Wysłany: 2010-11-05, 19:19 [E34] Problem z odpalaniem POMOCY
Witam posiadam BMW E34 2.0 12v z gazem sekwencyjnym.
Problem polega ma tym ze rano na zimnym silniku ciężko odpala (muszę trochę gazu dodać i wtedy załapie ale nie zawsze)
Pytanie co może być tego powodem
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-11-27, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Do niedawna miałem ten sam problem. Wymieniałem czujniki temperatury, impulsów na kole zamachowym, impulsator, czyściłem przepływkę (ścieżkę rezystancyjną), rozprogramowywałem komputer silnika a nawet wymieniłem na inny egzemplarz - efekt? Żadnej poprawy..
Niedawno regulowałem odległość czujnika na kole zamachowym żeby był bliżej niż 1mm od zębów, ale też nic z tego.
W pewną niedzielę rano (po powyższej zabawie z czujnikiem) odpalam na zimno i co? silnik powędrował na 2000 obr/min, podgazówka jedna, kolejna i to samo - 2000.
Wymieniłem krokowca od wolnych obrotów i już 2 tygodnie bez problemów - pali od pierwszego bez względu na temperaturę. Dodam jeszcze, że krokowy nie przycinał się, a cewki miały po 20 Ohm (czyli niby wszystko ok, ale do bani).
Powinieneś pomierzyć wartości rezystancji czujników,przepływki, ewentualnie wartości sygnałów (wskazany oscyloskop) - wartości parametrów są na pewno w NIEZBĘDNIKU TECHNICZNYM,
[ Dodano: 2010-11-09, 19:13 ]
Odpalasz na benzynie? Czy od razu katujesz na gazie
_________________ Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz
Ostatnio zmieniony przez PiotrC 2010-11-09, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
witam. taki problem jak opisałeś może być spowodowany tym że puszczają ci wtryski gazowe i po całej nocy postoju silnik jest zalany gazem. spróbuj wieczorem zakręcić zawór na butli i wypalić cały gaz z przewodów a rano auto powinno odpalić bez problemu na benzynie:)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Skąd: jaworzno
Wysłany: 2010-11-26, 22:26
Młody88 napisał/a:
witam. taki problem jak opisałeś może być spowodowany tym że puszczają ci wtryski gazowe i po całej nocy postoju silnik jest zalany gazem. spróbuj wieczorem zakręcić zawór na butli i wypalić cały gaz z przewodów a rano auto powinno odpalić bez problemu na benzynie:)
Zgodnie z przedmówcami: WTRYSKI puszczają. One są na końcu układu gazowego i są ostatnią "barierą" dla gazu. Jeżeli zjawisko prawidłowego odpalania i/lub zalewania gazem jest powtarzalne to musisz wyskoczyć z kaski na nowe wtryski
Masz założone filtry gazu fazy ciekłej i lotnej gazu? Jeżeli tak, to warto wymienić. Ja zmieniam co 10tys.km i niestety nieźle są zawalone. Wbrew pozorom w gazie jest pełno śmiecia.
_________________ Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-11-30, 18:30
jesli gaszac silnik przejdziesz na benzyne i przez pare sekund popracuje na benzynie tez odpali ze strzalu. wtryski sekwencji nie puszczaja nie wiem o czym wy piszecie!! gaszac silnik musisz miec za bogata mieszanke i z rana odpalajac odpalasz z 2 paliw!! i to jest powod slabego odpalania... popraw mnie jak sie myle i prosze cie sprawdz!!
Sprawdź listwę wtryskową bo z tego co piszesz to przyczyn może być wiele i wcale nie koniecznie to wtryski.Wystarczy wpiąć się w każdą listwę trójnikiem i jednym końcem napompować do ciśnienia około 1,5 atmosfery a pod drugi podpiąć manometr- listwa nie ma prawa puścić ciśnienia.
Jeśli puszczają możesz je doraźnie uratować jakimś WD 40 lub preparatem do czyszczenia przepustnic- najlepiej zalać i poczekać z 24h.
Jeśli to nie wtryski obstawiam walnięty czujnik temperatury powietrza zasysanego w przepływomierzu ale jest to tylko mój strzał na ślepo nie widząc zachowania auta.
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach