to je stara eta wiec raczej od b20 , super ete robisz z 2.5
jak dla mnie super . zycze dojscia do konca jak najszybsza dla ciebie drogą:D
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
Miro 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2012-11-30, 17:09   

Podziwiam podejscie. Powodzenia

Pozdro
_________________

e30 325i M-Technic2
e30 324TD Touring
 
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-12-01, 15:28   

Hybryda też była kiedyś pomysłem. Jednak silnika już nie ma. Sprzedany/oddany :) A że w domu leży m20b25, na jakiś czas wleci właśnie to.

Co do dwóch zdjęć niżej, miałem nie pokazywać i czekać na wszystko, ale tak się zajarałem że pokażę...

Wczoraj odebrałem kilka pierdół po ocynku. Chyba najważniejszymi są zaciski, które wyszły lepiej niż się spodziewałem!
Kto chodź troszkę jest w temacie, wie że fabryka robiła to dokładnie w ten sam sposób.





Dużo więcej już niedługo! ;)
Ostatnio zmieniony przez kuerone 2012-12-01, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-12-04, 13:05   

no te zaciski wygladaja fajosko. dawaj jakis apgrejt z prac
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
Ostatnio zmieniony przez Szajbaa 2012-12-04, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marioE30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 15 Lip 2009
Skąd: Łapy/Białystok
Wysłany: 2012-12-04, 19:18   

wielki szacun za podejście do tematu :prosze:
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-03-11, 20:31   

Super że odbudowujesz Etę, naprawdę warto :brawo:

Oby tak dalej, na wiosnę będzie znowu świetna wąska śmigałą po polsce ;)


PZDR!!
LUKAS ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
kuerone 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: Sopot
Wysłany: 2013-03-21, 12:20   

Dzięki chłopaki... Wytrzymajcie jeszcze chwilkę! ;-)

Co do roboty, prawdę mówiąc jak na razie nic się nie dzieje. Zbieram i jeszcze raz zbieram graty. Trochę z ASO, trochę po ludziach, zależy co.
Jeśli mowa o tyle, czekam już tylko na tłoczki, które trzeba było dorobić na zmówienie.
No i głównie przeszkadza zima.

Tymczasem dojechał do mnie taki zestaw.
Długo nie mogłem się zdecydować co wybrać, jak ustawić/zestawić itp... Miałem już nawet zakupione tuleje i sprężyny na tył od Dzidziusia.
W końcu jednak trzeba było podjąć męską decyzję bo robota stoi w miejscu, tak więc przystało na tym.

Najlepiej kupić gotowca, a co! ;)

Ostatnio zmieniony przez kuerone 2013-03-21, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bąku 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-03-21, 16:55   

Piękna robota :!: :!: Gratuluję podejścia do tematu :!: :!:
Mam nadzieję, że kiedyś będę miał przyjemność zobaczyć auto na żywo i poznać właściciela :D
Powodzenia w dalszej pracy :beer:
 
 
 
deric 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 17 Sty 2012
Skąd: PK
Wysłany: 2013-03-22, 10:39   

bardzo mi sie podoba wszystko nowka rewelka
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-03-22, 16:18   

Fajny gwincik ;)

Szkoda ze regulacja wysokosci jest jesdnoczesnie spieciem sprezyny, czy zle widze?
Ile taki komplecik? :)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16