BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] maaaad -->> 320i e30
Autor Wiadomość
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-06-24, 20:18   [E30] maaaad -->> 320i e30

Taki tam stary "nowy" nabytek... Szara mysz :mg:





Auto zdrowe, bez rdzy, niebite.
Wyposażenie:
wspomaganie
zawieszenie Mtechnic
OBC1
Kierownica Mtech 1
Sportsitze
W garażu leżą odnowione BBS RM i czekają na szersze ranty, kierownica Mtech 2 na nową skórę, a elektryczny szyberdach na założenie. No i nowe serce by się przydało :mg:
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-09-04, 16:55, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Seba89 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 16 Mar 2009
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-06-25, 11:01   

ładna e30stka o jakim silniku myślisz???
_________________

Była biała
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-06-27, 15:56   

A jak się sprawy dobrze potoczą to jakieś m54b30 :)
_________________
 
 
MWDZ 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 16 Cze 2010
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2010-06-27, 17:05   

Z takim silnikiem będzie grrrubo 8-)
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-07, 08:44   

W sumie nie wiem, czemu wcześniej nie wrzuciłem tych fot:




 
 
Pablo325i 



Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-07-07, 09:30   

podobaja mnie sie te 4 drzwi :spoko:
pasuje to zachmurzenie idealnie, dobre foty 8-)
lubie tan kolorek, mialem taki na poprzednim 2d :)
_________________


gg 3777982
Ostatnio zmieniony przez Pablo325i 2010-07-07, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-09, 19:52   

Dzisiaj skręciłem sobie taką felgę:



BBS RM, nowy rant 2 cale. Założę na nią oponę 195/60 R15, przymierzę i zobaczę, jak to będzie wyglądać na tyle, a jak na przedzie. I albo 8J poleci na tył, a na przód dokupię ranty 1,5 cala, albo 8J dam na przód, a na tył kupię 2,5 cala i wtedy będzie jak u Henry'ego. Felga została wypiaskowana (dość ciulowo, wg mnie) i pomalowana proszkowo. Miał być srebrny metallic, a wyszedł szary z lekkim brokatem :lol: Ale zaczyna mi się podobać, Na aucie nie powinno wyglądać źle.

Przy okazji mam pytanko: zdarzyło się komuś z Was, że po chromowaniu śrub nasadka nie chce na nie wejść? Albo że podczas dokręcania/dociągania odchodzi chrom?
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-07-09, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-11, 07:21   

bardzo ladne auto ;)

a nowe fele beda pasowac bez 2 zdan! :spoko:
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-13, 18:41   

Mały teaser... W oczekiwaniu na ranty 1,5 cala :roll:
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-07-13, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miro 



Dołączył: 07 Maj 2007
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2010-07-13, 19:09   

Pewnie zaraz będzie stado postów że opona baloniasta. Więc sam powiedz czemu taka ??
_________________

e30 325i M-Technic2
e30 324TD Touring
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-13, 19:22   

Tak ma być - nominalny wymiar, odpowiednik seryjnie montowanej 205/55 R15. Poza tym, na feldze 15 calowej opona o niskim profilu wygląda biednie, zwłaszcza gdy zawieszenie nie jest mocno obniżone :-)

[ Dodano: 2010-07-17, 18:55 ]





Bo każdy prawdziwy facet lubi balony :mg:
_________________
 
 
husqv4rn4 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: Mława
Wysłany: 2010-08-03, 14:30   

Maaaad ja mam pytanie ;] Gdzie załatwiasz te ranty mam identyczne i przerobie sobie na bbs rt gold ;] tylko mi z 2,5 " by sie przydaly mam standard 1"
Ostatnio zmieniony przez husqv4rn4 2010-08-03, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pawel735 



Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-08-03, 21:12   

Podoba mi się Twoje auto - jest w nim potencjał.

A co do śrubek i nie wchodzących nasadek i odpadającego chromu to ktoś spieprzył chromowanie.
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
 
 
 
husqv4rn4 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: Mława
Wysłany: 2010-08-03, 22:01   

te ranty nie są chyba ze strony techride ?? troche drogo tam jak dla mnie za obręcz 2" 400zł ...
powiedzcie mozna gdzies taniej je zalatwic ... lub chociaz uzywane z 2calowym rantem zeby samemu wypolerowac ..
Ostatnio zmieniony przez husqv4rn4 2010-08-03, 22:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-09-22, 20:54   

Pawel735 napisał/a:
A co do śrubek i nie wchodzących nasadek i odpadającego chromu to ktoś spieprzył chromowanie.

No niestety, tym bardziej, że pojawiła się na nich korozja...
BTW - to auto chyba było sprowadzone przez Ciebie ;-)
husqv4rn4 napisał/a:
te ranty nie są chyba ze strony techride troche drogo tam jak dla mnie za obręcz 2" 400zł ...

Tak, z techride.pl, jest drogo, na ebay.de masz trochę taniej (niewiele ale zawsze coś).

[ Dodano: 2010-09-04, 16:57 ]
Mały update:



Zapomniałem tylko osłony na lewą lampę założyć :doh:

Badziewna jakość, ale nie mam akurat pod ręką nic porządniejszego do kręcenia:
http://www.youtube.com/watch?v=lY773FkI4JU
Przyspieszenie od 60 do ~155 kmh, na 4. biegu.
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-09-22, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalolek16 
FISH a.k.a Dziku



Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2010-09-27, 16:44   

Sentyment :roll:

Mam nadzieje, ze jeszcze kiedys bede mogl sie nia przejechac tym bardziej z takim serduchem w srodku :D
 
 
henry 


Dołączył: 20 Kwi 2004
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-09-27, 18:32   maad 3..... ??

Rewelacja pod maską !! ! Ale zdradź tajemnicę co to dokladnie jest !! ! m52b28 ?? ???????
Chyba ,że nie doczytałem do końca. Kółka super !! !!! Proponuję jednak na tył ranty 2,5" . Robi się 8,5" x 15 i trochę "wyłazi" poza błotnik , ale efekt jest super...........PZDR - henry

PS. W ramach dalszych modów polecam s50b32 !! !!
_________________
HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !! !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-09-27, 18:59   

henry napisał/a:
Ale zdradź tajemnicę co to dokladnie jest ! m52b28 ?? ?????

Tak, dokładnie :-)
Co do kółek - sugerowałem się Twoimi, ale jednak poszedłem w węższe.
henry napisał/a:
PS. W ramach dalszych modów polecam s50b32 !!

Czytasz mi w myślach :mg:
kalolek16 napisał/a:
Mam nadzieje, ze jeszcze kiedys bede mogl sie nia przejechac tym bardziej z takim serduchem w srodku

Jak będziesz w okolicy - no problem :D
_________________
 
 
E30 ROST 



Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-12-21, 21:56   

fura wow !! mam pytanie gdzie zanabede takowa ropure :P ?? ????
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
kam 16 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Maj 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 23:16   

z tego co widzę to rozpórka by nakrętka :wink: gg do niego: 8748295
 
 
E30 ROST 



Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-12-22, 08:36   

kam 16, podziekowal !! ! naprawde kawal dobrej roboty :brawo:
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
beryl 



Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-22, 18:38   

Ładny kolorek, miałem delfinka takiego samego. Nawet miał też przyciemniane kierunki. Mój był w trochę gorszym stanie. Jeden z najładniejszych kolorów E30ki.
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-12-22, 23:47   

kam 16 napisał/a:
z tego co widzę to rozpórka by nakrętka gg do niego: 8748295

Tak, dokładnie jak piszesz, rozpórki są od Nakrętki. Przednia i tylna. Mogę z czystym sumieniem polecić :-)

[ Dodano: 2011-04-10, 22:29 ]
Witam,
W aucie zaszło trochę zmian, więc opiszę je pokrótce - może ktoś zauważy jakieś błędy w tym, co robiłem, albo wskaże, co można by poprawić :)

Na pierwszy ogień poszła magilownica z e36 316i - dorwałem za 150 zł suchy, sprawny, z drążkami.
Stanęliśmy z ojcem przed dylematem - w które dziury mocować magiel. Stanęło, że w tych, w których był poprzedni, czyli tych drugich licząc od przodu auta. Od góry i od dołu maglownicy wrzucone zostały podkładki (nie pamiętam już, jakiej grubości - gdy auto zjedzie z kobyłek przestawię je i zrobię dokładniejsze foto, może się komuś przyda.
Gdy magiel został zainstalowany, trzeba było nabić krzyżak. Wygląda to u mnie w ten sposób:

Nie nabijałem do końca frezu ani nie ucinałem go, za to cały krzyżak został podciągnięty do góry, na frezie kolumny kierowniczej. Frez został przewiercony od boku tak, aby można było przełożyć śrubę kontrującą.
Niestety, nie obeszło się bez ponownego ustawiania zbieżności i tu się zaczęły małe schody - musiałem dojechać do warsztatu po przeciwnej stronie miasta :D Strach było jechać szybciej niż 40 km/h, i to na prostej.
Na ustawianiu zbieżności również nie mogło być za słodko - okazało się, że drążki są strasznie zapieczone. Trochę się panowie namęczyli, zanim je odkręcili, co widać na zdjęciu:

Niestety, nie nagrałem ich, jak rzucali mięsem podczas roboty. Operacja trwała jakieś 1,5 h i kosztowała mnie 110 zł :D No ale wszystko działa sprawnie, nic nie pręży. Co prawda czeka mnie jeszcze płukanie i wymiana płynu wspomagania, bo przy okazji grzebania tam wymieniona została pompa wspomagania, od 320i (w tym miejscu "podziękowania" dla Rifresza, który wysyła mi tę pompę od listopada ubiegłego roku, a obecnie ma problem ze zwrotem pieniędzy - pompkę sprzedał mi inny użytkownik innego forum, taniej, no i miałem towar po kilku dniach od wykonania przelewu). Teraz przynajmniej słyszę silnik na wolnych obrotach :D

Skoro już grzebane było przy przedzie auta, wymienione zostały od razu górne łożyska mocowania amortyzatorów. Po wyjęciu kolumn okazało się, że na jednym jest luz, więc kupiłem nowe (Lemforder) i do wymiany :) Mając lagi na wierzchu, założone zostały sprężyny H&R, niebieskie, wg katalogu tej firmy wersja "comfort", niby -35 mm. Auto faktycznie siadło troszkę niżej względem poprzednich (m-tech) i teraz wygląda to tak:

Wiem, że foto mało poglądowe, jak auto zjedzie z kobyłek, zrobię lepsze. W każdym razie mi pasuje, koło ładnie wypełnia nadkole. Ale jest wyraźnie sztywniej, niż na mtech :)
Nadkola zostały potraktowane tym oto środkiem:

Znacie? Polecacie czy wręcz przeciwnie?

Następnie przyszedł czas na wymianę paru uszczelek w silniku - na pierwszy ogień poszła ta od pokrywy zaworów, bo ciekło trochę spod niej. Po wyjęciu okazało się, że stara jest już mało elastyczna. To samo z uszczelką od podstawy mocowania filtra oleju - puszczała dość mocno, więc została wymieniona. Niestety, brak fotek z tych czynności, aczkolwiek rezultat jest dla mnie widoczny i objawia się brakiem plam od oleju pod autem :)

Największa grzebanina - wahacze tylne. Wypadało już zmienić wysłużone bębny, tym bardziej, że szczęki, jak się później okazało, były zapieczone jak diabli, możliwe, że stąd b. słaby hamulec. O ręcznym nie wspominam :D
Żeby odkręcić nakrętki półosi, wyposażyłem się w takie zabawki:

Dłuższa rurka ma dokładnie metr. Przy jej użyciu, poszło gładko :)

Tak wahacze wygląda już po zamontowaniu:





Zakupione wahacze zostały wyczyszczone, wyszlifowane tam, gdzie była taka potrzeba i pomalowane. Generalnie, odnowione. Jako że łożyska były ponoć wymieniane stosunkowo niedawno (rok?) na firmowe, dobrej jakości (SKF, o ile dobrze pamiętam), nie wymieniałem ich już. Dopiero później uświadomiłem sobie, że błędem było kupowanie takich wahaczy, ponieważ bez wyciskania łożysk nie dało się wymienić metalowych osłon (tych tarcz), a przydałoby się je wymienić, bo otwory do mocowania szczęk od ręcznego były totalnie wyrobione (ze szparek zrobiły się koła, co skutkowało brakiem możliwości zaczepienia kołka utrzymującego szczękę) - musiałem kombinować z podkładkami (ścisnąłem w imadle podkładkę i za nią zahaczyłem kołek).
Jak widać, na tył również założone zostały sprężyny H&R, z tego samego kompletu, co przednie. Czy zostaną na dłużej - nie wiem, nie potrzebuję mega gleby, a sporadycznie (może ze 2 razy) zdarzyło się, że opony otarły mi lekko o nadkole na poprzednich, wyższych sprężynach. Opon nie mam jakichś szerokich (195), więc wychodzi na to, że felga ma dość ciulowy offset z 2-calowym rantem.

W trakcie zdejmowania prawego wahacza pojawił się mały problem - śruba od wahacza (pierwsza licząc od zewnątrz auta) została przyblokowana przez krociec zbiornika paliwa.

Trzeba było odkręcić gumowy wąż i trochę się pogimnastykować, żeby ją wyjąć. Sprawy nie ułatwiał fakt, że zbiornik był do połowy pełny i wystarczył mały ruch, aby paliwo zaczęło się wylewać przez wspomniany krociec :D Mieliśmy z ojcem małego pietra, próbując wybić śrubę młotkiem - pójdzie iskra czy nie? :D Z wsunięciem jej na miejsce był już mniejszy problem.

Teraz czekam, aż dojadą do mnie podkładki i nakrętki na półosie, no i jutro wyruszam na poszukiwania kogoś, kto dorobi mi przewody hamulcowe (sztywne) - te, które dostałem z wahaczami, wyglądają na dorabiane, są jakieś takie styrane, no i w jednej końcówce gwint jest zerwany - nie da się jej porządnie dokręcić.

Nie można było pominąć zacisków - zostały oczyszczone, tłoczki wypolerowane, uszczelki i inne badziewia wymienione:


Poza tym, czeka mnie wymiana oleju - jestem już do niej z grubsza przygotowany:


oraz wymiana prawej piasty z przodu (lewa została wymieniona wcześniej), bo jeden z poprzednich właścicieli uciął śrubkę mocującą tarczę hamulcową.


Od razu wymienię tarcze

i klocki (jadą do mnie, Zimmermann), bo podczas hamowania na obecnych tarczach (niby grubych, ATE) kierownica się trzepie, jakby chciala jajka na omlet rozbełtać :)

Przy okazji zrobiłem też kilka fotek wnętrza. W sumie nic nadzwyczajnego, szare (dla niektórych smutne, mi odpowiada), sportsitze - poprzecierane trochę, więc nie ma sensu pokazywać. Nie będę ich odnawiał, bo poluję na Recaro, które i tak zapewne trzeba będzie obszyć.
Kierownica mtech 2, obszyta jest na nowo, ale przez te remonty brudna:

Udało mi się też upolować gałkę mtech, podświetlaną, nie jestem tylko na 100% pewien, czy pochodzi ona z e30, czy z e36:

Na tył powędrowała półka z roletą:

A na konsolę radio BMW Business RDS:

które drażni swoim wyglądem, bo brak mu jednej zaślepki, ale przynajmniej jest w pełni sprawne, nie ma martwych pikseli, no i kosztowało 30 zł :D

Zmian jeszcze trochę w aucie będzie :) Pozdrawiam.















[ Dodano: 2011-09-08, 22:11 ]


[ Dodano: 2012-06-21, 15:30 ]
Dawno nic nie dorzucałem, ale w sumie z zewnątrz nic się nie zmieniło. Z racji tego, że auto swoje lata ma, zawsze jest coś do roboty, ale to serwis raczej (nowe świece, nowe łożyska kół, regeneracja hamulców, przewody w stalowym oplocie, oryginalne Recaro z e30, pompa paliwa, itp, itd).
Auto wygląda mniej więcej tak:
http://www.flickr.com/photos/80542148@N06/
A tak się teraz odpycha, mniej więcej:
http://www.youtube.com/wa...H8&feature=plcp
_________________
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2011-09-08, 20:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-10-29, 21:52   

Auto rewelka :)

Dobrze wygladana tych kołach, nawet ten balon nie psuje wygladu.

Czyli co RMy masz 7,5 przód i 8 tył szerokości?
A jakie oponki wkońcu?

Ładnie o nią dbasz ;)

Super zdjęcie to z podpisu :spoko:

Coś się działo ostatnio przy autku, bo trochę odgrzebuję kotleta widzę po datach ;)


PZDR!!
LUKAS ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
maaaad 



Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2012-10-30, 00:14   

LUKAS, Beemka dziękuje za miłe słowo :D
Koła to faktycznie RM 7,5 cala przód, 8 cali tył, opony to 195/60 R15 - chciałem, żeby były jak najbliżej nominalnej wielkości. Ale niestety koła wylecą, bo czasami przytrze się coś o nadkole :/ Wstawię Schnitzery albo Alpiny.
Auto jeździ, ma się dobrze. Ostatnio wleciała oryginalna listewka pod przednim pasem, bo pług z tych ostatnich zdjęć został na progu garażu :lol:
Trafiły mi się takie zegary:

Co mnie cieszy - generalnie fajny stan oraz fakt, są to oryginalne VDO i że krój cyfr i d e a l n i e zgrywa się z tymi na zegarach e30. Niestety, nie są podłączone, muszę dokupić jeszcze tylko czujnik temperatury oleju i podstawę filtra z m54, która ma dwa wejścia na czujniki.
Po zamontowaniu wyglądają tak:


Foto z podpisu to fragment tego zdjęcia:

A tu inne fotki:
http://flic.kr/s/aHsjCDq9Eb
Pozdrawiam ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2012-10-30, 00:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15