Wysłany: 2012-03-25, 19:32 problem z wiązką m20 po swapie m30
witam! to mój pierwszy post na forum,
mam problem tego typu że po swapie m30 do e30 nie ma iskry wtryski nie pracują i nie pracuje pompa paliwa, wszystko było sprawdzane (czujnik położenia wału, przekaźnik pompy, sterownik, cewka, kable, świece, aparat zapłonowy) na cewke dochodzi prąd,
wiązka pochodzi z m20 (wcześniej była z eml'em) na 3 rzędy pinów, koło sterownika są dwie wtyczki biała i czarna, jak podpinam plusa do zielono fioletowego kabla z białej wtyczki załącza sie pompa paliwa i cały czas pompuje, nie wiem od czego są te dwie wtyczki,
ma może ktoś pomysł co zrobić?
szukałem w googlach ale nie znalazłem nic co by mi pomogło
wydaje mi się że to błąd w podłączeniu wiązki lub coś jeszcze nie jest podłączone ale nie mam pomysłu
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-25, 19:36
smugg napisał/a:
, koło sterownika są dwie wtyczki biała i czarna, jak podpinam plusa do zielono fioletowego kabla z białej wtyczki załącza sie pompa paliwa i cały czas pompuje, nie wiem od czego są te dwie wtyczki,
Nie wiem czy o tych wtyczkach myślę, ale jeżeli są to wtyczki pod przekaźniki to powinny one tam być, jeden przekaźnik jest do pompy paliwa, drugi do zasilania komputera. Nie ma zasilania na kompie - brak iskry i wtryski nie pracują.
MUsisz zapodać prąd na taką czrną kostke ( w tym momencie na silnik nie jest podany prą ), która pewnie jest umieszczona na scianie grodziowej po RH stronie auta. Z tej kostki wychodzą przewody m.in. do przekaźnika od pompy paliwa...
Miałem to samo...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 05:47 Wiazka m20
Jeśli mówisz ze przy sterowniku czyli komputerze silnika to sa tak jak mówisz dwie kostki jedna jest (czarna) i ona jest podpięta jak masz automat żeby wyrównać obroty jak masz włączony D (drive).A biała kostka służy do silnika z klima.Podłączona jest tam wiązka klimatyzacji,tez służy ona do potrzymania obrotów itp.Musisz szukać w wiązce.Moze nie masz plusa na wtryski?Zobacz złocze okragłe miedzy skrzynka bezpie - wiazka silnika
_________________ Zycie zaczyna sie po e30 )
BMW E21 323i Alpina C1 '81
BMW E28 524td '84
BMW E21 323i oryginal[/b]
Musisz szukać w wiązce.Moze nie masz plusa na wtryski?
od tego nie było by też iskry?
Cytat:
MUsisz zapodać prąd na taką czrną kostke ( w tym momencie na silnik nie jest podany prą ), która pewnie jest umieszczona na scianie grodziowej po RH stronie auta. Z tej kostki wychodzą przewody m.in. do przekaźnika od pompy paliwa...
a pamiętasz jakie przewody do niej szły (kolory)?
jest od strony kabiny czy silnika?
wieczorem się troche z tym pobawie może coś z tego wyjdzie
Ostatnio zmieniony przez smugg 2012-03-26, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Poprostu weź tą kostkę czarną, ona jest ( przynajmniej u mnie w m20b25 tu była ) na ścianie grodziowej od strony silnika przy miejscu na akumulator i podaj do niej prąd z akumulatora.....
Kolorów przewodów nie pamiętam...
To nie jest typowa wtyczka elektryczna, tylko taka kostka ( rozdzielacz ) ze śrubkami do przykręcenia przewodów.....
Z tego co kojarze, to przewód prądowy z rozrusznika dochodzi do tej kości...
Nie mam auta przy sobie, bo takto lepiej bym Ci to wytłumaczył .
Albo inaczej, sprawdź czy na wiązce od silnika M30 przy przekaźnikach ( powinny być 2 ) jest ta czarna kość ...?????
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-27, 11:14
pusty napisał/a:
ylko taka kostka ( rozdzielacz ) ze śrubkami do przykręcenia przewodów....
koledze chyba chodzi o "zloncze" plusowe...ono jest tylko wtedy kiedy akumulator jest w bagazniku.jezeli aku w komorze to te plusy przykreca sie do akumulatora.
patrzyłem dzisiaj na kostke łączącą byde z silnikiem i nie wszystkie kable się pokrywają, niektóre występują tylko po jednej stronie, zielony od strony silnika nie pokrywa się z niczym,
ktoś wie jak to podłączyć?
może ktoś robił swapa z m40 na m20 i miał podobny problem?
zielone są dobrze podpięte i dalej nie ma iskry, grzebałem dzisiaj od rana i nie mam pojęcia co jest nie tak, może być coś spierd...lone koło stacyjki lub pod deską?
sorry że nie odpisywałem ale nie było mnie w domu anie w garażu,
wczoraj z kumplem sprawdziliśmy złącze silnik buda i zielony pokrywa się z zielonymi(taki cienki i gruby), wziąłem na krótko wg. schematu zmostkowałem te trzy przekaźniki z wiązki silnika, i dalkej :cenzura:, pompa działała, krokowy działał w przekaźnikach było ok,
iskry dalej nie ma, wtrysków nie sprawdziłem czy dają paliwo,
teraz mam pytanie od czego są kable: niebieski i żółty wychodzące od sondy?
czy może gdzieś nie być masy?
dlaczego nie ma dalej iskry i co z tym zrobić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach